Szegasztok!

Wangood ha minden igaz, pont most érkezik meg a nyári animecon helyszínére, hogy tudosítson, én meg addig írom a kritikákat és egyébb érdekességeket.

Viszont mielőtt mai kritikáimat megkezdeném, vissza kell térjek a Higurashi No Naku Koro Ni-rem, mert van egy pár dolog, amitt el kell, hogy mondjak, de videó formában egy egész hónap is rátelt volna. Mint például maga a játék.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maga a Higurashi No Naku Koro Ni eredetileg egy PC-és játék volt, ami kétszer négy részből állt, és 2002-től egészen 2006-ig jelentek meg (átlagosan évente 2 játék).

A Higurashi játékokban nyomozni kellett, hogy ki miért, hogyan halt meg. Ez volt az első négy játékban - Onokakushi-hen + Watanagashi-hen + Tatarigoroshi-hen és Himatsubushi-hen részek - a lényeg. Az utána megjelent 4 rész - Meakashi-hen + Tsumihoroboshi-hen + Minagoroshi-hen és Matsuribayashi-hen részek - pedig a választ akarták megadni az első négy részre, ha igaz.

Mivel a játékokkal export híján nem játszottam, ezért nem tudok róluk véleményt mondani, de azt tudom, hogy az anime is EZEK alapján akart elkészülni.

De EMIATT sok dolgot nem értek! Ha a KAI anime részek akartak lenni az utolsó négy játék rész feldolgozásai, vagyis a válaszadó részek feldolgozásai, akkor a Meakashi-hen-t, ami a Watanagashi-hen kérdéseire adott választ, miért rakták be a SIMA/első anime szériába (az 5-től a 8/9-ig részig tart a Watanagashi-hen, a 16-tól egészen a 21-ig mind a Meakashi-hen részei)? Ezeket a részeket már nem a KAI-ba kellett volna?

Ugyanez igaz a Tsumihoroboshi-hen-t feldolgozó részekre is, mert az eredeti játékok szerint ANNAK is a KAI-ban kellett volna szerepelnie, nem pedig a SIMA/első szériában (utolsó néhány rész, amikor Rena bolondul be).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ami viszont biztos, hogy az anime a játékokhoz hasonlóan szintén valódi helyszíneken játszódik, ami nálam mindig egy + piros pont, bármelyik animéről van szó (a Platonic Heart szörnyeteg is ennek köszönheti a + 1%-ot!!).

Sokan írták, hogy nekik tetszett a Higurashi anime, és hogy pár dologban nem értenek egyett, mint például hogy az opening-nek nem csak a zenéje jó, hanem a látványa is. Én csak annyit szeretnék mondani, hogy megértem, hogy egy kiválót akartak volna kapni, hiszen ha valaki az én személyes kedvenceimet is fikázzák, én is belekezdenék "endless comment war"-ba. ;D

DE, tisztában vagyok azzal, hogy nem csak szeretni lehet azt, amit én szeretek, hanem utálni is. És ez alól a Higurashi sem kivétel, hiszen például MEMBER-t és ARAKI-t is nagyon megosztotta a Higurashi - MEMBER 2/10-et adott neki, ARAKI pedig 8/10-et akart volna adni. Én úgy döntöttem, hogy megnézem a Higurashi-t és a Higurashi KAI-t is 2-szer, majd megnéztem más hasonló műveket (pl Death Note és Monster), újra megnéztem a Higurashi-t és Higurashi KAI-t, majd kiszedtem belőle mind a pozitív, mind a negatív részeit az animének, és saját látásom szerint vonultattam fel őket a vidikben.

Elismerem, jó anime kikapcsolódásra, érteni is lehet, hogy mit akar mondani, DE HORROR-NAK ÉS PSZIHO-TRHILLER-NEK KEVÉS!

Szerintem egy szép 25/40 + 77% + 7.5/10 pont jó, hiszen nem értékeltem se alúl, sem pedig felűl az animét.

Mindenestre nyugodtan megnézhetitek (hiszen a közepes animék is lehetnek jó animék, például Dai Mahou Touge), és ha tetszik, akkor nyugodtan vegyétek 28/40-nek, 80%-nak, 8/10-nek stb... Ha valaki pedig csalódik, és még fukarabb, mint én, akkor ők meg nyugodtan értékeljék még lejjebbre.

Ennyit akartam írni a Higurashi-ról csupán! Tobábbi jó szórakozást!

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr652206792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása