Szegasztok!

Sokszor elmondtam már ama igazságot, hogy nem kell Uwe Boll ahhoz, hogy tényként kezelhessük azt, hogy videojátékokból szinte lehetetlen jó film adaptációt készíteni.

Nos, ennek ellenére a Sony megkísérelte megcsinálni a lehetetlent, méghozzá egyik híres szériájuk, a Ratchet & Clank sorozatukkal - "melynek amúgy is éppen készítették a reboot-ját, szóval miért ne reklámozzuk az új játékot egy egész estés filmmel" kérdéssel. A film elkészítésébe belevették, mint rendezőt, Kevin Munroe-t is, aki a 2006-os TMNT animációs filmet is készítette.

A film, mint fentebb írtam, az új Ratchet & Clank játék "promója" akart lenni, mely 20 millió dollárból készült, de 13 millió dollárt kaszált mindössze.

Lássuk, ezek ellenére vajon milyen lett maga film!

ratchet_and_clank_2015.png

Elöljáróban annyit a Ratchet & Clank-ről, hogy eredetileg egy 2002-től indult akció-platform játék sorozat, mely először a Playstation 2-őn debütált, s azóta több mint 14 részt élt meg, köztük egy "HD Kollekciót" és a már említett, a filmmel kb egy időben érkező reboot játék. A játékokat az Insomniac Games fejlesztette, amely korábban a Spyro-val voltak ismertek.

Fontos spoiler: mivel a film a játék történetét dolgozza fel, ezért rengeteg spoilert van benne, szóval csak olvassa, akit nem zavar, ha sok mindent lelőnek neki!

ratchet_es_clank_a_galaxis_vedelmezoi_2016_teljes_fil_001_0003.jpg

Kezdem a film egyetlen, de annál fájóbb negatívumával, mely sejtésem szerint fő oka volt, hogy a filmet nagyon lehúzták....

A történet szerint Ratchet, egy közönséges Lombrex éli mindennapi életét, mint gépész, de mindig is arról álmodott, hogy egyszer hősei, a Galaktikus Ranger-ek közzé tartozzon. El is megy a meghallgatásra, de persze elutasítják (klisé 1). Éppen összetört szívvel bámulja az estét (klisé 2), mikor is hirtelen egy mentőhajóval megérkezik Clank, a kis "selejtes" gép-katona (klisé 3), aki figyelmeztetni akarja a Ranger-eket egy közelgő veszélyről, melyet egy rohadt gazdag űr mágnás akar megvalósítani hatalmas bolygó rombolójával (klisé 4), melyet a Ranger-ek egyik régi tudósa, Dr. Nefarious készített neki - s aki persze majd szépen elárulja őt, hogy ő lehessen a final boss (klisé over 9000).

Szóval igen, látható, hogy mi volt sok kritikus problémája a filmmel: hogy nagyon, nagyon sablonos, de annyira, hogy még csak nem is próbálták meg más köntösben eladni! Oké, hogy elsősorban fiataloknak szól, plusz, hogy csak promóciós termék, de ez nem mentség a gyenge történetre. 

Igen, a játéknak is 95%-ban EZ a története, de a Ratchet játékok soha nem a történetük miatt, hanem a játékélmény, a zenék, a tartalom és az akciókról voltak híresek, s ott a történet csak alibik voltak egy jó nagy kalandnyi mókára! Itt viszont ez nem működik, hiszen itt nem az emberek nem játékosok, hanem csak nézők, ami azt jelenti, hogy a filmnek kell olyan érdekes csavarokkal eladnia egy filmet, hogy azt a nézőt izgalomba tudja hozni!

ratchet_es_clank_a_galaxis_vedelmezoi_2016_teljes_fil_001_0001.jpg

A film látványvilága nem lett rossz, majdnem hozza a Playstation 4-es játék látványát, de mivel csak a fő történet van benne sokszor megrövidítve, ezért sok bolygót a játékból nem láttunk viszont, amit szívesen viszont láttam volna a játékból.

A zenék azok itt is nagyon jók lettek, ahogyan a humor is, ami néhol kicsit gyermeteg, de így is szórakoztató. A karakterek meg ízlés kérdése, nekem tetszenek a Ratchet világ karakterei, főleg Qwark és Dr. Nefarious.

Az akció jelenetek viszont egész jók lettek, egyetlen probléma, hogy így is keveset kapunk belőle, de ez érezhetően a film hossza miatt van, mivel a készítők úgy gondolták, hogy 94 perc - vagyis kb másfél óra plusz/mínusz stáblista - bőven elég lesz mindenre.... kár, hogy nem.

ratchet_es_clank_a_galaxis_vedelmezoi_2016_teljes_fil_001_0004.jpg

Szóval igen, 94 perc alatt akartak sok mindent bele vinni, ami sajnos látszódik is, mivel a film sokszor kapkod. Ha nem figyelsz oda kb 10 másodpercig, akkor a kivetkező jelenetben már azt sem fogod tudni, hogy mi hol van!

A fő probléma a filmmel az, hogy mint "adaptáció" jó lett, hiszen a történetet hűen adaptálja, viszont mint film erősen megbukott, mert a humoron kívül semmi olyat nem tudott felmutatni, ami miatt élvezhető lenne a film és nagyon érzi az ember, hogy ez csak egy másfél órás spoiler-ekkel teli reklám.

Összefoglalva a 2016-os Ratchet És Clank A Galaxis Védelmezői nem egy rossz film, de hogy egyszeri megnézésnél senkinek sem ajánlom többet, azt biztos! Inkább játszatok a játékkal, mert az tényleg egész jó lett!

5/10 (de szívem szerint inkább 4.5/10)

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr2311985538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása