A Hónap Témája (December) - Warez, Kalókodás...
2011.12.31. 18:12
Szegasztok!
Nem rég akadtam peter1989 blogján egy érdekes bejegyzésbe, amiben a Raymans Origin-ről írt, de nem is a játékon volt a lényeg, hanem azon a híren, hogy az Ubisoft (más siker játékaihoz hasonlóan) nem akarta megjeleníttetni Pc-re a játékot, azzal az okkal, hogy a PC tulajok csak letorrenteznék vagy másolnák.
Régebben ugyan írtam az animék és mangák online nézéséről és olvasásáról, de nem írtam a videojátékok terén történő kalózkodásról.
Tehát ma a kalózkodás és a warezolásról fogok írni nektek, annak történelméről, és hogy vajon hová vezethet ez az egész...
U.I.: A főképpen véletlenül elírtam a "szebben"-t, mert egy új progival csináltam és még nem nagyon tudom használni...
A Kalózkodás & A Kalózok
Mi is a kalózkodás... persze nem a régi, tengeri kalózkodás, amikből már tengernyi filmet készítettek, hanem maga a jelenség. Hogy ezt megérthessük, a kalózkodás 3 jelentős korszakát kell megnéznünk.
I.Korszak = Kommunista Időszak:
Kezdetben a kalózkodás leginkább a kommunizmus idején vállt ismerté, amikor a már gondolkodni nem tudó 70-80 éves "elvtársak" erősen elutasították a "nyugati" dolgokat, mint a filmeket, a zenéket, a játékokat és a videojátékokat is. Csak azt nézhetted, ehetted, vehetted, ami vas függönyön belül "termeltek ki magukból az elvtársak".
Természetesen sok ember vágyódott, hogy megismerhesse, mik azok a "gonosz dolgok", amiket nem szabad az embereknek megismerniük. És ekkor jelentek meg eme korszak hősei, a "kalózok", akik nem törődve saját épségükkel voltak kedvesek az akkor iiiigen csak erősen őrzött határokon behozni az országba az érdekesebbnél érdekesebb, újabbnál újabb dolgokat, melyeket a nyugat termelt ki magából... de mivel a kalózoknak ugye elég sok mindenen kellett keresztül esniük ahhoz, hogy betudjanak valamit hozni a határon át, ezért mondanom sem kell, hogy eléggé borsos árakat kellett az embereknek nekik is fizetniük. De megérte, mivel amíg az "elvtársak" mindent tiltottak, és amit adtak, azt is csak méreg drágán adták, addig a kalózok még így is olcsóbban adták a újabbnál újabb dolgokat, amikre csak úgy néztek az akkori "kommunista neanderi emberek", mintha most láttak volna életükben először fehér embert.
És a kérdés, hogy a nyugati kiadók tűrték ezt, és ez legális volt? Naná, sőt, pont hogy örültek nekik a külföldi kiadók, hiszen a kalózok nem másoltak, hanem az eredeti cikkeket vették meg és adták tovább (csak drágábban), így a kiadók sem vesztettek bevételt, és a kalózok is kaptak pénzt. És mivel a kalózok az eredeti cikket adták tovább, ezért legális volt. Az, hogy a komcsiknak ez nem tetszett, ő bajuk!
II.Korszak = A Vas Függöny Utáni Korszak:
Miután a vasfüggöny leereszkedett örökre, megnyíltak az utak az embereknek az "újvilágok" felé, szabadabb lett a piac is, könnyebben megtudták az emberek ismerni a külföldi dolgokat. Igen, a kalózok ideje leáldozott.... vagy mégsem? Tényleg annyira szabad lett a piac? Miért vannak akkor még kalózok?
A válasz a most következő kérdés válaszában van benne:
Valóban létezik szabad piac? A válasz igen egyszerű = Nem. Nem létezik, és azok, akik ilyeneket állítanak, hogy van, azokat körbe kell állni és kiröhögni. Hogy miért? Mert:
- amíg az idil piacon minden eladó "egyenlő" lenne, addig pont, hogy az az elv érvényesül, hogy valamelyik cég/eladó nagyobbá nő a többinél, és eltapossa a kisebbeket, akik konkurenciát jelenthetnének, függetlenül attól, hogy az a "konkurencia" alapból harcolni akart-e vele vagy sem. Ezért uralják a piacot a multik és a mamut vállalatok, míg a kisebb üzletek előbb-utóbb lehúzzák a rolót.
- ahhoz, hogy valami eljusson egy másik országba, szállítani kell azt az árucikket, ami pénzbe kerül, és nem biztos, hogy ezt bevállalnák a cégek, függetlenül attól, hogy mennyi pénzük van, illetve mennyi hasznuk lenne belőle.
- nem mindenhol van forgalmazó, aki forgalmazná a külföldi cikkeket. Pl amikor megjelent 2006-ban a Kingdom Hearts 2, akkor hiába kerestem a boltokban, sehol sem volt kapható, és kb 2-3 évvel később jelent csak meg itt Magyarországon, mert csak 2-3 évvel később volt a játéknak forgalmazója!
És hiába tudott sok videojáték és anime/manga bejutni ide Magyarországba már akkor, ha nem volt aki forgalmazta őket. És azok, akik mégis forgalmazták őket, azok meg nagyon sok pénzt kértek érte (többet, mint ma: ma már a játékok 3000 ft-tól max 15000 ft lehet, régen több volt a 12000 és 20000 ft közötti árak).
De ekkor jöttek újra a kalózok, akik ezúttal szintén ontották magukból a jobbnál jobb dolgot, csak volt két bibi:
1.Az árak már nem voltak drágábbak, sőt, érdekes módon sokkal kevesebb volt mint a bolti ár.
2.Már nem magukat az eredeti cikkeket adták, hanem warez termékeket adtak, ami viszont már... illegális volt, mivel nem az eredeti terméket birtokolta és adta tovább. És ez pedig az eredeti cikk gyártójának a rovására ment.
III.Korszak = A "Full Cool Demokrácia" Korszak
A piac egyre nagyobb lett, több lett a forgalmazó, a legális boltok, és habár az erősebb még mindig taposta a gyengébbet, legalább hosszabb ideig tartott egy-egy gyengébb láncszem kihullása, mint anno.
A legtöbb termék is "viszonylag" elfogadhatóbb árú lett, így most már abszolút nem volt szükség a kalózokra.
Viszont a kalózok most már nem akartak többé eltűnni. Logikus, hiszen a kommunizmus korábban hősök voltak, és ők már ebből éltek, és aki szereti a munkáját, az nem fog szakmát váltani.
De mit tesz egy kalóz, hogy életben maradhasson. Illegális módszerekkel warezol a kiadók és a fejlesztők rovásaira.
Összefoglalva tehát a kalózok eredetileg a kommunizmusban az átlag emberek és a nyugat hősei voltak akik terjesztették az újat a vas függöny alatt lévő országokban legálisan - hiszen ők azt adták el, amit megvettek az eredeti kiadóktól -, ma már viszont bűnözők, akik illegálisan másolgatva adják el saját zsebükre a cuccokat a kiadók rovására.
Ugyanis a kalózkodás legnagyobb problémája, hogy míg a kalózok most már a másolgatással a saját zsebüket tömhetik anélkül, hogy "kiadás-bevétel" grafikonokkal kellene szórakozniuk, addig a kiadóknak nő a veszteségük.
Miért is nőne? Számoljunk:
A Modernwarfare második részének több mint 11 millió legális példánya kelt el, míg ugyanúgy elkelt 5 millió illegális "warez" másolat is. És ugye a kiadóknak forgalmazniuk is kell a cikkeket más országokban, szállítaniuk kell és persze reklámozni is. Tehát az a 11 millió eladott példány vagy arra volt csak jó, hogy ne legyen nagy a veszteség, vagy meg hogy legalább a fejlesztőket kitudják fizetni. De ha az az 5 millió eladott illegálisan eladott példány is a kiadók zsebébe ment volna, akkor viszont már lett volna nyeresége. De így...
A Warez Történelme
Mi is a "warez"? A "Warez" a másolt játékok és filmek gyűjtő neve, és igen sok problémát okozott a videojáték iparnak.
Kezdetben a játékok floppy lemezeken és kazettákon voltak, és mivel a másolás védelem nem volt nagy, ezért nagy üzemben tudták másolni a játékokat. Ez később az 1983-as videojáték katasztrófához vezetett, ami egészen a NES és SEGA Master System érkezéséig nem is állt helyre. A NES meg az új gépek chip alapú kártyái nagyon olcsók voltak, így a kalózoknak már nem érte meg másolni őket (persze jóóóval később jöttek a kínai sárga másolatok), mivel nekik már csak veszteségük volt belőle, és egy ideig minden jól ment, helyre tudott állni az ipar.
Majd jött a PS1, és a CD formátum, annak minden jó és rossz tulajdonságával. A jó része az volt az új CD formátumnak, hogy nagyobb kapacitása volt, így nagyobb, jobb játékok jelenhettek meg. Viszont, a CD-t sokkal könnyebb volt feltörniük a kalózoknak, és mivel maga az üres CD olcsó volt, ezért a kalózok bolti ár alatt is tudtak kereskedni, miközben az eredeti példányok ott ragadtak a boltok nyakában.
És ennek bizony olyan konzolok és kiadók látták a kárát, mint a SEGA és a csodagépe, a Sega Dreamcast, ami megújított a konzolok világát azzal, hogy ez volt az első gép, melyen az interneten keresztül is lehetett játszani (online multi).
És ez sajnos kihatott a mai korra is, mivel a PS3-on kívül mindegyik konzol DVD formátumú játékokat használ, amik mivel a CD-k "utódjai", ezért nem is volt kérdés, mikor kezdi el sanyargatni a konzol gyártó cégeket.
De a PS3 hozott valamit a kalózoknak, amibe egy ideig beletört a foguk...
Igen, a Blu-Ray formátum, amit annak ellenére, hogy valójában egy 50 gigás nagyságú DVD lemezek, sok kalóz elküldte a Sony-t a jó k*rva anyjába.
A warez hátrányai
Lehet, hogy olcsóbb a másolt játék, de nagyobb a kockázata is. Például rosszul másolták át, ezért a grafikában valami hiba lehet, de van, hogy maga a játék lesz tele bug-okkal/hibákkal (nem indul el, megszakad a játék, lefagy a játék stb...). És azt se felejtsük el, hogy általában először chipeltetni kell magát a gépet, hogy futtatni tudja a másolt játékot, ami szintén pénzbe kerül, és nem lehet tudni, milyen hatással van a gépre vagy a játékra.
A kiadók válasza a Warez-re és a Kalózoknak
Na már most, hogy tudjuk, hogy a kalózkodás és a warez a kiadókat és fejlesztőket igencsak tönkre vágják (illetve erősen ellopják azok bevételeit), ezért elkezdtek minden fajta módot kitalálni, hogy megvédhessék termékeiket és munkájukat tőlük.
Kezdetben a már említett "formátumok" változtatásával próbálták ezt elérni, majd a Sony és a Microsoft a kb 2-3 havi "szoftver frissítést" találták ki, ami már azért egy komolyabb védelem.
Aztán először a Microsoft, majd a Sony is bevezette az a "három betűs" dolgot, mellyel lecserélték a kiegészítő lemezeket, és nem egy embernek agymenést okoztak:
A "DLC"-ket, vagyis letölthető tartalmakat. Csakhogy ezt elég sok ember rühelli, mivel amíg régen a kiegészítő lemezeket jól megtömték, ezzel vonzóbbá téve a játékosoknak az árut, addig egy ilyen kis sz*r DLC lehet akár csak egy fegyver, egy support karakter vagy bármi jelentéktelen sz*r. Pl a Naruto Ultimate Ninja Storm-ban egy support karakter (ami amúgy semmire nem jó) kerül olyan 4 dollár 50 centbe. Nnyááááád!
De a legdurvább eddig az a tény, hogy egyes kiadók vagy fejlesztő cégek már ki sem adnak bizonyos játékokat PC-re, ezzel "büntetve" egy adott platform tulajdonosait.
De sajnos a kalózok sem akarták elveszíteni "állásukat", ezért beléptek a hacker szakmába, és a Sony PS Store-ját többször is feltörték, így megbosszulva annak taktikáját ellenük.
Igen ám, csak hogy ennek bizony csúnya következményei lesznek... nagyon csúnya.
Mint tudjátok, nem rég találták fel az "OnLive"-t, melynek lényege, hogy a játékot csak online lehet játszani, és hiába perkálsz a játékért egyszer, a játék nem lesz letöltve a gépedre, mivel a játék nem a gépeden lesz futtatva, hanem egy távoli szerveren. Vagyis, ha újra játszani akarsz vele, újra perkálnod kell.
Kérdés: ugyan melyik cég támogatna egy ilyen marhaságot?!.... Itt a válasz:
És a hab a tortán, hogy a PS VITA-t már úgy tervezték, hogy elvetették az emulálás és a bolti vásárlás ötletét.
Egyre több cég beszél arról, hogy lecserélik a régi bolti eladásos módszert, és inkább az internetről lehet vásárolni.
És ez vajon hová fog vezetni? Ehhez:
Mivel nem lesz több kézzel fogható videojáték, a boltok nem fognak tudni mit eladni, csődbe mennek, és azok, akik eddig a játékok forgalmazásából és eladásából keresték a kenyerüket utcára kerülnek, munkanélkülivé vállnak... ("elvetté a munká-t").
A kalózok (most már profi hackerek) elfelejtették, hogy nem ők csinálják a játékokat, hanem a játékfejlesztők, és hogy ha kinyírják ezt a szórakozási ágat, ők is buknak.
Hogy ez vajon befog-e következni, azt nem tudom. Én bevallom, maradi vagyok. Én nekem mindig ez a mostani rendszer lesz a jó, hiszen boltban vehettem meg a játékot, cserélhettem haverokkal, eladhatom, birtokolhatom...
Remélem, hogy ennyire már nem fog rosszabbra súlyosodni a helyzet, és nem a mostani generációs gépek játékai lesznek az utolsó, boltban vehető játékok.
Ha nem kell, ne warez-olj, vedd meg az eredetit.
Mangekyo022
Szerző: Mangekyo22
17 komment
Címkék: a hónap december warez kalózkodás mangekyo022 témája honap temaja
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.12.31. 18:52:52
Ma már a kalózkodás összeforrt az információs és kulturális szabadsággal, már nem csak Richy Rich szerezheti be magának mondjuk a Winterstorm - A coming storm albumot vagy nézheti meg a Kaiji második szériáját, hanem akár egy kulturáltabb körülményekbe született nigériai srác is. Mellette talán ez az interkontinentális közeg lett az, ami a leginkább látja, hogy miként durvulnak el a világ dolgai, amikre pl. a helyi iskola fűtésszereplője nem is figyel.
Érdekes, hogy az ingyenes videómegosztók és zenehallgató oldalak elkezdték a warezt kiszorítani, sokkal kevesebbett torrenteztünk tavaly, mint idén és a torrent szinte csak a filmekre korlátozódik. Nem játszom mostanában túl sokat, de úgy látom, hogy a játékfejlesztők nagyon ellehetetlenítik az illegális gamerek dolgát.
Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2012.01.01. 18:54:50
Máig azt nem értik meg, hogy a warez jórészt azért él és virágzik, mert a gamerek nem bíznak a játékfejlesztőkben, akik nyilván okot adnak a bizalom hiányra. Nem dobnak ki demokat, nem tesztelik kellően az adott játékot piacra dobás előtt, és ami a legrosszabb, sokszor próbálják meg eladni a gyönyörű grafika köntösbe csomagolt nagy büdös semmit, ami még rövid is.
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.01.02. 08:18:14
Másrészt meg ahogyan a MaSu is énekli az Arcade című számban, már minden a licensz és a grafika körül forog, ez pedig azért milyen gáz. Nem tudom, miért nem lehet megérteni, hogy egy sima 2D-s felülnézetes valami is a képernyő elé láncol, ha a kihívás nagy, a sztori izgalmas és több befejezéssel bír.
:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2012.01.02. 18:22:58
Mangekyo22 2012.01.03. 10:13:53
AlexM1983D 2012.01.03. 15:25:52
A Moderwarfare 5 millió illegális letöltését nem lehet csak úgy hozzáadni a 11 millióhoz több okból:
- vannak akik az illegális letöltést mint egy fajta demó verziót használják és ha bejön nekik a játék megveszik
- vannak akik letöltik játszanak vele ugyan, de nem igazán és csak azért töltötte le mert megtehette, kíváncsi volt, stb.
- és ne feledjük, vannak akik megvették de a DRM miatt mindjárt mentek letölteni is.
Igazából itt az igazi kiesett veszteség az a csoport, amelyet érdekelt a játék, tetszett is (volna) neki, de ha lehet ingyen akkor miért ne használná úgy.
11 millió eladott példányszám szép és valójában szép profitot kéne, hogy hozzon (persze aztán a fene tudja, hogy a kiadok, mennyit nyulnak le a fejlesztő csapat elől). Anno 2004-ben emlékszem hogy örültek annak, amikor a DOOM3 kb. 3 hónap után átlépte az 1 millió eladott példányszámot (egyébként abban én is bele voltam számolva).
A PC-és nem megjelenések valódi okai:
- extra munka és nehezebb az optimaliáció (amit amúgy is hanyagolnak)
- könnyebb rossz és/vagy rövidebb játékokból is profitálni. (Pont a waraz hiánya miatt illetve demo változatot amúgy sem készítenek már szinte semmihez)
- sokszor némi idő elteltével mégis megjelenik a PC-s változat és csak ijesztegetésnek, illetve konzol vásárlásra való ösztönzésnek használták az eredeti kijelentésüket.
Amúgy a kalózok még éppen a kalózok ellen kitalált DRM meg hasonlók miatt lesznek népszerűek, mert a törő csapat illetve a warezolok helyett a legális vásárlókat szivatják.
Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2012.01.03. 20:52:54
A második a műfajtól idegen játékelemek erőltetése, mint egy FPS-nél például az RPG szerű elemek. Ezzel se lenne gond, mert példának okáért a Stalkerben van inventory, tudunk páncélokat cserélgetni, vannak questek na meg openworld, mégis ezek a plusszok nem mennek a játékmenet rovására, inkább hozzáadnak, mint elvesznek abból az érzésből, hangulatból amit kelteni szerettek volna a fejlesztők, hogy “ez itt az ember alkotta pokol, éld túl és a végén választ kaphatsz a kérdéseidre”.
Ugyan közhelyes, de igaz mondás, hogy a legfontosabb a kivitelezés. Ha változtatni szeretnének egy koncepción, és hozzárakni új játékelemeket, akkor azt hogy sikerül véghezvinni, milyen irányba mozdítja el a játékot. Elsülhet jól is, mint a Wolfenstein vagy az Elder Scrolls sorozat esetében, de elsülhet rosszul is, mint a CoD-oknál vagy a Final Fantasynál.
Sajnos az a baj, hogy a Doom 3 és a HL 2 körül anno nagyon nagy figyelem és hangsúly terelődött a grafikára, amit az akkori trailerek is elég erőteljesen kihangsúlyoztak. Ekkor kattant be valami főleg az FPS iparban érdekelt kiadók, fejlesztők fejében, és vált az céllá hogy “egy játéknak mindenekelőtt kurva jól kell kinéznie!” aztán szépen húzták magukkal a többi műfajt is. A gond pedig ott volt illetve van, hogy azt kezdték hinni ez elég is, nem szánva elég időt, odafigyelést a többi dologra, mint teszem azt történet, játékmenet, stb. Jött a CoD 2 majd a Modern Warfare, amik ezen a felfogáson még tovább rontottak azzal, hogy “egy játéknak már nem elég csak kurva jól kinézni, most már filmszerűnek is kell lennie!”. Ami természetesen még tovább fokozta azt, hogy “ütős látvány, de mögötte semmi, felejthető és még rövid is”.
Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2012.01.03. 20:56:05
Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2012.01.03. 20:58:45
Mangekyo22 2012.01.04. 08:11:11
A Final Fantasy sorozat meg valamikor a 11-ik vagy 12-ik rész körül kezdett el hanyatlani, bár sok hír szerint a 12 még jó volt, viszont ez a 13 már szégyen! Ez a 14-ik rész (ami a 11-hez hasonlóan szintén "let's copy the World Of Warcraft" szindróma alapján készült) még japánban is megbukott, holott ott japán termék 98%-ban nem bukik meg.
Szóval igen, sok franchise-t hazavágtak olyan újításokkal, amik már a kezdeti fázisban sem tűntek jó ötletnek.
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.01.04. 08:34:51
AlexM1983D 2012.01.04. 14:30:16
Egyébként lehet, mivel ez egy interaktív műfaj, így nehezebben kopik el, mint egy film, bár azért egy idő után valóban nem kezd el új élményt nyújtani. Sokszor eléglenne a különböző újítások helyet új történet, új pályák. Bár igazából ha megnézzük nagyábból az azonos műfajó játékok valójában csak ezekben térnek el szignifikánsan.
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.01.04. 14:32:11
BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2012.01.05. 11:09:05
Merthogy a sz*r-f*s-hulladék netem van olyan lassú, hogy öt nap kelljen neki, hogy letöltsön annyi játékot, amennyi a The Orange Box-ban van, plusz ugye kiegészítők meg mittudoménmégmi.
Egyszóval bemegyek a boltba, elhozom a lemezt, és csak öt nap múlva jutok el oda, hogy konkrétan meg is van a gépemen a cucc.
Na de itt még nincs vége a történetnek, ugyanis néha (oké, szerencsére nem sűrűn, de így is többször, mint ami egészséges) előfordul, hogy játszanék egy kis Half Life 2-őt (amit valahogy x idő elteltével mindig kedvem támad újra végigtolni... isten tudja, miért), vagy kipróbálnék egy mod-ot, de a gányolmány internetem éppen úgy döntött, hogy nem akar működni (valószínűleg megint hétvége van...), és nem hajlandó kapcsolódni a Steam fiókomhoz...
Tehát nem tudok SINGLE-BEN játszani, mert NINCS INTERNETEM!!! Na, ezt nagyon tudom imádni!
Ja, és a legnagyobb kérdőjel: Mi a toszért van KÉT LEMEZEN a The Orange Box, amikor csak a Steam meg a kód kell. A második lemez csak egyszer járt eddig a gépemben, mert kíváncsi voltam, mi van rajta.
A másik ami örökre megmarad, hogy megvettem az Alpha Protocol-t dobozosan, hazavittem, feltelepítettem (itt már legalább magát a játékot), majd kérte, hogy írjam a kódot, mondom oké, erre visszakapom, hogy nincs internetem, holott tökéletesen működött (biztos hétköznap volt...). Utánaolvastam, és kiderült, hogy ez egy általános hiba, ugyanis a megjelenés után néhány évvel egyszerűen megszűnt az az oldal, ahol aktiválni lehet a játékot. Én meg ugye nemrég vettem, tehát BESZOPTAM!
Na de nem baj, kreatívan megoldottam: Letöltöttem egy crack-et, és így működött, na de azért az egy kicsit meredek, hogy egy eredeti játékot kell crack-elnem!!!
Ja, a Mass Effect 2-höz meg az ingyenes DLC-ket nem sikerült letöltenem, de az lehet hogy az én balf*szságom miatt van. Az nem is annyira érdekes, de elbaszkódtam vele egy délelőttöt.
Egyszóval én a dobozos vásárlás híve vagyok továbbra is, de PC-n egyszerűen olyan szinten el van lehetetlenítve a dolog, ami már az emberi tűréshatárokat feszegeti.
Mangekyo22 2012.01.05. 13:03:13
Igaziból azon gondolkodom, hogy a Microsoft mostanában inkább PC-re fejleszt, mint Xbox-ra, és sok Xbox játékot nem jelenítet meg PC-re... vajon lesz ebből valami?
viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2012.01.08. 13:19:54
2012.01.08. 18:53:52
Ja, mellesleg nekem is az a gondom hogy a MEGVÁSÁROLT Battlefield 2 nem indul el! Egy gépen, ami már a COD4-et is vitte.
Utolsó kommentek