Szegasztok!

Amikor elkészítettem a Naruto Shippuuden anime kritikát, illetve Roland a sima Naruto anime kritikát, tudtam, hogy előbb vagy utóbb a mangára is sor fog kerülni, melyet már legalább másfél éve ígérgetek nektek.

Beismerem, sokáig szándékosan húztam az időt, mivel tudtam: ha ezt most nem csinálom meg jól, akkor bizony nem kicsit fog az egész blog szerkesztőségén csattani az ostor.

Húztam is emiatt az időt, rendesen. Aztán egy nap találkoztam egy Naruto rajongóval, akinek kedvence pont "Mr Uchiha Kokain Függő Sasuke". El beszélgettünk, és rájöttem, hogy nem szabad sokáig húznom ezt a kritikát, mert ha már ő nála éreztem, hogy csak azért olvassa, mert már tudni akarja a végét, de már ő sem élvezi, akkor addig én sem tudok nyugodni és végleg elszakadni a franchise-tól annak ellenére, hogy nem nézem az animét és nem olvasom a mangát, ha a mangán nem leszek túl!

Tudom, sok Naruto fanboy és "Naruretard"-nak nem fog tetszeni a kritikám, de soha nem szabad elfelejteni valamit: pont ez vezérel engem, hogy nem dőlök be a hype-nak!

Szóval hölgyeim és uraim, rajongók és "fanboy"-ok... eljött "EZ" a nap is! Íme hát... a NAGY NARUTO MANGA KRITIKA!

[Figyelem: Ez a kritika lesz talán a blog leghosszabb cikke, így mindenki készítsen ki maga mellé egy kólát és chips-et.

Figyelem 2: Én és Wangood úgy döntöttünk sok visszajelzés alapján, hogy mivel sokakat zavarba hoz a 40/40-es skála, ezért azt ezzel a kritikával kezdve elvetjük, és már csak a 100% és a 10/10-es skálák maradnak meg. Viszont a szempontokat a mangáknál (rajzolás, karakterek stb...) megmaradnak.]

  

A Naruto eredetileg egy 1997-es one-shot manga volt az Akamaru Jump-ban, ami egy ilyen varázslós szerű manga lett volna, de nem futott be, mivel sok varázsló témájú manga volt már akkor. Írója és rajzolója Masashi Kishimoto volt.

Később 1999-ben viszont Kishimoto újra belevágott a Naruto-ba, ezúttal hosszabb távra készülve, nem keveset változtatva az alap elgondolásokon, mivel a Shonen Jump-ban megmondták, hogy miket rakjon még bele. Végül 1999-től egészen a mai napig jelenik meg hetente a Naruto manga a Weekly Shonen Jump Magazin lapjain.

Műfaját tekintve kezdetben Neverending Shonen volt, majd később Neverending Shojo lett. Témája kezdetben a nindzsák és azok élete volt, majd később a "Dragon Ball N" megteremtése.

Hatalmas hype-ja és eladásai ellenére egyetlen díjat sem nyert riválisaival szemben (One Piece, Bleach), egyedül egy Quil Award-ot nyert 2006-ben a 7-ik kötet (tehát még a Part 1 Naruto), mely igaziból nem számít semmilyen érdemi díjnak, mivel ez csak egy fan közönség által rendezett, nagyon rövid életű (2005-től 2007-ig volt) díjátadó volt.

A manga alapjából véve 2 részből áll. Part 1 és Part 2. Hogy tisztább legyen a kritika, ezért először mindkettőt külön-külön mutatom be, majd a végén a "konklúzió" után külön-külön is értékelem őket. Az ok pedig az, hogy a két Part között HATALMAS az eltérés, főleg minőségben.

Naruto Part I - A jó:

  

A történet egészen alap, mégis aranyos és bájos. Összefoglalva volt egyszer egy csúnya róka, aki megtámadott poénból egy nindzsa falvat, és csak egy hős nindzsa, a falu akkori vezetője, a "Negyedik Hokage" tudta őt legyőzni azzal, hogy egy gyermekbe zárta el a szörnyet.

Ez a gyermek meg természetesen nem más, mint hősünk, az árva Uzumaki Naruto, aki semmit nem tudott erről a kis "titokról", így mindig is furcsállta, hogy kerülik őt az emberek. De persze nem mindenki, hiszen az egyik tanár, Iruka, és az egyik gyerek, Uchiha Sasuke, akivel szintén rondán elbánt a sors, abszolút nem menekültek előle "OMG" fejjel. Iruka-val gyorsan közeli kapcsolatot teremtett, viszont Sasuke-val ez nem sikerült, mivel neki a szeme előtt nyírta ki a családját a saját tulajdon bátyja, így érthető volt, hogy eme trauma hatására nem volt egy "barátkozó típus".

De később Naruto-nak sikerült vele egy csapatba kerülni, plusz egy Haruno Sakura nevű idegesítő lánnyal, aki szerelmes Sasuke-ba (belé pedig Naruto lesz szerelmes, szóval kapunk egy szerelmi háromszöget). Így hárman alkotnak egy gyenge, de azért szerethető és néha vicces "Nerima Daikon Brothers" kopit (szerelmi háromszög, csapatostúl való felsülések stb...), akikhez hozzá kapcsolódik Hatake Kakashi is, egy magas szintű nindzsa tanár.

Rendesen el is vannak, viszont mivel Sasuke-nak van egy különleges vérvonal képesség, mely által bármilyen jutsu-t lelehet másolni más vérvonal jutsu-k kivételével, ezért egy erősen pedofil beütésű Orochimaru emberke, ismervén Sasuke múltját és a bátyja iránti gyűlöletét, magához kezdi csábítani, hogy aztán felzabálja, mint egy pitét.

Természetesen ezt Naruto, miután végre sikerült egy szoros barátságot kialakítania egy olyan emberrel, aki szintén magányosan nőt fel, nem hagyja annyiban, és mindent megtesz, hogy visszarántsa Sasuke-t a jó útra Orochimaru markaiból.

Tehát a történet alapjából véve sablonos, de mégis aranyos és szerethető.

  

Ami a legjobban megtudja az embert fogni a Naruto Part 1-ben, az a humor, hangulat és a harcok.

A humor az nagyon aranyos és sokszor még vicces is. Bár nincs belőle olyan sok fajta mint pl a Kinnikuman-nál vagy One Piece-nél, illetve olyan nagyon morbid mint a Hokuto No Ken-nél, de azért bőven megállja a helyét.

A harcok a Naruto Part 1-ben nagyon jók lettek, itt nem a volt, hogy ki tud nagyobbat robbantani (lásd DB Z vagy DB GT), hanem próbáltak ragaszkodni a nindzsák harcstílusához. Bár itt is vannak olyan elemek, amiknek semmi közük nem volt a nindzsákhoz (pl Rasengan, Chidori, 8 Gates - ami egy kicsikét hajaz a Super Saiyan Fomára), illetve nem kicsit csúnya lopkodások (pl a Jyuken a Hokuto No Ken-ből - csak itt kicsit sem olyan brutális mint ott), de azért bőven megállta a helyét, mert itt azért még taktikáztak is. Illetve még egy jó pont, hogy abszolút kiszámíthatatlanok voltak (jó, persze lehet azt tudni, hogy a főszereplők nem halnak meg, viszont a nagyon fontos mellék szereplők mint pl a Harmadik Hokage igen).

A Naruto alap témája a nindzsák. Hogy ez mennyire működik? Félig jól, félig nem. Például nagyon jó, hogy többet harcolnak fegyverekkel és próbálják a másikat valahogyan hátrányba vinni (pl Zabuza a köd csináló technikával), viszont azért ne akarják bemesélni nekem, hogy a nindzsák hatalmas városokban éltek + nem mindegyik férfi volt harcos.

 

Karakterek... hát azok nincsenek, és ez egy negatívum. Pontosítok: nincsenek igazi karakterek, mindegyik karakter valamilyen "Sztereotípia + Fetish kombináció" szüleménye (pl Shikamaru a lusta dög + szuper intelligens, Choji a barátságos dagi ember aki érzékeny a súlyára, Sakura a tsundere girl + okostojás, Hinata a shy girl, aki szerelmes a főhősbe, Kakashi a cool sensei stb...), és sajnos már elsőre rá lehet jönni, hogy kik negatív karakterek illetve pozitív karakterek (pl Gaara-nál már egyből mindenki rájött a debut-jénél, hogy ő egy ilyen "Dark Naruto", illetve Kabuto-nál, hogy ő egy sunyi talpnyaló). Persze a fontosakat elemzem:

1.Naruto: Tipikus főhős, aki egyfolytában ordibál, be nem áll a szája, I.Q.-ja a béka segge alatt, de egy megértő szomorú múltú gyermek, aki szeret barátkozni, és álma, hogy mindenki elismerje.

2.Sasuke: Tipikus keveset beszélő, hihetetlenül naiv és becsapható, könnyen manipulálható emo gyerek, aki folyton a bosszúról és a bátyja utáni gyűlöletéről beszél (mintha nem esett volna le senkinek elsőre, hogy a pokolba kívánja őt, akit amúgy Itachi-nak hívnak), népszerű a lányoknál, és egyetlen barátja Naruto, ő vele is csak azért barátkozott, mert hasonlóan nehéz múltja volt.

3.Sakura: Egy okoskodó tsundere seggfej kis csaj, aki nyáladzik Sasuke iránt (később persze a fangirl-izmusa valódi érzelmekké válik iránta), utálja a főhőst (de azért nem annyira, sőt, mint testvérként kedveli is persze), aki a leggyengébb a csapatban, mind erőben, mind mentálisan. Hogy ne legyen neki sem happy múltja, kitalálta a mangaka, hogy a nagyon depi múltja legyen az, hogy "magas a homloka" (ami miatt most nyugodtan rúgjatok tökön, de nekem ez 100-ra sem tűnik fel) miatt csúfolták a suliban, amíg a barátnője Ino be nem fenyítette a fél sulit. Nincs semmi szuper ereje, ami nem baj, ha másban kiemelkedő. Nagy hibája, hogy mindig másokra akar támaszkodni, de szerencsére néha néha sikerül ezt megcáfolnia.

Eredetiség sincs túl sok benne, de legalább olyanoktól megkímélt, hogy "támasszunk fel a szerepelt de elhunyt embereket", illetve azért próbált minél kevesebbet hajazni a Dragon Ball-ra.

Mondanivalója nincs igaziból a Naruto-nak, leszámítva a sablonos neverending shonen tanulságokat (a barátság és szeretet fontossága, soha ne ad fel, küzdj hogy erősebb légy), de azokat szerencsére nem 100-szor nyomták le a torkunkon más mese formájában, és főleg nem erőltetve.

  

A hangulat viszont nagyon jó a Naruto Part 1-nek, mivel habár túlságosan nem eredeti, mégis próbálja elkerülni a már idegesítően sokszor előtt sablonokat, és az alaptörténet is elég kellemes hangulatot áraszt magából.

És ami még nagyon jó volt a Naruto Part 1-ben, hogy kerülte többnyire a fanservice-t (legyen az "új DB", Michael Bay szerű nonszensz robbantgatások, shipping war/pairing war stb), igaz, női nudizás azért volt benne, de szerencsére nem hányingert produkáló szintre, hanem volt értelme és vicces volt (pl Naruto kiüti a Harmadik Hokage-t és Ebisu-t egy Sexy No Jutsu-val).

Tehát ahogyan láthatjátok, a Naruto manga Part 1 egy átlagon felüli, nagyon jó kis neverending shonen volt, aminek kb 200 részes hosszához már csupán egy utsó 100 fejezet kellett volna, valami félig "happy", félig "sad" befejezéssel.

Viszont a Part 2.... az mindennek a MEGGYALÁZÁSA! És ez most maga lesz a pokol járás, szóval mindenki vegyen egy erős nyugtatót maga mellé, kötözze ki magát és aki állt, az üljön le, mert a Part 2 része a mangának iskola példája, hogyan b&sszuk el egy ígéretes manga jövőjét, feláldozva az eredeti aranyos shonen mangát a habzó szájú, fanservice-t megkövetelő otaku hadseregnek!

Naruto Part 2 - A Rózsaszín  DB N Pokol:

 

 

A mangában a Part 2 hivatalosan a 245-ik fejezettől kezdődik, és minden, ami jó volt a Part 1-ben az úgy ki lett herélve, mint egy török hárem eunuch-ja!

Maga a történet átírása is körülbelül akkora katasztrófa, hogy egyedül már csak az Elfen Lied "világot elpusztító ultimate démon királynő" történet volt szörnyűbb.

A történet ott kezdődik, hogy kb 2 és fél év után újra Sasuke után megy Naruto, de el kell megmentenie Gaara-t az Akatsuki nevű szervezet 2 emberétől (Sasori és Deidara), aki annak ellenére, hogy több 10000 ártatlan ember gyilkosa (és nem csak katonákat, hanem civil lakosokat is ölt - utóbbiak saját faluján belül és kívül vegyesen) és még csak 15-16 éves gyerek, már Kazekage (első tökön rúgás), majd utána megy Sasuke-t kiszabadítani, de nem jön össze, majd jön 2 új gonosz szereplő (Hidan és Kakuzu), akik csak arra voltak jók, hogy Naruto leteszteljen rajtuk egyetlen egy új jutsu-t (tehát szereplésük erősen "manga filler" szerű), majd kiderül, hogy Sasuke megölte Orochimaru-t (?!), ami már magában Epic Fail, mivel tudta Orochimaru, hogy Sasuke elfogja árulni őt és nem adja neki oda önként a testét:

 

 

 

 

De Sasuke ahelyett, hogy visszamenne Konoha-ba és az ottani barátaival próbálja megölni a "gonosz" tesóját, aki megölte szüleiket, logikus módon 3 új karakterrel próbálja felkutatni, akiknek később is csak annyi szerepük lesz, hogy idegesítik az embert. Persze Naruto utána megy, de későn, mivel megjelenik egy ÚJ FŐ GONOSZ, Pain, aki megöli Naruto mesterét, Jiraiya-t, így félbe szakítja Sasuke utáni keresését, hogy bosszút álljon, majd miután Pain kiirtotta fél Konoha-t (Kakashi-t, Shizune-t + Choji apját), Naruto megtalálja Pain-t, akit nem öl meg (mert persze az milyen csúnya dolog lenne, ha megölné szeretet mesterének gyilkosát), és ezt Pain végül úgy hálálja meg, hogy visszahozz mindenkit az életbe Jiraiya-n kívül, akiket megölt Konoha-ban, majd beszélgetnek a világban terjengő "gyűűűűűűlöletről" és a "világ békéről", melyeknek annyi közük van egy 80%-ban csak bunyóból álló neverending shonen-hez, mint Pákónak a reneszánsz művészethez.

Ezután kiderült, hogy Sasuke kinyírta Itachi-t, de megjelenik MÉG EGY ÚJ FŐ GONOSZ, Tobi - aki a Part 2-ben jelent csak meg, és semmilyen utalás nem volt a létezésére a Part 1-ben -, és aki annyira eredeti (lóf#szt, sablonosabb mint a Bourne Trilógia), hogy természetesen ő osztogatta a parancsokat Pain-ek és Orochimaru-nak (milyen eredeti), sőt, ő volt az, aki a gonosz démon rókát (kiről kiderült, hogy valójában csak egy "szegény, érző gyermeki lény", ezzel teljesen hazavágva a kb 500 fejezeten keresztül felépített képet róla) rárontotta a falura 16 évvel ezelőtt, hogy bemocskolja az Uchiha klánt egy hülye mítosz által, és a klánt meg a falut egymás ellen uszítsa, melynek vége a család lemészárlása lett, mely egy parancs volt Shimura Danzo-tól (egy másik "zseniálisan" új fő gonosz) Itachi-nak. Tobi pedig nem kicsit erősen kiszínezve elmond egy fél igazságot Sasuke-nak, aki annyira hiszékeny, hogy el is hiszi minden szavát, majd ki kiáltja Kishimoto a fanservice rajongók parancsára az ÚJ FŐ GONOSZNAK, mely annyira áll jól drága kis emo gyerekünknek, mint Chuck Noris-nak a Barbi Baba bugyi....

Gondolom már alapból ennyi hülyeség elég volt a történetből, és már csak annyit mondok, hogy a manga elmegy egy Elfen Lied-hez hasonlóan retardált "Démon Király Szörny Apokalipszis" irányba, mindezt mellőzve a logikát és bármilyen gondolkodást.

Most komolyan: miért kellett az aranyos alaptörténetből egy idegbeteg, nonszensz, értelmetlen, logikátlan, gyerekes, "menet közben húzta elő a mangaka a s&ggéből" torszülött szörnyet csinálni "történet" néven? Nem beszélve, hogy "csavarok" címszó alatt olyan nevetséges dolgokat próbál lenyeletni velünk a mangaka, mint pl "Káin és Ábel - Uchiha Vs Senju" klán háború, hogy a démon róka és még 8 másik szörny, beleértve ami Gaara-ban volt valójába egy szörny szétválasztott reinkarnációi, melyeket összelehet gyűjteni, mint a Pokemon-ban és kirakni őket, mint a Yugioh-ban az 1000 éves kirakóst egy nagyobb döggé a "Juubi"-vá stb (nem beszélve, hogy semmilyen utalás nem volt a Part 1-ben, hogy a Shukaku-nak és a Kyuubi-nak bármi közük lett volna egymáshoz)...

Arról már ne is beszéljünk, ha Danzo és Tobi tényleg ilyen "hű de fontos" karakterek voltak, és az ő háttértörténetüket (a nem létező karaktereikkel együtt) nem menet közben húzta ki az ánuszából a mangaka, akkor miért nem volt semmilyen utalás rájuk a Part 1-ben? Attól, hogy pl Danzo csak a Part 2-ben jelent meg, attól még legalább 1 képkockában megjelenhetett volna a Part 1-ben, vagy legalább beszélhettek róla "only mentioned" (megemlítés) szerűen.

És hogy a manga Part 2 része mennyire maradt hű az alaptémánál, a nindzsák életéről? Kb ennyire:

  

  

Mint a fenti képeken látható, a Naruto Part 2 egyetlen célja, hogy egy Michael Bay robbantás és Kamehameha/Super Saiyan Form kombókkal villogó Non-Canon Dragon Ball-á váljon.

Ami a legundorítóbb a Part 2-ben, hogy nem elég, hogy az alapból eredetileg külön álló, karakter exkluzív dolgokat nevetségesen beépítik minden második karakter arzenáljába...

  

  

  

  

Hanem a tetejében képes volt még tovább ledegenerálni a karaktereket, beleértve régieket is, bármiféle értelem nélkül. A rossz folytatásokhoz hasonlóan legalább 30-40 új szereplőt hozz be mangaka a Part 2-be, akiknek már annyira nincs karakterük, hogy vagy a wikiá-s fanboyok találnak ki nekik valamilyen "személyiséget", vagy pedig már régebbi karakter "személyiségét" adja oda az "újaknak". Egyik ilyen nevetséges karakter (Tobi és Danzo után) az Onoki névre hallgató Tsuchikage, aki olyan röhejesen néz ki, mintha a "Hófehérkés Morgó Törpét" vágta volna ki ollóval, majd ragasztotta be a mangába. Karakterfejlődés pedig szinte nincs is, és "hasonlót" is egyedül Naruto és Hyuga Hinata tudtak produkálni. Nézzünk csak néhányat:

1.Haruno Sakura: Mint kiderült, Kishimoto-nak nem az a baja, hogy nem tud szép lányokat rajzolni (elvégre kivétel nélkül mindegyik női szereplő egy Bishojo), hanem hogy fingja nincs, hogy milyennek kéne lennie egy "főhősnőnek", ha szabad ilyet mondani a Naruto-nál.

Ugyanis Sakura nemhogy semmit nem változik azon kívül, hogy most már Superman nagyságúakat képes ütni, hanem még rosszabb is lesz! Mást sem csinál az egész Part 2-ben, csak Kakashi-ra, Sai-ra, Naruto-ra, Tsunade-ra és másokra támaszkodik, olyanokba okoskodik bele amikről semmit sem tud, és nem képes tanulni a saját hibájából, hogy ne támaszkodjon mindig másokra! Ráadásul még iszonyatosan rossz példát is mutat, mert folyton össze-vissza hazudozik, ordítozik mintha nyúznák, hogy egyszerűen csodálkozok azokon, akik kedvelik ezt a karaktert, és elszörnyülködök azon, hogy még el is hiszik, hogy ilyen egy igazi példamutató "főhősnő". Mert nem az a karakterfejlődés, ha superman erőre tesz szert vagy szerelmet vall minden második embernek, hanem ha képes belátni és tanulni a hibáiból. Márpedig Sakura erre képtelen.

Nem beszélve, hogy Sakura-nak létezésének egyetlen célja van csupán: kielégíteni a "shipping/pairing war" otakukat és más egyéb fanservice "otakuistákat"! Nem beszélve, hogy még maga Kishimoto is bevallotta, hogy egy másik női karaktere, Hinata, akit jó ha 40-50 fejezetenként 1-szer előhozz, is jobb főhősnő, mint "Miss Pinky".... azért EZ SZÉGYEN! Ha már maga a mangaka is beismeri, hogy a tsundere fanboy otakuk miatt létezik csak, akkor ott már gáz van! Mondjuk mentegetőzik azzal a mangaka, hogy mindössze a háttértörténet miatt lehetséges, de ez kb olyan gyenge mentség, hogy valaki nem tudott tanulni mert jöttek az UFO-k, mivel nem azért ilyen rossz Sakura karaktere, hanem mert:

1.Nem képes karakterfejlődésre és belátni, hogy nem szabad mindent másokra bízni, és ideje lenne a saját lábára állni a személyes problémái ellen.

2.Rossz a jelleme: ordibál, értelmetlenül leüti az embereket akkor is, ha semmit nem csináltak, hazudik össze-vissza, mindenkit ki akar oktatni.

3.Naruto-t mindig ott hagyja a bajban, és másoknak kell megmentenie őt. Persze elvárja, hogy mindenki megmentse őt ha bajba kerül.

És ha ezeken nem változtat a mangaka, akkor jobb, ha inkább kiírja a történetből.

2.Uchiha Sasuke: Nem elég, hogy Naruto és Sakura nélkül érdektelenné vállt a karaktere, de a tetejében szuper naiv és szuper retardált is lett egyben a Part 1-hez képest. Karakterfejlődése meg Sakura-hoz hasonlóan nincs, mivel Itachi után (kiről kiderült, hogy csak egy megzsarolt áldozat volt) a helyett, hogy belátná, hogy Naruto-nak + Sakura-nak + Kakashi-nak igazuk volt és bocsánatot kérne tőlük, nagydobra verve magát ki kiálltja ártatlannak, és kitalálja, hogy minden az ő + szülőfalujának hibája és ők is ölték meg Itachi, ezért most bosszút áll "mindenkin", miközben naivan ott melengeti a kebléhez azt a személyt, aki miatt bekövetkezett az egész tragédia (Tobi)... jaaaaaj....

Mivel a pairing és shipping otakuknak nem tetszett az, hogy Sakura ragaszkodott Sasuke-hez, ezért természetesen megkövetelték a Shonen Jump-tól, hogy legyen Sasuke az új fő gonosz, hogy Naruto majd megölje, ami azért vicces, pontosabban felszínes lenne, mert ha már a szeretett mesterének gyilkosát nem ölte meg, majd nyilván a becsapható, naiv barátját megöli.

Arról már ne beszéljünk, hogy ahhoz, hogy valaki gonosz legyen, gonosznak is kell lennie, de ez a "Garfield röhögéseken" kívül és 10-12 rá rontó "random no name" szamu-rák elleni önvédelmi kivégzésen kívül semmiből nem nyilvánul meg. "Jaj, de leszúrta Karin-t amikor Danzo túszul ejtette". Igen, de nem volt szükséges, ugyanis Danzo 2 fejjel magasabb volt nála, így simán fejbe is szúrhatta volna, vagyis ez nem gonoszság volt, csak szimplán hülyeség, mivel volt más, sőt, hatásosabb lehetőség is, és az ilyen helyzetek akkor számítanak csak gonosznak, ha elkerülhetetlenül döntetni kell egy helyes út vagy egy rossz út közül.... nem beszélve, hogy még így sem nyírta ki Danzo-t, mivel majdnem elmenekült, csak Tobi is ott volt, így öngyilkos lett. Így tehát csak annyit ért el, hogy elveszített egy két lábon járó önregeneráló, egyetlen harapás által bárkit full-ra felgyógyító GPS-t + lejárattata magát.

Ez meg a másik, hogy Sasuke összes ellenfele a 10-12 "no name random guy"-okon kívül mind öngyilkos volt (Deidara - aki még csak nem is szorult rá erre a kamikaze akcióra -, Itachi, Danzo), vagy pedig halálosan beteg (Orochimaru).

Arról nem beszélve, hogy minden egyes cselekedettével Konoha-t és a "Jó fiúkat" szolgálja, és több kárt tett az Akatsuki-nak és Tobi-nak (kinyírta a zöldség hadsereg utánpótlást teremtő fehér zetsu-t, lerombolta a bázist, leölt 20 zöldség katonát, segít legyőzni Kabuto-t és ezáltal az általa irányított halottakat stb...). Végül pár kép, hogy "mennyire is jó fő gonosz Sasuke":

  

Méghozzá a 4 Kage vs Sasuke harc, ami egy igazi szenvedés volt a Sasuke rajongóknak, mivel annak ellenére, hogy minden második képkockában egy soha nem látott jutsu-t húzott elő a seggéből mint Susanoo, Amaterasu stb, addig a 4 Kage (Raikag, Onoki, Temuri Mei és Gaara) úgy verték a szerencsétlent mint a répát, meg sem bírta őket Sasuke karcolni (egyedül a Raikage vesztette el az egyik karját, de azt sem Sasuke tette, hanem maga a Raikage, amikor megnézte, mennyire forró az Amaterasu tüze és önként belenyúlt), de Raikage már 2 fejezet alatt megtudta volna ölni, ha Gaara nem mentette volna meg (illetve Suigetsu és Jugo a legelején), illetve a Mizukage (Mei) egyetlen egy fejezet alatt, ha Zetsu nem menti meg, majd a Tsuchikage (Onoki) pedig egy (!!!!!) képkocka alatt kinyírta volna, ha Tobi nem menti meg.

Most nem azért, de ha már most mindig mindenkinek meg kell őt mentetni mindenkitől minden egyes harcában (Killer Bee ellen Karin-nak + Suigetsu-nak + Jugo-nak, a 4 Kage ellen szintén + még Zetsu-nak + Tobin-nak is, Danzo ellen Karin-nak és Kabuto ellen Itachi-nak 2-szer is), akkor vajon mit fog produkálni Naruto ellen... na "akkor" vajon ki fog beugrani megmenteni őt?

Ezért nem érte meg Sasuke-t ennyire ledegenerálni! Nem akarják a fanboyok/fangirl-ök, hogy visszamenjen Konoha-ba? Oké rendben, akkor is lehetett volna belőle mondjuk egy Kenshiro szerű magányos főszereplőt, abban még fantázia is lett volna, de természetesen Kishimoto-ból már ennyire (sem) futotta.

És végül itt a tökéletes bizonyíték Sasuke óriási gonoszságára:

  

Tehát Sasuke annyira gonosz, mint amennyire én jó hegedűs. Annyira kevés Sasuke ahhoz, hogy akár csak egy "random filler gonosz" lehessen, mint Quasimodo ahhoz hogy szépség király(nő) lehessen.

Hagyjuk is őt most már békén, térjünk rá egy újabb fájó pontra, a sablonosságra. Ugyanis Kishimoto annak érdekében, hogy kiszolgálja a fanservice otakukak és a Shonen Jump-t, tele rakta a Part 2-őt olyan bődületes, idióta sablonokkal, hogy még 20-30 évvel ezelőtt is szégyen volt ilyeneket belerakni egy mangába. Csak a "legemlékezetesebbeket":

 

 

  

Ehhez még hozzáteszem, hogy ezt úgy kell elképzelni, hogy megpróbálta Sasuke 2-szer megölni. Bár tény, Karin-t is megpróbálta 2-szer megölni, és az is visszasírja magát Sasuke-hoz... Ja, és a kedvencem a "Nonszensz Sudden Friendship" sablon, amit a már méltóságától megfosztott róka démon és Naruto között intézet el Kishimoto 2-3 fejezet alatt, kb 500-550 fejezetnyi egymás közötti gyilkolás után:

 

 

Kérem szépen, ez nem más, mint felszínes trollkodás!

Mint látható, semmi eredetit nem képes már hozni a mangaka a Part 2-ben, ami meg eredeti lehetett volna, ott a Shonen Jump gyorsan törölte a mangaka emlékeit.

Tényleg, ha már trollkodás:

 

Vagy a legfájóbb, amikor Itachi mondja halála előtt utolsó másodperceiben, hogy "Sajnálom Sasuke, nem lesz legközelebb", erre meg 200-300 fejezet után a fanboyok kedvéért csak összehozza őket újra azzal, hogy feltámasztja Itachi-t, majd kapunk Sasuke-tól egy faceplam "megakartam halni akkor" szöveget... De lássuk pl a legendás Hanzo-t: 

 

 

 

 

 

 

 

Tanulsága a Naruto Manga Part 2-ben NINCS! Ugyanúgy a sablonos neverending shonen tanulságokat hangoztatják el, csak 100-szor rosszabb tálalásban!

A harcok a Sasuke vs Itachi és néhány kisebb harc kivételével már nem is a taktikázásról szólnak, hanem a Dragon Ball féle "Ki tud nagyobbat robbantani" alapon megy, vagyis már a harcok is dögunalmasak lettek, főleg, hogy már annyira elment Kishimoto ebbe a "minden, még a sztori és a háttérsztorik is csak harc közben derüljenek ki" dologgal, hogy már lassan elalszik az ember rajtuk.

Még egy rossz hír, hogy a Part 2-ben egész idő alatt egyetlen egy jó fiú sem hal meg Jiraiya-n kívül, ami azért lehervasztó a Part 1 Harmadik Hokage és Hayate halála mellett.

A karaktereket pedig már nem nindzsa, hanem Dragon Ball skill-ekkel ruházták, és az eredetiség már annyira kiveszett, hogy a mostani "arc"-ban a három gonosznak csak olyan képességeik vannak (köztük a fő gonosznak Tobi-nak), amikkel már a korábbi karakterek villogtak:

1.Tobi: Sharingan, Pain 6 útja + Szobra + Rinnegan-ja, Naruto Anyjának chakra láncai.

2.Uchiha Madara: Rinnegan, Susanoo, Első Hokage Mokuton-ja (Fa elem)

3.Yakushi Kabuto (igen, Ő is ÚJ FŐ GONOSZ lett): Orochimaru ereje + Suigetsu ereje + Karin Ereje + Jugo ereje + Naruto Sennin Módja.

A hangulatot is sikerült kiherélnie a Part 2-ben, mivel már nem hogy nem lehet komolyan venni a "komolynak szánt" részeket, de olyannyira túl van erőltetve a "drámaiság", hogy az már kegyetlen:

 

 

És egy pillanat: szóval volt ennek a Tobi-nak egész idő alatt egy 100000 fős hadserege? Akkor:

1.Minek gyűjtött Kakuzu pénzt az Akatsuki-nak, ha még csak fel sem használják? És nem úgy volt, hogy zsoldos hadsereget bérelnek fel? De...

2.Miért nem azokat küldte a Killer Bee után, és küldte volna Pain-t és Sasuke-t is Konoha-ba pusztítani?

Éljen a logika... ami nem létezik ebben a mangában. És ha ez nem volt elég, itt van még egy a sok mellett, amin a mai napig nem tudom túl tenni magam:

A Raikage, akinek a testvérét "elrabolta" (lásd fent Sasuke vs Killer Bee) Sasuke, össze testvére el rablójával, és ahelyett, hogy megpróbálná élve elfogni Sasuke-t hogy kiszedje belőle testvérének hollétét, habozás nélkül majdnem kinyírja (ha nem jön Gaara megmenteni őt), ezzel az utolsó esélyét is elpusztítva, hogy megmenthesse a kis tesót. Nem azért, de ha nekem rabolnák el a tesómat, és az el rablója velem szemben van, akkor harag ide vagy oda, inkább csak hülyére verem és kiszedem belőle, hogy hová vitte a tesómat, mintsem megkockáztatom a tesóm visszaszerzésének utolsó esélyét is!

Sajnos nem csak itt, hanem több helyből is véreznek a dolgok. A humor is olyan lett, mint az Elfen Lied-ben:

 

 

Hányós, fingós, böfögős poénokat kapunk, melyeket egyedül már csak Sakura "tsundere verés poénjai (????)" tesznek még unalmasabbá.

Végezetül ami miatt még inkább egy túlhype-olt kaka kupac a Naruto Manga Part 2, az a felszínesség! Ennél felszínesebb mangát még életemben nem láttam! Néhány példa:

1.Gaara Kazekage lett, ezzel szimbolizálva hogy jó útra tért: ez kérem nem több szimbolikus f@szverésnél, mivel a "Kage" a falu legfontosabb politikai és hatalmi vezetője, ami már ne adjunk oda egy olyan 15 éves gyereknek, aki egész életében több ezer embert gyilkolt meg poénból, köztük civileket, katonákat, gyerekeket, nőket, csak hogy "szimbolizáljuk" jó útra tértjét! Legyen akkor inkább csak mint "a falu kijelölt védelmezője",, de ne egy vezér!

2.Sasuke-t meg kell ölnie Naruto-nak: ez is egy hatalmas felszínesség, mivel ha Naruto nem ölte meg Pain-t, aki nem csupán az ő szeretett mesterét ölte meg, hanem Naruto falujának fél lakosságát, több százezer ártatlan civil embert és 6-7 politikailag fontos személyt + mindezt egy általa alapított bűnszervezettel, akkor miért is kéne megölnie egy naiv barátját, akit minden második ember K.O.-ra kiüti egy ütéssel + egyetlen bűne 10 rátámadó szamu-rák (akiket még próbált is lebeszélni hogy rárontsanak) és hogy bosszút akar állni a családjáért a falun - azt is azért mert Tobi nem kicsit félrevezette. A szánalom faktor ott hatalmasodik el, amikor próbálja ennek a fontosságát a mangaka a "szeretet és gyűlölet harcának" beállítani, holott szó sincs arról, hogy ez a "szeretet és gyűlölet csatája" lenne, csupán arról van szó, hogy a pairing/shipping fan otakuk nem akarták hogy visszamenjen Konoha-ba, és a Shonen Jump ráparancsolt a mangakára, hogy csináljon Sasuke-vel valami mást, de mivel nem volt semmi sütnivalója, ezért inkább a "félrevezetett barát" sablont húzta ki a hátsójából.

3.Nagyon mély és rengeteg mondanivalója van: no komment.

4.Egy 15-16 éves gyerek mindenkit megtérít 1-2 beszólással: ennél nagyobb felszínességet sem nagyon láttam. Az egy dolog lenne, ha Naruto mondjuk 20-25 lenne már mint pl Kinniku Suguru (Kinnikuman) vagy Kenshiro (Hokuto No Ken) és úgy téríti meg a vele vagy nála fiatalabb korúakat, de ne akarja nekem bemesélni már, hogy egy 15 éves gyerek hatni tud egy 30 vagy 50 éves emberre, akik vele ellentétben nem egy trauma érte őket lelkileg, hanem legalább 20-szor több! De persze a vele azonos korú Sasuke-ra nem hat valamilyen érdekes módon, pedig értelemszerű, hogy mind a kor egyezés, mind pedig a hasonló múltuk miatt Sasuke jobban fogékonynak kéne lennie Naruto-nak, mint pl a 30 éves Pain-nek vagy 50 éves Raikage-nak!

5.Minden gonosznak van valami depi múltja: ennek hála most már inkább hasonlít a manga valamilyen "neverending emo shojo"-ra, mint shonen-re, mert nem igaz, hogy mindenki azért lesz gonosz, mert megöltek valakit a múltjában!

6.Danzo-t jó fiúként való beállítása mert volt egy "kawaii flashback"-je: ezen a felszínességen azóta sem tudom túl tenni magamat, hiszen valljuk be, ki akarna megérteni egy olyan hatalom mániás "Vonóska Gáborka" szerű fanatistát, aki szabotálta a béketárgyalásokat, a Hokage háta mögött ártatlan embereket mészárol le, alkudozik a falu pszichopata ellenségeivel (Orochimaru), feláldozza a saját faluját is csak hogy egy piros-fehér kalapot tehessen a fejére és egy halott Uchiha sharingan-jával manipulál embereket hogy ő legyen a Hokage meg a világ ura? Az ilyen embereket nem szabad beállítani "kawaii megrontott ártatlan léleknek", az ilyenek nem jó fiúk, ezeket ki kell nyírni olyan brutálisan, mint ahogyan Kenshiro nyírta ki Jackal-t vagy Jagi-t.

7.Minden fő szereplő 15-16 éves bishi, és nulla izomzat ellenére hatalmas hegyeket pusztítanak el egy csettintésre, illetve 90-140 tonnás köveket dobnak a magasba: szerintem nem kell részleteznem.

8.Az Uchiha klán a gonoszok és a Senju klán a jóság megtestesítői: az egy dolog, hogy alapból undorítóan megpróbál sztereotípiát kialakítani és általánosítani, más kérdés, hogy ehhez képest egyetlen egy "gonosz" emberke volt ott (Madara) és közben majdnem mindegyik Uchiha egy hős volt (Itachi, Obito, Shisui) + ennek ellenére a Senju-kkal szemben a "nemes klánok közt" volt, míg a Senju-knál már annyi elég a "tisztaságuk" megállapításához, hogy ők találták fel azt a feltámasztós jutsu-t, amivel Orochimaru megölte a Harmadik Hokage-t, majd Kabuto kb 40000-50000 embert.... szóval akkor most miért is volnának jobbak a Senju-k?

9."Tűz Akarata", melyből mindenki vehet egy darabot, csak azok nem, akik nem szimpatikusak a falu vezetőinek (Naruto kezdetben, Uchiha klán - ami ugye az egyik alapító klán volt a falunak-, Pain barátja aki béke tárgyalásokkal szeretett volna békét hozni, kisebb falvak és bárki akinek egy rossz szava van Konoha-ra vagy megkérdőjelezi annak tetteit): nem kell részleteznem.

Végső Összefoglaló:

 

 

Összefoglalva a Naruto több százezer embernek okozott csalódást, hiszen nem elég, hogy szépen meg van rajzolva, de a Part 1 egy kiváló neverending shonen mangaként indult, mely a Part 2 óta egy idétlen, sablonos, gyerekes, nevetség tárgyává tette a mangát, méghozzá azzal, hogy próbál komolynak látszani, miközben a rengeteg logikátlanság, túl erőltetett a sztori, tele van túl drámázással és ezzel a "legyen ez az új Dragon Ball N" erőlködés miatt már nem hogy díjat nem fog nyerni, de csoda, hogy egyáltalán veszik - biztos nem érdekli a 10-13 éves gyerekeket a minőségbeli romlás.

Ez az a manga, ahol látszik a mangakán, hogy már annyira nem érdekli a mangája és már csak a pénz miatt csinálja, hogy még a vak is észreveszi. Elég csak arra az interjúra gondolni, amikor bevallotta, hogy a "Hebi/Taka" (Suigetsu, Karin és Jugo) még csak nem is szerepeltek volna a mangában, de Shonen Jump "ráparancsolt".

Én azt mondom: aki még nem ismeri a Naruto-t, az a mangának csak az első 245 részét olvassa el, vagyis a Part 1-et, mert az még tényleg egy nagyon jó shonen. De Part 2-őt, vagyis a 246-ik fejezettől kezdődő részeket már ne, maradjon meg a Part 1 egy jó emlékként.

Ha szeretnétek igazi nindzsa mangát olvasni, akkor inkább olvassátok a Basilisk, Y+M The Yagyu Ninja Scroll-t és más hasonló címet.

És hogy még jobban tükrözzem, hogy nem csak én gondolok így erről a "jobb sorsra érdemes" mangának hatalmas bukásáról, eme kommenteket linkelem be, melyeket mind vérbeli Naruto rajongók írtak:

benyo - 2012.03.09. 10:52
Sajnos egyet kell értenem Vilivel ! Annyira régen megy már a Naruto,hogy sok helyen ellentétbe került önmagával!
A 3. hokage simán leverte az 1. és 2. hokagét(igen kevese mutattak akkor) és Orot! Az a 3. hokage aki remegve várta Minatot, amikor a kyubi elszabadult Konohába.... Sajna ez a Legyőzhetetlen shinobi istenség(Hasirama) ott nem mutatott nagy formát... Ahogy itt most Madara is a szájával alkotta a legnagyobbat... Csinált egy faklónt,amit Tsunade benyalt és utána eldicsekedett,hogy ezt csak ő nem nyalta be Hasirama ellen.. Ez csak egy sima klón technika, amúgy minden amit eddig mutatott már láttuk más shinobiktól. Eddig a történet legerősebb sihinboja Uchiha Shisui az elmondások szerint... Akinek Danzou elvette az egyik szemét, de rejtély hogy hogyan ... Sok megmagyarázhatatlan dolog van itt !

Duuu 

Nekem kezd egy kicsit sok lenni az erők fokozása. Lassan olyan lesz mint  Bleach.  Olyannyira megnöveli egy-egy karakter erejét, hogy nem találok balance-ot a történetben.  A kezdeti dolgokhoz képest erősen eltorzult a világ szerintem. Az rendben van, hogy háború van, és mindenki maximumot nyújt, de kérem én:
Lesz egyáltalán vége az erőfokozásnak?  

malakian666 

Bebizonyította megint Kishi, hogy kifogyott a kreativitásból. Madara visszajött, és erősnek kell lennie? Adjunk neki fa elemet meg Rinnegant. Kabutonak kell hogy legyen esélye Itachi és Sasuke ellen? Először is rakjunk bele egy régi karakter dns-éből, aztán adjunk neki még kettő régen ismert erőt. Ja és aki vörös hajú az mind Uzumaki. 

sharkraiden
Sasuke úgylátszik vissza tér a "jó" oldalra és végül akkor naruto nagyon fog örülni neki hogy az ő drágája visszajött, és narutoXsasuke házzaság lesz és a naruto univerzumból 1 földi paradicsom lesz
persze miután legyőzték tobit,
mint lehetett volna várni ettől a mangától lol egyre gyerekesebb, gondolom japánban már több gyerek nézi mint felnőtt és kishimotonak muszáj gyerekeknek terveznie, nem beszélve az animéről.

anadrex

Nekem is az a véleményem, hogy kishi azt se tudja mit akar. Vagy megvolt már egy kész befejezés csak kapta a parancsot, hogy 200 résszel több legyen a manga. 

malakian666

Örülök, hogy más is egy véleményem van velem abban, hogy Kishi rosszul bánik a karakterekkel, a régiek emlékét megalázza, Sasukét pedig egy az egyben elcseszte a mester.   

piros mogyi

Kishi témához: Elég öreg vagyok, ezért illúzióim nemigen maradtak a világ működésével kapcsolatban. Szóval neki is meg kell valahogy élnie, illetve valószínűleg osszák neki felülről az aktuális trendeket lásd metroszexuális karakterek az aka-cukiban. Szóval a világ kompromisszumok sorozata, amivel nincs is baj, ha kapunk valamilyen szellemi táplálékot is közben. Amivel inkább bajom van az az ész nélküli updételés pl.: Madara rinneganja. Illetve jó lenne tudni kik is a célcsoportja a mangának: Ha a kiskamaszok, akkor jó legyen szupermenfíling, mert ez kell nekik, de akkor minek bele a Nagato-Naruto monológ, mert azzal úgyse tudnak mit kezdeni. (Tényleg kész csoda, hogy az akkor át ment a szűrőn.) Viszont ha stabil olvasótábor van, akkor azok lassan felnőnek, és a mangának is fel kéne hozzájuk nőni.

kornel

hm, hát igen végre valaki felfogja, hogy miként működik egy manga (vagy bármilyen képregény) írása.
A sorozat már jóval 10 év fölött fut, az eredeti elképzelésből, sőt az 5 évvel ezelőtti vonalakból sincs már meg semmi.
Kishi tényleg elfáradt, régi ötleteket húz elő a kalapból, mint a remete forma (már Narutónál is csődöt mondott, hisz tobi és a többiek erősebbek nála, nála nem véletlen kellett a 9 farkú mód).
A törpénet erősen a DBZ végső szenvedéseit kezdi idézni, amikor már megküzdöttek mindenkivel, és még azzal is, na meg azzal és ki kellett találni egy még erősebb ellenfelet...valahol kezdünk itt tartani.
Nézzük tobit már vagy 5. éve nem tudjuk ki lehet...már nagyon nem is érdekel, ha senki minek titkolózni, ha meg ismert figura, már nincs kit lelőni. Obito nagyon csíp lenne, más meg már nagyon nem lehet, mégegy madara/hashimara klón már azért kevés...na mindegy.


.... Kell még több bizonyíték? 

Edit (2015.04.05.) = No, végre véget ért eme manga, s habár a véleményem nem változott róla azóta sem (sőt, utolsó 100 fejezet meggyőzött arról, hogy nekem volt igazam), Wangood-al elolvastuk az utolsó fejezetet, s szerencsére azt már nem tudta elrontani (a shippinger-ek kivételével, akiknek egy része most Kishimoto ellen fordult és hirtelen "kritikusok" lettek, kár, hogy ehhez egy pairing kilővése kellet s nem pedig jó ízlés).

Naruto

- Idő: 1999-től 2014-ig

- Író & Rajzoló: Masashi Kishimoto

- Magazin: Weekly Shonen Jump

- Műfaj: Neverending Shonen (Part 1), Neverending Shojo (Part 2)

- Hossz: 72 mangakönyv

 Ami Tetszett - Part 1:

- Aranyos és kedves történet.

- Naruto + Sasuke + Sakura együtt olyanok, mint a "Retkes Bratyók".

- Jó a hangulatta.

- Szép rajzolás. 

- Jók a harcok, és végre nem Dragon Ball/Michael Bay szerűek.

Ami nem tetszett - Part 1:

- Nincsenek árnyalt vagy mély karakterek, s mindenki egy Fetish + Sztereotípia kombó.

- Van benne jó pár sablonos vagy lenyúlt dolog.

- Alap neverending shonen tanulságok vannak csak.

Ami Tetszett - Part 2:

- ........................................ legalább a rajzolás még mindig szép.....

Ami Nem Tetszett - Part 2:

- A történet ostoba kínszenvedés, melynek már értelme sem nagyon van, mint a Barátok Közt-nek.

- Már abszolút nincsenek karakterek (az újak is pedig vagy már elsütött karakterek személyisége vagy pedig még idegesítőbb Fetish + Sztereotípia kombók).

- A harcok nevetségesek és értelmetlenek - egy-két kivételével.

- A hangulat szánalmasan rossz, nem lehet komolyan venni a komolynak szánt részeket.

- Logikátlan.

- Régebbi fejezetekkel ellentmondó csavarok.

- Idétlenebbnél idétlenebb pocsék sablonok.

- Nincs Naruto-n és Hinata-n kívül karakterfejlődése senkinek.

- Trollkodás mindenből, ami a Part 1-ben még jó volt.

- Egyszerű Dragon Ball GT klónná silányulás.

Értékelés - Part 1: 

- Rajzolás: 5/5

- Karakterek: 3/5

- Egyediség: 3/5

- Humor: 4/5

- Mondanivaló: 3/5

- Hangulat: 5/5

- Történet: 3/5

- Karakter Fejlődés: 4/5

Értékelés - Part 2: 

- Rajzolás: 5/5

- Karakterek: 2/5

- Egyediség: 1/5

- Humor: 1/5

- Mondanivaló: 1/5

- Hangulat: 2/5

- Történet: 1/5

- Karakter Fejlődés: 2/5

Értékelés: 

Part 1:

- Százalék: 87%

Part 2:

- Százalék: 16%

(1-30% Szar, 31-49% Rossz, 50-70% Közepes, 71-89% Jó, 90-99% Kiváló, 100% Király)

- 10/10-es skála szerint:

Part 1:

8.5/10 = Jó

Part 2:

1.5/10 = Szar

0-2.5 = Csak saját felelősségre! Csupán azért írtunk róla, és készítettünk róla vidit, hogy ti elkerülhessétek! Magyarul szar, de nagyon!

3-4.5 = Ha nincs jobb dolgod, megnézheted/olvashatod, de ne várj tőle semmit! Magyarul rossz.

5-7.5 = Teljesen átlagos anime/manga stuff. Nem rossz, de még mindig nem az igazi. Magyarul közepes.

8-9 = Jópofa anime/manga! Nem fogtok csalódni benne! Jó anime.

9-9.5 = Bátran ajánljuk, mert egy igenis jó anime/manga. Kiváló.

10 = Kihagyhatatlan, kötelező darab mindenki számára! Király.)

 Mangekyo022.

(xx18Rolandxx vélemélnye:

Te Jóisten na ez aztán alapos és kiadós kritika lett! Mondjuk én egy fejezet se olvastam mert komolyabban sosem érdekelt a Naruto és nézni is csak unalomból kezdtem el,a Shittudenből pedig jó ha 4-5 részt láttam.

De ez tényleg szomorú hogy hogy a rákba képes valaki egy viszonylag szerethető mangát így elb@szni? Most gondoljunk bele mi lett volna ha Akira Toriyama eltrollkodja a Dragon Ballt vagy Ken Akamatsu fanservice show-t csinál a Love Hinából? Bele se merek gondolni.Mondjuk a hülyeségek és a sablonosságok meg se lepnek hiszen jó ha 4-5 évente kijön egy olyan manga ami nincs tele velük.

Egy szó mint száz az a Naruretárd aki még ezek után se látja be hogy a Naruto-t már csak a hozzá hasonlók illetve a Weekly Shounen-esek tartják életben akkor azzal nincs mit tenni.

Mondjuk amikor megírtam a Naruto kritikát akkor arra számítottam hogy özönlenek majd a kommentek meg az e-malek hogy "HOGY KÉPZELEM ÉN EZT" meg a "TE VAGY A HÜLYE MERT NEM LÁTOD A MONDANIVALÓJÁT CSICSKA"  de szerencsére ezek elmaradtak és főképp egyetértő válaszokat kaptam bár nem volt teljes az írás mert tényleg sok mindent kihagytam belőle.) 

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr324387810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZGeri 2012.04.19. 15:39:08

Ne olvasd a mangát hát könyörgöm. Itt fikázod össze-vissza, ha nem tetszik akkor ne olvasd.

édibaby 2012.06.16. 19:24:40

Helló!
Sok dologban igazad volt, de én attól még szeretem a Narutot, mind a mangát, mind a Shippuudent. Végül is az internetnek hála rengeteg animét és mangát ismerhetünk meg, és valljuk be, most már tényleg nagyon rátermettnek kell lennie ahhoz, hogy ebben a műfajban valami újat tudjanak nekünk mutatni. Túl vagyunk kényeztetve. Nem hinném, hogy Kishi kiégett volna, de őt is kötelezik a kiadók, és nem hiszem, hogy mindent a saját ízlése szerint csinált. Az anime nagyon el lett rontva azzal a tömérdek fillérrel, és szerintem nagyon rányomta a bélyegét a sorozat hangulatára, hiszen egy elcsépelt, sablonsorozatot csinált így belőle, miközben várunk az eseménydús folytatásra. Nagyjából csak ismételni tudlak, ezért kérlek ne haragudj, de

... ami nekem szintén nem tetszett:
-Gaara ilyen fiatalon Kazekage
-nincs erőkülönbség. Naruto túl van tápolva, a többiek meg megrekedtek egyazon szinten. Ha fel is bukkanna egy negatív szereplő, egyből tudni lehet, hogy egy-két résszel később Naruto legyőzi valami über hiper szupper jutsuval, vagy csak lenyom egy maszlagot, és kész
-az Akatsuki nagyon hamar ki lett iktatva. Túl könnyen bántak el velük.
-Itachi meghalt. Nálam ez tett be nagyon. A kedvenc szereplőm, és meghal, ráadásul elég idióta módon (hagyja magát, beteg, bla bla bla). Aztán visszahozták, aminek azért örültem. XD Most meg megint eltűnik... Akkor mi értelme volt feszegetni? A legjobb szereplőket kiiktatják! -.-"
-Túl sok a monológ, és Naruto agyon van dicsérve. Mások teljesen a háttérbe vannak szorítva, nem fejlődnek, és semmi hangsúlyt nem kapnak a történetben.
-Tobi... eddigi főgonoszunk, (és másik nagy kedvencem) kiléte már nem is érdekel senkit, de ha már ő a gonosz szereplő, akkor mutathatna valamit a harci tudásából is! Nem sokat láttunk abból, hogy hogyan harcol, és most Naruto ellen is le lett alacsonyítva. Nem beszélve a 4. Hokage elleni harcban. Ott nagyot csalódtam benne. Rövid idő alatt elintézték.
-A Negyedik Hokage istenítése. Állítólag a shiboi világ két legnagyobb adu ásza nem más, mint Madara és Hashirama volt. Ehhez képest azt mondják, hogy a Negyedik Hokage a legerősebb. Kérdem én, miért?
-A Sharingan és a Byakugan közti összefüggés. A part 1-ben egész mást mondott Kakashi, és utána szintén mást mondanak az Uchihák. Most akkor mi az igazság?
-Néhány karakterről nem lehet megállapítani, hogy nő- vagy hímnemű! (Lásd. Yuukimaru-s fillér.
-Keveset tudunk az előzményekről. Fontos karaktereknél kihagyták a háttértörténeteket. A 7 kardforgatót is alig, hogy előhozták, máris elintézték őket, és semmit nem tudtunk meg róluk az ő és a kardjuk nevén kívül. Ez gyors volt!

Összességében én szeretem a Narutót, és nézni is fogom, de amikor egy sorozat már ennyi epizódot tudhat maga mögött, akkor előjönnek a hibák. Túl kiszámítható, és elcsépelt lesz, kevesebb benne a csavar, és összefüggéstelen lesz. Azzal vigasztalom magam, hogy ott van még Madara. Valamiért imádom az Uchiha karaktereket, és kíváncsi vagyok, hogy vajon megtudunk-e valamit arról a híres összecsapásról Hashirama és Madara között. Engem biztosan jobban érdekel, mint Naruto öntelt vigyorgása, és agyon dicsérése!

Nálad azért érződik, hogy nem szereted a történetet, és java részt ezért se tudsz róla valami sok jót mondani, de amiket felsoroltál, azok úgy 70 %-ban igazak. Ízlések és pofonok! Mivel itt kritizálni lehet, én is csak a számomra zavaró dolgokat emeltem ki.

Mangekyo22 2012.06.16. 19:35:03

@édibaby: Köszi!

Én tiszteletben is tartom, ha valakinek a kedvence, sőt, mint írtam, nekem a Part I nagyon bejött... csak amivé változtatták a Part II-ben, na AZ nem tetszett!

De természetesen az én véleményem/kritikám is csak egy vélemény/kritika a sok közül, csak én szerintem kicsit sem kéne annyira dicsérni, főleg, hogy már a régebbi neverending shonen-ek (Kinnikuman, Hokuto No Ken) is elérhetőek most már.

Mondjuk nekem pont nem tetszett, hogy Itachi-t visszahozták, mivel én úgy vagyok, hogy:
1.Ha valaki meghalt, maradjon halott, kivéve, ha eddig nem látott személyről van szó (lásd a Második Mizukage és a 6 kardforgató)
2.Akinek "epic halála" volt, és olyat mond, hogy "nem lesz legközelebb", akkor legyen is úgy!
Most nem az, nekem is bejött anno Itachi dizájnja, de nem hozzák már vissza és trollkodják szét a fanboyok miatt!

Shark Wolfram 2012.09.13. 20:59:20

Asszem megvilágosodtam. Úgy értve eddig is tudtam hogy a Naruto Sippuuden színvonala a bányászbéka segge alatt van, de hogy ennyire? De ezzel nem bántani akarom, csak nem gondoltam hogy ennyi hiba van benne.De ennek ellenére én is olvasom, mert már nagyon kíváncsi vagyok hogy Kishimoto ( bocs ha rosszul írom) mit hoz ki ebből.

Az oldalról meg csak annyi hogy egyszerűen imádom. Olyan beszólásokát találtok ki meg olyan reakcióitok vannak, hogy néha a földön fetrengve röhögök tőlük. Az elemzések közül is a kedvenceim a te videós elemzéseid (+Memberé mert azért ő se kutya), mert azokon is annyit nevetek, hogy már kacajkának hívnak itthon. Úgyhogy fejet hajtok mindannyiótok előtt.

U.i. Mi az a hype, mert már annyit hallottam de még mindig nem tudom?

Mangekyo22 2012.09.14. 06:56:06

@Shark Wolfram: Ó, amióta megírtam ezt a kritikát, azóta csak még rosszabb lett a manga (lásd eme rövid írást, figyelem, spoiler veszély: animemangapalota.blog.hu/2012/09/01/s_megtortent_ami_talan_jobb_ha_soha_nem_tortent_volna_meg)

Drawing fail-el, időbeli zavar (Kakashi 6 évesen lett chunin Rin és Obito 9 évesen hagyták el az akadémiát de már ennek ellenére egy csapatban voltak, Minato feje a kőfalban mikor az csak Obito halála után épült stb...)

Köszi a dicséreteket! Nagyon jól esik. :)

Hype: animemangapalota.blog.hu/2011/07/12/a_honap_temaja_minoseg_vs_popularitas

Kalmár Zoltán 2014.03.18. 12:36:52

Mi a kurva anyádért kell le fikáznod a a világ legjobb animét te köcsög faszopó ha nem tetszik akkor ne nézed te rohadt cigány száradtál volna meg az anyád retkes pinájába erről ennyit csicska fasz. baszd meg anyád pináját te retkes zsidó, a cigány kurva anyád vágott volna a falhoz, mikor megszülettél, nyomoronc geci. A hangyák kuvikozzák ki a májadat te köcsög faszopó, a hollók kaparják ki a szemedet, akkor legyen áramszünet, mikor a szívedet műtik, buzi faszú, a szatír kapjon el, mikor mész hazafele, és bassza a seggedet úgy meg, hogy lógjon a picsalyukad, és a níggerek basszanak szájba.

xxroland23 2014.03.18. 22:54:56

@Kalmár Zoltán:

Mindenki magából indul ki szóval ha nagyon szeretnéd hogy seggbe b@anak akkor menj el egy pesti melegbárba :) Ott még talán négerf@sz is jut a szádba ha ügyes leszel.

Amúgy ez a komment csak téged minősít,de úgyis magasról teszünk a hozzád hasonló trollok véleményére.

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2014.03.20. 13:11:08

@xxroland23: roland fölösleges harapni az ilyenért. Gondold csak el az ő helyzetét, több éves naruto agymosáson ment keresztül,aminek következtében a szellemi kapacitása jelentősen lecsökkent. Inkább csak sajnáljuk szegényt :) és hivatalosan is nyilvánítsuk narutarddá :D

HimuraHun 2014.03.24. 08:55:07

@xxroland23: A válaszod meg téged minősít. :D Hagyni kell az ilyet, egyszer kiadja magából amit akar és ennyi. Visszadobni a sarat egyenlő azzal, hogy a szintjére alacsonyodsz le.

Inzon 2015.01.20. 09:38:13

Hosszas gondolkodás után döntöttem úgy, hogy közreadom ezt a véleményt. Nem volt könnyű elolvasnom a cikkedet, mert bár a Naruto volt a legelső mangám, és a Sámánkirály mellett a legelső animém (a DB-ról még nem nem tudtam, hogy az), és hihetetlenül el lett cs*szve!!!
Azonban szeretném leszögezni, hogy alapvetően igazat adok neked, de mivel tisztában vagyok vele, hogy én itt regisztráltként újfiú vagyok, ezért hogy esetlges férleérteésekből származó vitát elkerüljük az esetleges félreértésekből származó vitákat.
Ez a kritka volt az első amit olvastam tőled, és ha nem moatanában lenne két hónapja, hogy véget ért a manga, akkor még mindig csak az olvasód lennék.

Hosszas örlődés után úgy döntöttem, hogy közre adom ezt az írást. Amikor először olvastam a cikkedet még 2012-ben úgy találtam, hogy fatális tévedések vannak nagyon jó már általam is korábban észrevett dolgok mellett. Persze te előbb ábrándultál ki belőle, mint én, és egyszerűen átfutottad a sztorit.

Had kérdezzem meg, hogy a Naruto mikor szólt a valódi nindzsák életéről? Soha. Már az első részben sem az igazi nindzsák voltak, hanem egy a nindzsák egyes misztikus elemeit felhasználó nevereding történetet kaputnk.

De az, hogy (főleg a Shippuuden) hasonlít a DB-ra az még legkisebb baj! (De attól még igaz. Én is a te cikked alapján jöttem rá. Oonokinál pedig már nem is trükköztek. Kamehame=por elem)
A part1 tényleg egy nagyon jó, összetett, rendkívül kidolgozott mégis humoros történet volt.

Gaara mint Kazekage csakugyan első tökönrúgás. Hogy a srácból 25-30 évesen az legyen még rendben van, de nincs olyan shinobi, aki nála is erősebb lenne Sunában??? Ilyen gyenge looserekkel lenne tele a faluja? Az egyértelmű volt, hogy az apja (még életében) erősebb volt nála, de senki nem volt Sunagakureban, akit az apja kijelölt volna utódjának? Aki méltó edzőtársa és utódja lett volna? Elismerem, hogy Gaara erős, de hogy senki se tudjon überelni egy Jinchhurikit a faluján belül az egy vicc!

„aki annak ellenére, hogy több 10000 ártatlan ember gyilkosa”
Honnan van ez a számadat? Sok embert megölt, akit az apja természetesen a Shukakura fogott, hogy ne kelljen megölnie őt. Ne felejtsd el, hogy ha tényleg klinikai eset lett volna, akkor nem engedte volna meg neki, hogy a másik két gyereke vele tartózkodjon. Tehát annyira pszichopata nem volt. A Lee elleni harcban is a testvérei és Baki azt hitték, hogy Shukaku irányítja őt, és nem hogy alapból olyan pszicho. NA ÉS AKKOR KAGE LESZ BELŐLE, AMÍG BENNE VAN A SHUKAKU??? Ez az első jel arra, hogy a mangaka képzelethiányban szenved.

Sasuke-Orochimarunál viszont nem látsz tisztán. Oronak több évtizeddel nagyobb élet- és harcitapasztalata volt. Alábecsülte az ellenfelét, mivel volt olyan hülye, hogy belenézzen a Sharinganba, meg aztán úgy volt vele, hogy ha le is győzik, az ItaSasu harcban még mindig elfoglalhatja Sasuke testét, ami néhány percre sikerült is neki. Tehát nem értem, hogy Oronak miért kellett volna paráznia Sasuke árulásától? Meg aztán, ha tényleg bezárja azzal pont az ellenkezőjét éri el: nem fejlődik. Márpedig neki erős gazdatestre volt szüksége a lélekátvitelre. Anno Kabutonak is azért kellett egymásnak ugrasztania rabokat, hogy a legerősebb legyen Oro gazdateste.

Inzon 2015.01.20. 09:39:18

(Nagoyn sjanálom, de mivel túl hosszú lett ezért csak több hsz-ben tudom elküldeni.)

Tobi mikor osztott parancsot Orochimarunak? Én ilyenre nem emlékszem. Persze amikor az Akatsukiban volt rövid ideig ő volt a főnöke, aztán semmi.

Sasuke pálfordultatása tényleg a leggagyibb történetszál. Na most 2007-ben akkor kezdtem el olvasni a Shippuuden mangát, amikor láttam a naruto-kun.hu-n, hogy Itachi kitépte Sasuke szemét. Így nekem nem okozott különösebb problémát, hanem inkább érdekes volt. De ha korábban követtem volna a sorozatot, akkor biztos fatális marhaságnak tartanám. Gondoljunk bele: az volt a tét, hogy meg tudja-e ölni a bátyját Naruto segítse nélkül, vagy sem? És ha nem, akkor ő maga meg fog-e halni, vagy csak Ita elfogja mint ahogy a sablonos törénetekben szokás, és Narutoval közösen megölik Itachit.
Tényleg a fanservice rajongók követelték volna meg, hogy legyen főgonosz? Én mondjuk akkoriban azt vártam, hogy a visszatér Narutohoz, és elkezdenek együtt zúzni.

„mindezt mellőzve a logikát és bármilyen gondolkodást.”
Ez igaz! Én az 597. résznél hagytam ábrándultam ki a mangából Orochimaru újjáledésénél. Azt hittem, hogy ez csak egy vicc. Ennyira gagyi nem lehet egy áltlalm oyla nagyre tartott történet. Igen, az anime addigra márcsak ugyan taccsra vágta a Shippuudent, de örültem annak, hogy a mangaka mindeközben (Pein harc végét leszámítva)megőrizte a méltóságát. Aztán csak hogy kiderüljön, hogy már Kishit sem érdekli a történet kiderült, hogy Tobi=Obito, majd amikor Madara is Obitonak szólította őt onnantól fogva már nem azért néztem, mert érdekelt, hanem azért, mert olyan régóta ismertem a sorozatot, hogy már tudni akartam, hogy mi lesz a vége. Na és persze a mangakának sikerült még jobban alulmúlnia magát a 600-700. rész között. SAJNOS!!!

Nem értem mi bajod van az Uchiha-Senjuval? Három Hokaget adtak a falunak, tehát méltó ellenfelei kelletek, hogy legyenek az Uchiháknak. Ettől persze még nem következik az, hogy ellenségeknek kéne lenniük, de azt már a part1 óta tudjuk, hogy mi a sharingan gyengepontja: ha túl gyors a támadás, akkor hiába látja előre a páciens, nem tudja kivédeni. Lásd Lee-Sasuke harc.
Nem értem hogy hasonlíthat Káin-Ábelre a dolog, hiszen Ashura nem ölte meg Indrát. Csak legyőzte és elüldözte.

Minek kellett, hogy legyen utalás Tobira és Danzoura? A part1 manga ahhoz túl rövid. Ha a part1 fillerjei is beletartoztak volna a part1-be, akkor még megérteném a problémát. Egyszerűen azért nincsenek benne azon kívül, hogy talán még nem voltak kitalálva, (vagy mégis, ki tudja?), mert a történetet Naruto és kortársai szemén keresztül látjuk. Aztán ahogy idősödnek úgy nő a rálátásuk a konohai dolgokra (Danzou) és annál közelebb kerülnek az Akatsukihoz (Tobi)
Ha „Kakashi” és kortársai szemén keresztül látnánk a történetet, és nincs benne Danzou, akkor lenne jogos az észrevételed. Tobi esetén már nem, mert őróla legfeljebb Hiruzennek és kortársainak lehetett valami halvány elképzelése. De hogy honnan, arra nem kaptunk választ a 700 rész alatt. (Nesze neked, precíz lezárás!)

Valójában a manga kisebb problémáktól eltekintve nagyon logikus volt. Ezek Gaara=Kazekage (mondjuk a Shippuuden végére, de csak is végére elment volna!), Kakashi visszakapta az életét, holott el sem lopták a lelkét (Shizune estén még oké, de erre nincs logikus magyarázat!), és az, hogy Nagato meghalt az ellenségeiért! (Ez kb. annyira gagyi, mint Neji halála.)
Ezek fatális dolgok.
De furcsa módon ezeket leszámítva még mindig egy egészen jól emészthető mangát kapunk (bár ne lettek volna azok a hülye vonalazgatások a háború harci jeleneteiben), de amikor már harmadszorra visszakaptuk Orochimarut azt hittem, hogy az egy vicc. Majd amikor kiderült, hogy Tobi=Obito holott miden „logikus!” jel arra utalt, hogy Tobi=Shisui, vag yleglaábbis Madara unokája már megszűnt az érdeklődésem, és csak a végkifejlett érdekelt. Bár sebaj, a mangakának sikerült még jobban alulmúlnia magát.

Inzon 2015.01.20. 09:40:19

Madara meteorjai…
Na most megint azt tudom mondani, amit az elején: ez nem a nindzsákról szól, hanem a nindzsákra vonatkozó elemeket (főleg fegyverek és a mondavilág tekintetében) használ fel, hogy egy Jedi-rohamkommandós-szuperhősös varázsló-mágikus cuccot húzzon elő, és ez már a manga legelejétől megfigyelhető. De legkésőbb a Kakashi-Zabuza harctól A nindzsákról az a babonás hiedelem járta, hogy képesek megváltoztatni az alakjukat (Naruto-Naruko), médiumok (Hiruzen és a jósgömb) és egyebek mellett az is, hogy utaznak legyezőiken (Temari a chuunin vizsgán)
Tehát aki igazi, valóságban is előforduló nindzsákra vágyik, az minek olvassa a Narutot?

Nem!!! A Naruto Dragon BallZ!!! Miért? Mert az logikus és jól fel van építve!!! Ez a Naruto estén a part1-re még elmondható. A Shipuudenre…???
De a többiben (Kamehameha/Super Saiyan Form) igazat adok.:DDD

A Rinnegannal kapcsolatban én nagyon sokáig azt hittem, hogy Nagato egy elveszett, feledésbe merült klán utolsó túlélője. Aztán kiderült, hogy Madarának is van egy olyan, mert hiába van Sharinganja, amivel többezer ninjutsut le tud másolni + nem is beszélve az Uchihák által egymás között megosztott technikákról, egy sincs olyan, amivel egy Rasenshurikent szintű támadást el lehetne nyelni… (Áú, a fejem!) És ez még semmi! Hol van még ez a sokadik fölösleges „Kaguya csavarhoz” képest! :DDD

A Sharingan evolúció az első két pontig helyén is van. De a harmadiktól már csakugyan nevetséges. (A pofa megvakul, ha az MS-t használja, de ha ellop egy másikat, akkor már nem. Mert ugye a klónszerveknél még nem tart a nindzsavilág, mi? Főleg az olyan igényes klánoknál mint az Uchiha és a Hyuuga. (Áú, a fejem!)

A három villámtechnika azért hasonlít, mert villám. A Raikirit és a Chidori között a za különbség, hogy az utóbbit ki lehet lőni fegyverrel, és lehet formázni, míg a Raikirivel csak pofozni lehet. Az utolsó pedig az, hogy több tíz méterre ki lehet lőni egyszerre akár négy különféle irányba 180 fokon belül. A Chidorit pedig csak egy irányba kb. ugyanakkora távolságba. Lehet, hogy a Raikiri evolúcióját láthattuk.

A fa elemnél megint nem értem a felháborodást.
Hashirama egy olyan ember volt, aki Madaraval volt egyszinten. Tehát magától értetődik, hogy a DNS-ét koppintják.

„Hanem a tetejében képes volt még tovább ledegenerálni a karaktereket, beleértve régieket is, bármiféle értelem nélkül.”
AMEN!!!!
+ a karakterfejlődés hiánya volt a legnagyobb hiánya az egész történetnek Főleg mivel a chuunin vizsgán megismerhettük a háttérszotrijukkal és a motivációjukkal, hogy egy magára valamennyire is adó mangaka ezt viszi tovább a folytatásban a rengeteg Akacukizós jelenet miatt. Hinata karatkere is csak a NaruHina szál miatt fejlődhetett. De ha a part2-ben is adott volna személyiséget a karaktereinek, akkor a NaruSaku vagy NaruAkármelyik_lány felé hajazott volna a mangaka. De hát ész és ami a legfontosabb: KÖVETKEZETESSÉG nincs a mangakában, csak minél csicsásabb technikák.

Az új szereplőknél pedig nincs igazad. Az természetes volt, hogy megismerkedjünk az öt Kageval. Ha nincs komolyabb személyiségük talán még jobb is, hiszen nem olyan fontos szereplők, hogy megismerkedjünk a háttértörténetükkel. Sai szükségszerű volt, hiszen kellett valaki Sasuke helyére.

Inzon 2015.01.20. 09:42:25

Karakterek:
- Sakuránál igazad van. Jól leírtad a fan girl + idegbeteg jellemét, de nem volt teljesen elesett: chuunin vizsgán egymaga állt ki a hangnidzsákkal, amikor még nem tudta, hogy Lee és a balekhármas a közelben vannak. Chiyonál eleve csapatmunkára rendezkedtek be, és úgyis győztek. Aztán nem volt semmilyen komoly szerepe a Sasuke üldöző dologig.
Elvárná, hogy mindenki megmentse őt? Ez hol van? Én ilyen nem láttam. Sőt, kamu Nejit teljesen egyedül verte le, amikor végre-valahára jutott egy kis önálló szerephez. Nem lehet hogy te az „anime filler” Sakurát összekevered a „manga Sakurával”?

- Sasuke: Nekem tetszett a karaktere

„Mivel a pairing és shipping otakuknak nem tetszett az, hogy Sakura ragaszkodott Sasuke-hez, ezért természetesen megkövetelték a Shonen Jump-tól, hogy legyen Sasuke az új fő gonosz…”
Ezt miből gondolod? Danzou képtelen lett volna elmenekülni. Itt az jött le, hogy nem követted figyelmesen a mangát. Az, hogy Tobi betoppant csak lerövidítette a dolgot. Sasuke szándékosan hagyott előnyt, hogy kiélvezhesse a győzelmét, mielőtt bedobja kegyelemdöfést.
Az pedig, hogy leszúrta Karint még nem gonoszság, csak a harci tapasztalatainak megfelelő döntés + ne felejtsük el, hogy Orochimaru volt a mestere, így nyilván az ő hatására tette. Ezek után nem csoda, hogy a társaira feláldozható gyalogként tekintett.
Az volt a gonoszság tőle, hogy utána meg sem kérdezte Tobitól, hogy nem ismer-e véletlenül egy gyógyító technikát? + Az, hogy Sakurával akarta megöletni Karint, akivel felgyógyíthatta volna az már gonoszság.

Sasuke a jófiúkat szolgálta volna? Csakis véletlenül , de még véletlenül sem szándékosan.
1. Megölte Fehér Zetsut, mert Tobit is ugyanúgy gyűlölte, mint Konohát, mivel részt vett a klánja kiirtásában. Így csak megjátszotta, hogy a szövetségese. Miért? Hogy megkapja Itachi golyóit, hogy ne vakuljon meg a sajátjára. Aztán amint megkapta végleg ott is hagyta a fenébe. Ez teljesen logikus döntés volt tőle.
2. Segített legyőzni Kabutot, de addigra már végzet a Tobi szövetséggel, és az volt a terve, hogy beszél a testvérével, hogy akkor végleg megtudja mi az igazság. Elvégre Itachi korábban hazudott neki, Tobi pedig csak féligazságot mondott el.
3 Az igaz, hogy Killer Bee megszökött tőle, de azt elfelejted (pedig csak a képekre kéne ránézned), hogy ez véresen komoly harc volt.
4. Killer Bee nem játszadozott vele. Ő csak szimplán lazaarc. A harcot komolyan vette, és kétszer majdnem megölte Sasuket, majd szerencséje volt, hogy Sasuke még nem épült fel az Itachi elleni bunyóból, és így le tudott lépni. Az pedig, hogy korán indult Bee ellen azt bizonyítja, hogy kezdettől fogva komolytalan szövetségesnek tartotta Tobit, és csak azért vállalta el a melót, mert tudta, hogy máskülönben úgysem engedik el élve. Tekintetbe véve, hogy a bátyján kívül Deidarát is megölte. Az igazi kérdés inkább az: Tobi vajon akkoris hagyta volna elmenni Sasukét, ha az igazi Beet kapja el? A válasz egyértelmű: nem.

Sasuke vs 4 Kagénál megint meg kell kérdeznem: te figyeltél egyáltalán???
Sasuke legyőzte a Raikagét. Kicselezte a Kazekagét, és patthelyzetbe került a Mizukagéval, mielőtt Oonki legyőzte.
Na akkor most nézzük Sasuke mérlegét a Kage találkozón: 1 győzelem, 2 döntetlen 1 vereség + 1 utólagos győzelem Danzou ellen. Az igaz, hogy a Raikage játszott az agyát, de ha figyelted is volna a képeket, és nem csak nézed, rájöhetnél, hogy Sasuke az összes támadását kivédte, azaz méltó ellenfele volt a Raikagénak, mivel a Bee-vel ellentétben itt már teljesen kipihent állapotban volt.

Amúgy Sasuke mégis hogyan győzte volna le egymagában Konohát, amikor
1. Tsunadénak számolnia kellett azzal, hogy hátbatámadás történhet
2. Láttuk Bakit a háborúban? Talán azért nem, mert még Gaara se volt hülye, hogy védtelenül hagyja Sunát. Tsunáról már nem is beszélve, aki szintén megélt egy másik ninja háborút.
3. Akkor mégis mi értelme lett volna rátámadnia Konohára, amikor ígyis elég haderő volt ott, hogy lenyomja? Nem inkább szereznie kéne egy technikát (névszerint a Kyuubit), akivel begyalulhatná Konohát? Mert annak még értelme is van.
4. Azzal, hogy oda akart menni Narutohoz teljesen logikusan cselekedett. Igen, ez még az a része volt a mangának, amikor néhány feljebb említett fatális marhaságtól eltekintve viszonylag volt értelme a történetnek. Sasuke ezen lépése azzal indokolható, hogy nem elég csak gyűlölni valakit vagy valamit, technika is kell ellene. Mint ahogy Itachi ellen is Kirint szánta, amikor még nem tudott a Susano létezéséről.

Inzon 2015.01.20. 09:44:14

Ahhoz hogy Sasuke főgonosz legyen, valóban kevés a karaktere. De mégis milyen gonosz legyen? Hiszen Kishi úgy volt vele, hogy a Naruto világában nincs is gonosz, csak érzelmileg sérült emberek, akik a fájdalmaik hatására cselekednek. (Kivéve Madara. Ennyit az átalad is sokat hiányolt következetességről. :D)
Néhány kivétel: Baki sem volt gonosz, amikor megölte Hayatét. Suangakuréért élt, és Suangakuréért kockáztatta az életét. Kidomaru sem volt gonosz, csak a munkáját végezte, ahogy Jirobou és Tayuya is. Kakashi ugyanúgy meg akarta volna ölni a hídépítőt, ha arra kap parancsot, és nem a védelmére. Sarutobi pedig végignézte, ahogy a Hyuugak főága terrorizálja az oldalágat. Most akkor ő is gonosz?
A „gonosz” szónak igazából nem volt értelme a Narutoban Madaráig és Kaguyáig. Bár lehet, hogy ők sem voltak gonoszak, csak nekik nem ismertük meg a traumájukat, mert Kishi a nagy hatásvadász rohanásban néhány felületes háttérinfon kívül azt elfelejtette közölni

Az Edo Tensei egyáltalán nem sablonosság. Ugyanis magától értetődő volt, és teljesen logikus, hogy ha Oro megidézett két Hokagét, és több mint valószínű, hogy megszerezte a Kazekage DNS-ét, akkor teljesen értelemszerű, hogy egy egész hadserege is legyen neki+Kabuchimarunak. Az már csak természetes, hogy ezt a hadsereget be is kell vetni.
Nem ezzel volt a baj.
Hanem azzal, hogy azt pont Tobi elleni háborúban, és nem utána, mivel a háború után Kishi agyában megállt az élet. (Kivéve a most készülő moviet)
Ugyanis minimális kreativitással simán el lehetett volna intézni Tobit a 600. részre, ha a mangaka nem ragaszkodik a „mindengyufátegyskatulyába”-hülyeséghez (Gratulálok!), és inkább lépésről lépésre intézi el az ellenségeket. Ehelyett csavart még egyet a történeten (sajnos nem utoljára!) azzal, hogy Tobi nem Madara, így kreativitás nélkül, rendezetlenül „mindent egyszerre” alapon kaptunk egy olyan pocsék történetet, mint amivé Naruto vált.
Azonban az Edo Tensei bevetése teljesen szükséges és hiánypótló dolog volt. Bár azt hitték volna azok a rajongók akik egy kis észt vártak el a mangakától, hogy egy harmadik sorozatban veti majd be őket, vagy a háború utáni lenyugvásban/erő egyensúly átalakulásban

Engem Sakura vallomásában csak egy dolog zavart, hogy kamu! Ha tényleg beleszeretett volna Narutoba az azt jelenti, hogy mégiscsak van egy kis személyisége. Nem sok, de van. Csakhogy még annyi sincs, mert Kishi nem gondolt rá, hogy az is kéne…
Az, hogy kikosarazta a vadidegen nindzsát az azt jelenti, hogy nem teljesen hülye, de azt is csak azért, mert utána volt a kamu Neji támadása, és kellett egy kis ész, hogy elhigyjük tényleg képes volt legyőzni Zetsut.
Máskülönben még hihetetlenebb lett volna a történet. :S

Kyuubinál megint csak egyszerűen semmi értelme a mondandódnak…
Megölte a szüleit, mert vissza akarták zárni, és nem azért ölte meg őket, mert gondolt egyet, hanem végig Narutot akarta megölni, csak a szülei közbeléptek. DE ANNYIRA NYÁLASAN ÉS SABLONOSAN, hogy sugárba kell hánynom.

Meg aztán mi az, hogy Kurama „köcsög és hálátlan”? Akarata ellenére bezárták, és megint be akarták zárni. Milyen hálával tartozik Kushinának vagy akár Narutonak? Milyen alapon?
Erre kérlek válaszolj nekem, mert semmi értelme.

Nem egyszer átvette fölötte a hatalmat, és rávette, hogy támadja meg a barátait. Igen. Na és akkor mi van? Nem kéne a Bijuuk szabadságával szórakozniuk, vagy pedig vállalják a következményeket. Ez az ő szemszögéből teljesen logikus. Ezt kell csinálni. Ne feletjsd el, hogy először csak azért haverkodott össze Narutoval, mert Madarától sokkal jobban félt, mint a kölyöktől. Arról már nem is beszélve, hogy mint a Raikagétól megtudtuk: ha Naruto meghal a Kyuubi csak eltűnik néhány évre, de valahogy összerakja magát. Tehát a srác halála Kurama számára nem halálos.
A háború után is csak Ridoku miatt haverkodott össze vele, akit azért kelet berakni, mint a Bijuuk apját (azon kívül, hogy legyen benne még két fölösleges csavar a Kaguya+Naruto-Sasuke harc mellett), hogy magyarázatot kapjunk arra, hogy a Kyuubi a háború után miért nem akarta már elfoglalni Naruto testét.

Inzon 2015.01.20. 09:45:17

A Minato-Tobi harcnál megint csak igazat kell, hogy adjak. Amit Kishi csinált az nem más, mint a történet megváltoztatása. Tobi monológjánál még mentségére szól, hogy ő eleve féligazságot mondott el, hiszen Sasuke már korábban tudta, hogy Itachi egyedül nem tudta volna kiirtani a klánját.
Itt viszont saját magának mondott ellent a mangaka, mivel Tobi nem látott át Minaton, csak elég erős bolt ahhoz, hogy túlélje a támadásait.

Hanzounál megint az a baj, hogy addigra már végeztél a történet megértésével, és csak átfutottad.
Igen, Hanzou erősebb volt, mint a három Sannin együttvéve, de aztán eltunyult, és megpuhult. Következésképen romlott a fizikai állapota.
Ennél a pontnál a Naruto visszatért arra az eredeti kissé tanmese jellegére, amit a part1-ben láttunk. Nekem ez tetszett. Jól van, nem láttuk villogni Hanzout, na és? Tudjuk, hogy fiatalabb korában erősebb volt, mint a három öröknyomi együttvéve. :)))))

Hang Ötös bejutása marha egyszerű: Oro ugyanúgy konohai nindzsa volt, mint Itachi, így ő is tudta, hogy hol lehet észrevétlenül bejutni. + Állandó kémhálózata volt, ami az esetleges változásokat észlelte volna.

Itachinak akkor lett volna egy icipici személyisége, ha notórius hazudozó lett volna. Nem vicc! Amikor azt mondta, hogy Shisui meghalt, én már biztos voltam benne, hogy Tobi=Shisui. Miért? Mert megszokhattuk Itatól, hogy ha mond valamit, akkor az kamu.
De hogy Kishi bizonyítsa mennyire személyiség nélküliek a karakterei az sem volt igaz, hogy a Susano lenne a legerősebb technikája. Habár egyes Itachi fanok korábban felvetették, hogy azért nem beszélt ennél is komolyabb arzenálról, mert
1. Biztos volt enne, hogy Sasuke visszatér Konohába
2. Ha az ennél is erősebb technikákat beismeri, azzal bevallja, hogy szándékosan vesztett Sasuke ellen. Így a Sasuke később megtanulja ezeket a jutsukat azt fogja hinni, hogy Itachinak ez már nem sikerült.

Naruto családja:
Teljesen egyértelmű volt, hogy a 4. Hokage rokona. Én ezt már az első résznél tudtam, de akkor még azt hittem, hogy csak a nagybátyja volt. Hiszen ki az az állat, aki egy vadidegen gyerekbe rakja bele a Kyuubit? Persze bárki, aki talál egy hirtelen elárvult gyereket és képes is a jutsura az megtenné. Ez igaz, de az rontana Minato sablonos „shouenes jófiús” megítélésén.
Sarutobi képgalériája óta pedig magától értetődött, hogy az apja, mivel túl fiatal volt a képen ahhoz hogy a nagybátyja legyen. Nem tudom, de amikor én 2007-ben először láttam szobrát a Jetixen kb. 35 körülinek gondoltam, és így feltételeztem, hogy a nagybátyja a 2008-ban leadott szobás képgalériás jelenetig.
Hogy az anyjának miért kellett Jinchuurikinek lennie az csakugyan egy fölösleges csavar. Sarutobi neje is lehetett volna a Jichuuriki, akiről szintén alig valamit tudtunk meg. Inkább ez utóbbi, azaz hogy Naruto anyja=Jinchhuriki volt a fölösleges, minthogy a Naruto apja=Hokage, mert azt a chuunin vizsga végére már minden olvasó tudta, hogy Minato fia.

„Tanulsága a Naruto Manga Part 2-ben NINCS! Ugyanúgy a sablonos neverending shonen tanulságokat hangoztatják el, csak 100-szor rosszabb tálalásban!”
Most akkor van tanulsága, vagy nincs? Mert most saját magadnak mondasz ellent, ahogy Kishi a Minato-Obito harccal. :))

„A hangulatot is sikerült kiherélnie a Part 2-ben, mivel már nem hogy nem lehet komolyan venni a "komolynak szánt" részeket, de olyannyira túl van erőltetve a "drámaiság", hogy az már kegyetlen”
Hajjaj, és akkor még messze nem tartunk az animénél!!! Láttál már olyan NYÁLAS nindzsaháborút, mint amit a Naruto animéban????

Inzon 2015.01.20. 09:45:57

Kérdéseidre a válasz:

„1.Minek gyűjtött Kakuzu pénzt az Akatsuki-nak, ha még csak fel sem használják? És nem úgy volt, hogy zsoldos hadsereget bérelnek fel? De...”
Mert nem a zsoldosseregbe gyűjtötték (ami eleve komolytalan lett volna), hanem Amagakure védelmére arra az esetre, ha Pein és Konan elbuknak és meghalnak, ami később aztán be is következett. A zsoldosként és fejvadászként teljesített küldetésnek nem az volt a célja, hogy zsoldossereget állítsanak fel, hanem az, hogy az Akacuki tagok elég erősek és fitTek legyenek 1-1 jinchuuriki szétrúgásához.

„2.Miért nem azokat küldte a Killer Bee után, és küldte volna Pain-t és Sasuke-t is Konoha-ba pusztítani?”
Mert Pein egyedül is megtette a magáét, amíg el nem fojt a maradék hígagya, és fel nem áldozta magát az ellenségeiért (csakugyan: éljen a logika!). Először azt hittem, hogy Peinnek volt annyi agya, hogy csak kómába lökje magát X időre (amíg levonul a háború), de Kishi nem először múlta alul önmagát. Sőt, ez még csak KEZDET volt…
Ezután kezdett csak belejönni! :S

„ahelyett, hogy megpróbálná élve elfogni Sasuke-t hogy kiszedje belőle testvérének hollétét, habozás nélkül majdnem kinyírja (ha nem jön Gaara megmenteni őt)”
Ez nem így történt. Sasuke majdnem kinyírta a Raikagét, ha nem jön Gaara, hogy megmentse az égő végtagjait. Sajnos.

A hányás viszont nem hinném, hogy poén lenne. Ráadásul nekem úgy tűnt, hogy nyál jön ki a szájából, és nem hányás.

„1.Gaara Kazekage lett, ezzel szimbolizálva hogy jó útra tért: ez kérem nem több szimbolikus f@szverésnél...”
Ebben igazad van, de azt nem szabad elfelejtened, hogy az apja életében Gaara még nem volt neki ellenfél. Azon kívül Gaara csak azért élhette meg a 13 éves kort, mert az apja igyekezett a Shukakura fogni a támadásokat, és Gaarat áldozatnak feltüntetni. Függetlenül attól, hogy nem volt az.
Hogy jóval a Shukaku kiürítése után Gaaraból sztori végén Kazekage legyen még rendben is van, de hogy az elején, az tényleg csak szimbolikus f@szverés. :)))))

„2.Sasuke-t meg kell ölnie Naruto-nak”
Már miért kéne? Jó, persze most már könnyű dumálni, de az Edo Tensei feloldása óta egyértelmű volt, hogy Sasuke max. seggberúgást fog kapni. Az, hogy bele kellett rakni egy tök fölösleges NaruSasu harcot a végéhez az már mellékes volt. Bár én azt hittem akkor egy pillanatra, hogy megölik egymást, de sajnos nem volt akkora szerencsém……
„3.Nagyon mély és rengeteg mondanivalója van: no komment.”
A part1-nek igen. Ezt jól láttad. A shippuuden még azt is elrontotta, ami ott ígéretesnek tűnt: egy Hyuuga-forradalom, lehetséges Uchiha menekültek, Hatodik Hokage + több Zabuzához hasonló kitérő a sztoriban. De hát még ezt is sikerült elkúrni. Nem kicsit, nagyon.

Inzon 2015.01.20. 09:46:36

„4.Egy 15-16 éves gyerek mindenkit megtérít 1-2 beszólással”
ÉS EZT MÉG TOBI MEGTÉRÉSE ELŐTT ÍRTAD!!! Köszönöm, hogy eszembe jutottad, hogy milyen volt már akkor a színvonal. Zabuza még hagyján: ő úgysem tért meg, csak képes volt meghalni Hakuért, ahogy az érte. Kabuto sem tért meg. A part1-ben még Neji sem. Gaara már igen, de ő csak belátta, hogy az esetében is vannak olyan emberek, akik törődnek vele: a testvérei.

„5.Minden gonosznak van valami depi múltja:”
Erről feljebb beszéltem.

„6.Danzo-t jó fiúként való beállítása mert…”
Te teljesen félreértetted Danzou halálközeli szentimentalizmusát.
„7.Minden fő szereplő 15-16 éves bishi, és nulla izomzat ellenére hatalmas hegyeket pusztítanak el egy csettintésre, illetve 90-140 tonnás köveket dobnak a magasba: szerintem nem kell részleteznem.”
Ki mondta, hogy valós szereplők az alapja?
„8.Az Uchiha klán a gonoszok és a Senju klán a jóság megtestesítői: az egy dolog, hogy…”
Ebben viszont megint igazad van. Sablonos, gagyi, tré! Arról már nem is beszélve, hogy a Narutoban nincs is gonosz, csak érzelmileg sérült karakter, vagy kötelességét teljesítő zsoldos. Az Uchihák pedig úgy lettek feltüntetve, hogy „genetikailag” gonoszok. De az csak arra példa, hogy mangaka már teljesen kifogyott az ötletekből, és már túlságosan is elrugaszkodott az eredet történetiránytól.

„9."Tűz Akarata", melyből mindenki vehet egy darabot, csak azok nem, akik nem szimpatikusak a falu vezetőinek”
Na és? Átlagpolitikusi józanész. Elvégre Konohát négy másik nagy nindzsanemzet veszi körül, és ebből a Shippuuden elejére három gondolkodás nélkül elpusztítaná. És azok még csak a nagyobb shinobi falvak.

„Összefoglalva a Naruto több százezer embernek okozott csalódást, hiszen nem elég, hogy szépen meg van rajzolva, de a Part 1 egy kiváló neverending shonen mangaként indult, mely a Part 2 óta egy idétlen, sablonos, gyerekes, nevetség tárgyává tette a mangát, méghozzá azzal, hogy próbál komolynak látszani, miközben a rengeteg logikátlanság, túl erőltetett a sztori, tele van túl drámázással és ezzel a "legyen ez az új Dragon Ball N" erőlködés miatt már nem hogy díjat nem fog nyerni, de csoda, hogy egyáltalán veszik - biztos nem érdekli a 10-13 éves gyerekeket a minőségbeli romlás.”
Ennél jobban viszont én magam nem tudnám összefoglalni

„De ez tényleg szomorú hogy hogy a rákba képes valaki egy viszonylag szerethető mangát így elb@szni?”
Tudod, szerintem az a Shippuuden legfontosabb tanulsága hogy egy nagyon jó, szerethető és ígéretes mangát nagyon el lehet kúrni, ha béna az író, és meggyalázza a történetet a Pierrot, és a magnaka magára veszi.
Nem lehet tudni, hogy ki tette tönkre először a történetet: a Pierrott, vagy Kishi amiért magára vette a dolgot, és megsértődött.

„Egy szó mint száz az a Naruretárd aki még ezek után se látja be hogy a Naruto-t már csak a hozzá hasonlók illetve a Weekly Shounen-esek tartják életben akkor azzal nincs mit tenni.”
Mit korábban írtam én az 597-600, résznél hagytam abba manga követését. Azután még leljebb süllyedt az író. Pedig már akkoris fenntartásokkal kezeltem mondván: nem lehet minden történet tökéletes, de az utolsó 100 rész kritikán aluli sz@r volt.

Inzon 2015.01.20. 09:48:31

Hú, hát ez msot estimese lett így reggel. Nem tudom mikor kapod meg, és ha nem akarod nem is kell válaszolnod rá, de már 2,5 éve követlek (ennyi ideig volt Naruto és Jiraya távol a falutól), és úgy godnoltam, hogy midnezt le kell írnom, mielőtt 2,5 hónap letellik a Naruto magan befejezése óta. :)

Majkaaa 2015.06.08. 18:41:23

Tetszet a kritikád és tényleg jól szorakoztam rajta :DD Voltak nagyon meggyőző észrevételeid (bár volt egy-két erős álltalánosítás is) de ugye tudod h azok akik nagyon szeretik ezt az animet azok nem feltétlenül vakok a manga hibáira??Sok ember ("lelket") vonzanak az ien utopikus történetek szerintem ebben ezt kell Kicsit felete-fehéren irtad meg ezt a kritikát és jobban elveztem volnaa ha nem lett volna enyire egyertelmüen kivehető a véleményed :)) De így is nagyon to etszett!!! :D

Majkaaa 2015.06.08. 18:51:04

Bocsi nem tudok irni: sok embert vonzanak az ien utopikus, ideális történetek :)) ebben ezt kell szeretni!Kicsit.......
Na igy gondoltam! :D
Kicsit gyerekes es naiv de szerintem a 2. Resze a manganak ugyan olyan magaval ragadó vilag! Csak nezopont kerdése!!

Majkaaa 2015.06.08. 19:24:03

Oh és ami engem illet (bocsi) elegem van az olyan sztorikból amik olyan nagyon valosághűek .....Hat nem ez a celja a torteneteknek??Egy idealista világot teremteni (Ez most nyálas lesz) egy "remenyt" sugárzò valami! (nézd csak meg a nepmeséket) Ami meg azt illeti szarintem meg van a Narutonak az a sajátos hangulata ami vagy bejön valakinek vagy nem...az alap történet kétség kívü nem valami karakteres de azért nem mondhatod azt hogy egy tucat lenne maga úgy az egész mert hat vannak olyan animék amik ugyan elvileg külön történet még is ha egymás után sorbaraknád őket akár egy összefüggö történetet is kaphatnál!! :DD azért a Naruto ennél magasabb mércét üt meg nem??

Ez így tul sok mi...?? :D
Így senki nem fogja elolvasni......

Uniqua 2016.03.20. 16:59:31

Hát ez a manga bizonyos ízlésű embereknek való. Én például nagyon szeretem, mikor a főgonosz azért gonosz, mert valami szörnyű történt vele a múltjában. Ezért is a Naruto és az Elfen Lied a kedvenceim.

Gaara Kazekage lett: valóban lószarság, de ő a legerősebb a falujában.

Halottak visszahozása: Semmi bajom nincs, vele, Itachi és Deidara visszahozásának nagyon örültem.

Plothole-ok és Asspullok: Kurvára igazad van. Tele van ellentmondásokkal az egész. Főleg a Rinnegan, az Izanagi és az Izanami érződött így. De a nevetséges erőviszonyok is idegesítőek, ezt már a Dragon Ballban is el lett szúrva.

Naruto nem nyírja ki a főgonoszt: Hát pont ez a manga lényege! A megbocsátás! Hogy képesek vagyunk eggyüttérezni a másikkal, és mgbocsátani neki. Naruto karaktere pont ezt képviseli, amíg Sasuke ennek az ellenkezőjét. Sasuke nem fogta vissza magát senki ellen, főleg nem Danzo ellen. Ja, és megbocsáss, de ha nem sírtál Nagato vagy Sasuke múltján, és nincs benned megértés, hát egy szörnyeteg vagy.

És akkor kifejteném az egyik nagy problémádat, Sasukét. Ő a kedvencem. Talán ő az animetörténelem legjobban megírt karaktere. Minden lépése logikus volt, és nem volt egy idegesítő hülyegyerek, mint Naruto. Persze emós volt. ÉS? Megnézném, te mennyire mosolyognál, mikor a tilajdon testvéred ölte meg a családodat!
Kész, Sasuke az igazi főszereplő. Nem tudom, honnan vetted, hogy őt akarták főgonisznak, hiszen Sasuke sosem volt gonosz, hiszen nyomós oka volt a viselkedésének. Kész, de lehet, hogy ez ízlés dolga.

Számomra a Naruto, az Elfen Lied, a Code Geass és a Hokuto no Ken a legjobbak.

Hunterbey 2017.10.29. 22:22:00

Nekem tetszett, de nálam a Pain után elég durván visszaesett, a háborúzósdi pedig kiverte a biztosítékot, unalmas, monoton, a végső harc meg egyszerűen nevetséges, hogy fillerekkel együtt 150 rész körüli, miközben canonban egy 20 rész is túlnyújtott, de így olyan, mintha egy piza atésztát 0.005 miliméterre nyújtották volna, nem törődve azzal, hogy sok helyen lyukas lesz. Egyik kedvencem ettől függetlenül, mivel nem vártam tőle nagyot, bár lehet, hogy azért, mert tavaly pont novemberben kezdtem el nézni az égeszet és egy filler évad kivételével bejött, csak hát az a Shinobi háború az már nevetséges volt.
süti beállítások módosítása