Szegasztok!

Remake-et készíteni videojátékokból ugyanúgy hálátlan és nehéz munka, mint filmek terén. A játékosoknak - főleg ha még imádták is az eredeti játékot - igencsak hatalmas elvárásokkal ülnek le egy régi játék remake-je elé, ami sokszor nagy hiba lehet, hiszen a nosztalgia igencsak "túlszépítheti" az eredeti játékkal eltöltött időket.

Amikor megtudtam, hogy az 1989-es Shadow Of The Beast játéknak (melynek portjai közül szerintem messze a TurboGrafx-CD a legjobb) készülni fog egy remake 2016-ban kizárólag a PS4-re, csak annyit mondtam: félre a nosztalgiát és lássuk magát a játékot.

Nos, miután többször végigvittem és a platina trófeát is megszereztem belőle végigfutott az agyamon a gondolat, hogy vajon melyik a jobb: az 1989-es eredeti vagy a remake. És legnagyobb megdöbbentésemre már előre tudtam a választ: a 2016-os remake sokkal jobb lett....

De vajon hogyan történhetett az, hogy jobban megkedveltem a remake-et, mint az eredetit, amit ugyanúgy szerettem?

Jöjjön hát a 2016-os Shadow Of The Beast kritikája!

shadow_of_the_beast_2016_cover.png

A Shadow Of The Beast eredetileg egy 1989-es akció-kaland játék volt, mely sok gépre jelent meg, valamint olyan sikeres lett, hogy további két folytatást is kapott. Az eredeti játékot a Reflections Interactive csapat fejlesztette és ma már csak történelemként ismert Psygnosis adta ki.

A 2016-os remake-et már egy új csapat, a Heavy Spectrum Entertainment Labs készítette el és a Sony adta ki 2016 május 17-én kizárólag Playstation 4-re.

A játékról érdemes tudni, hogy történetileg nem csak az első, hanem az egész trilógiát egybegyúrva gondolta újra főhősünk történetét.

A történet szerint egy távoli galaxisban egy gonosz erő hatalmas hatalomra tett szert, kinek hobbija, hogy csecsemőket rabol el és teszi őket gonosz gyilkológépekké. Főhősünk, Aarbron, is ilyen teremtmény, akit egyből egy királyság ellen vetnek be, hogy még több csecsemőt raboljon el a gonosz Maletoth-nak. Viszont az utolsó ember akit megöl nem más volt, mint az édesapja, aki egy varázslat segítségével nem csupán felszabadította Aarbron-t, hanem megmutatta a szomorú igazságot múltjáról, mielőtt végleg kihunyt a fény a szemében. Aarbron ráeszmélve, hogy mit tett vele Maletoth egyből bosszú hadjáratba kezd, s meg tesz mindent, hogy levadássza volt urát.

A történet sablonos, de így is jobban meg van oldva, mint az eredeti játékokban, ráadásul 3 + 2 titkos megnyerést is behozhatunk.

shadow_of_the_beast_2016_41.jpg

Ami legelőször felkapja az ember figyelmét, az a látványvilág és a zenék. A grafika ugyan nem vetekszik a legszebb PS4 anyagokéval, de így is egész pofás. A zenék viszont zseniálisak, főleg a régi eredeti 1989-es játék zenéinek az újrafeldolgozott verziói, melyek szerintem még jobbak is, mint az eredetié!

Akkor lássuk végre magát a játékot! A játék egy akció-kaland hack'n slash, mely igen sokszor tartalmaz logikai feladványokat is, melyek nem túl nehezek, de szerencsére azért néhányuk megdolgoztatja az embert. A pályák több, szerteágazó szintből állnak, ami nem csak látványosabbá, de még érdekesebbé teszi a játékot, hiszen így a bejárható terep sokkal tágasabb és így több titkot is találhatunk.

A játék gerincét a harcok teszik ki természetesen, melyeknél néha elszórtan találhatunk ellenfeleket, néha meg egy "aréna harcba" esünk, ahol érdemes minél ügyesebben aprítani az ellent, mivel ha jól teljesítünk akkor nem csupán bónusz pontok és extra életek, hanem még több titok válik elérhetővé. A harc nincs túl bonyolítva, egyszerű, még is szórakoztató, ráadásként fejleszteni tudjuk főhősünket, újabb és hasznosabb technikákat tanítva neki, melyek funkciójukban is eltérnek. Ha mindent jól csináltunk, akkor a pálya végén értékelés mellett extra "pénzt" kapunk, mellyel az említett fejlesztések mellett nem akármilyen extra tartalmakat hozhatunk be! Ami még szimpatikus volt nekem, hogy nem csupán az eredeti játék zenéit is behozhatjuk, hanem magát az 1989-es eredeti játékkal is játszhatunk! Ezért piros pont!

shadow_of_the_beast_2016_3.jpg

Mivel nincsen rózsa tövis nélkül, lássuk a játék negatívumait. Az első ilyen, hogy eszméletlenül rövid, ami ne baj, hiszen rengeteg felfedezni való van és 3 + 2 befejezése van a játéknak, de egy pár extra pályát szeretettel fogadtam volna. Amiért már nincs bocsánat az a kevés boss harc. Ugyanis azokból nagyon keveset kaptunk, s habár mindegyikük jobb, mint az eredeti játék egyetlen boss harca az "óriás láb", de 2016-ban ahol minden sarkon boss harcok vannak azért ne szúrják ki ilyen kevéssel a szemünket. Amivel még problémám volt, az az irányítás, ami nem rossz, de az ugrásnál voltak problémáim.

shadow-of-the-beast_20160511220123-555x312.jpg

Összességében a 2016-os Shadow Of The Beast egy remek játék, melyet minden Playstation 4 rajongónak szeretettel ajánlok, főleg ha még szerették is az eredeti 1989-es játékot!

Shadow Of The Beast

Megjelenési Év = 2016

Fejlesztő = Heavy Spectrum Entertainment Labs

Kiadó = Sony Interactive Entertainment

8/10

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr5912309241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása