Szegasztok!

Gondolom minden anime és manga kedvelő már találkozott az "otaku" szóval. De hogy mit is takarnak ezek a szavak, és hogy jó-e vagy nem? És hogy kik is ezek az "otakuk"?

Ebben a hónapban ezekről fogok beszélni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A legjobb, ha magával a szó jelentésével kezdjük, mivel a "köcsög" szóhoz hasonlóan ez is sokat megjárt szó.

Az otaku egy japán szó, mely jelentése "otthon ülőt" jelentett, ami leginkább lusta emberekre utalt. Viszont amikor megjelentek a mangák és animék, és "népbetegség" lett belőlük, akkor az otaku szó már "csúnya anime és manga fanatikust" jelentett. Később a videó játékok megjelenésekor már "csúnya, anime és manga + videó játék fanatikus, aki keveset sportol és nincs cool hobbija"-t jelentett.

Ma viszont az otaku szót a következőt jelenti: "Olyan ronda, antiszockodó, nem sportoló ember, aki csak a munkájának és hobbijának él, ami legtöbb esetben anime/manga vagy videó játék, és szinte nincsenek emberi ismerősei".

Tehát ha valamelyik web oldalon ezt olvassátok, akkor jobb ha tudjátok - nem jelent szépet. Sőt, igaziból egy egészen sértő szó.

De ennyit a szó jelentéséről, jöjjön maga az "otakuság".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az otakuk sajnálatos módon valóban eléggé különcök.

A sztereotip otaku abszolút nem sportol, valóban csak a munkájának és hobbijának él, emberekkel alig beszélget (akkor max csak a szüleivel vagy más családtagjával) és nem túl népszerű a másik nem irányába nézve.

A férfi otakuknak szinte soha nincs barátnője, DE még csak lány ismerősük vagy barátjuk se. Általában az ilyen "Tsundere girlik" jönnek be nekik, és valóban arra vágynak, hogy majd egy lány, aki undorodik tőle majd szerelmet vall. És ez azért valóban szánalmas.

A lány otakuk sem jobbak, bár ők a testükkel fele annyit sem törődnek, mint ellenkező nemű partnerük.

Általában azért lesz valakiből "otaku", mert úgy érzi, sehogyan sem tud beilleszkedni a társadalomba - vagy meg más egyéb probléma miatt (pl sokan verik őt a "nagyobbak") -, és emiatt sokszor filmek, könyvek és más szórakozási dologba menekülnek.

Fontos tudni, hogy habár már önmagában is sértő szó az egész világon, de japánban különösen sértő, mivel ott ugye a "nagy összetartó japán szellemiség" megköveteli, hogy mindenki hasznos tagja legyen a társadalomban.

  

Természetesen nem attól lesz valakiből "otaku", ha szeret valamit, hanem ha fanatikussá válik annak imádatában, ami a fenti kép szépen illusztrál.

Az "otakuságnak" is vannak fokozatai és formái, és az "enyhe otakuk" is találnak azért hozzájuk hasonló barátokat és lányokat, plussz hihetetlenül szépen rajzolnak és mesterei az informatikának, szóval nem annyira bajlós a helyzetük. Viszont vannak, akik annyira túlzásba viszik/vitték az egészet, hogy kedvenc anime lánykás párnájukkal kötnek házasságot (nem vicc!!!).

Az otakusság legsúlyosabb formája viszont az úgynevezett "hikikomori", amiről ugyan találtam képeket a google-ön, de nem rakom fel ide a TI érdeketekben, mivel már tényleg annyira brutális, hogy itt hányja össze magát mindenki.

A "hikikomori" egy már annyira lesüllyedt, antiszociális ember, aki remete formájában elzárja magát a társadalomtól egy bizonyos időszakig (hetekig, hónapokig de legrosszabb esetekben évekig is). Még saját családtagjaival sem érintkezik, hanem ő nekik kell kaját rakniuk az ajtójuk elé.

Viszont megjegyzem, hogy sajnálatos módon a "hikikomori"-k családjai is tehetnek arról, ha nem múlik el náluk ez a "jelenség", mivel a japánok annyira szégyenlik, ha valamelyik családtagjukkal ez történik, hogy orvoshoz nem fordulnak, a "hikikomori" munkatársainak vagy iskolájának meg azt mondják, hogy elköltözött...

PEDIG FONTOS LENNE, HOGY SEGÍTSÉGHEZ FORDULJANAK! JAPÁN SZELLEM IDE-ODA, AZ ILYEN ESETET AKKOR IS ORVOSOLNI KELL!

De szerencsére ez az egész "otaku" és "hikikomori" dolog "gyógyítható", tehát elmúlik - előbb vagy utóbb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tehát ezt kell tudni az otakukról és fokozatairól. Szerencsére ez a "hikikomori" dolog egyedül japánban létezik, és akkor is csak olyan kb 5-6 létezik a világon belőlük (de a japán "szeretet média" persze szereti őket közellenségnek mutogatni).

A szó viszont világszerte ismert, bár igaz, jelentése más, mely szerint japánon kívül minden olyan embert otakunak tartanak, aki akár csak egy kicsit is szereti a mangákat és animéket, ami köztudottan nem igaz, mivel csak mert valaki szeret valamit, nem biztos, hogy annak a megszállotja/fanatistája.

Peter blogján találtam pár érdekességet, hogy mit gondolnak a "japánon kívüli otakukról" (érdemes elolvasni a cikkjét, mert nagyon érdekes!):

- Az otakuk szemében nyugatra nem létezik kultúra, és persze mindenki mindent a japánoktól lop.

 

Szerencsére ilyennel nem találkoztam, és szerintem is ha van ilyen ember, akkor nem tanult sem történelmet, sem pedig művészetet. Hiszen valljuk be, MI Magyarok olyan királyokkal és hadvezérekkel rendelkezünk, mint Hunyadi János, Dobó István, Nadasdy Tamás, Pállfy János, Tomori Pál, Wesselényi Ferenc, Kinizsi Pál, Károly Róbert, Szent László, Szent István, Hunyadi Mátyás, Álmos, Árpád, Nagy Lajos stb.., szóval nekem ne jöjjenek ilyen "Tosugawa" emberkékkel, mert amíg a japánok elzárkózottan éltek és irtották egymást, addig mi a törökökkel 400 évig harcoltunk (és persze minde más ország). Arról nem beszélve, hogy a japán házak ugyan szépek, viszont Róma veri az egészet.

Lopni pedig hogyan tudott volna a Nyugat, ha a japik kb 1800-ig elzárták magukat a külvilágtól - a lőszert és puskát is a spanyolok/portugálok vitték be hozzájuk!

- Egy átlagos otaku meg van róla győződve, hogy ő bizony rossz helyre született, japán akarna lenni, és ennek érdekében japánosan is próbálnak viselkedni. ->

 

Szerencsére nem találkoztam ilyenekkel sem, bár sajnos Magyarországon sokan valóban büszkék történelmük nem tudására (a legtöbb magyar szinte nem is emlékszik 1526-ra), és csak a Szálasi meg Rákosi korból áll minden történelmi tudása.

 

- Szentül hiszi, hogy Japán egy kurvajó hely, ahol végtelen tolerancia, kedvesség, na és persze jólét árad még a sarki csövesből is, és mindez csak rá vár, és amint a cipője japán földet ér, mindezt meg is kapja. ->

 

Bár a japánok valóban jobban élnek, sajnos kb 17-18 óra az ára a jobb fizetésért, és a japán férfiak halálosan féltékenyek a külföldi férfiakra, mert mivel ők ugyan nem törődnek a nőikkel, attól még nehogy már egy "külföldi" hódítgason.

Azt is kell tudni japánról, hogy NEM szeretik a külföldieket, szinte nagyobb nácik a.... "náciknál". XD

Tény, én is kiszerettem volna menni, de nem az animék, mangák meg egyéb dolgok miatt, hanem a táj és építészeti csodáik miatt - de akkor inkább kimegyek Párizsba vagy Bécsbe, közelebb van (meg persze kérdés, hogy mi maradt japánból a szökőár után).

 

- A szerelmet japánban szeretné megtalálni ->

Tény, sok szép japán lány van, és szívesen "=!%'%+)!/""/% néhányat, de csak az ő kedvükért nem fogok több százezret fizetni + utazni x ezer km-t. Itt vannak a magyar bulák, van köztük szép is, és csak kevés lett belőlük "ámerikai hamburger princess".

 

- Úgy gondolja, ismeri a japán nyelvet és a kultúrát ->

Peter írta, hogy minden tudások animékból ered, és sajnos nagyon igaza van ebben Peter-nek. Sokan már tényleg azt hiszik pár anime megnézése után, hogy ismerik a japán nyelvet, pedig szó szerint ló*****! A mangakák különböző szavakból gyúrnak össze mindent, pl Kishimoto a jutsu-k nevét.

És tudni kell, amit kapunk fordító csapatoktól fordításokat, AZOK SEM JÓK! Azok is csak körülbelüli fordítások, mivel valljuk be, ha egy japán alig tud olvasni, ők ugyan miért tudnának pontos fordítást adni?

 

- Az otakuk szerint, az animék nem rajzfilmek, hanem műalkotások, melyeket művészek készítenek. Misztikusnak, filozofikusnak, igazmondónak, különlegesnek, egyedinek, eredetinek, komolynak, felnőttesnek nevezik, és előszeretettel címkézik fel, magyaráznak bele olyan dolgokat, amik benne sincsenek, vagy meg sem közelítik azt. ->

Sajnos a "fankák" hülyeségei e téren is igaz, lásd naruto-kun.hu-nak a fórumait, vagy más anime fórumokat.

Tény, hogy az animék többségük nem gyerek mese, de attól még rajzfilm, mint a South Park.

Egyedinek és eredetinek sem lehet a legtöbb animét nevezni, kivéve pár gyöngyszemet (pl Monster).

A többit olvassátok el, bár egyetlen dologgal nem értettem egyet.... hogy csak dagi, disznó otaku lányok vannak...

Vannak azért szép "otaku girl"-ök is:

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zárásként csak annyit mondok:

Ne akarjatok otakuk lenni, mert higgyétek el, sokat olvastam, hogy az otakuk többsége minden, csak nem boldog, és szívesen elcserélné bárkivel hobbijának tárgyait egy ellenkező nemű "partnerre", vagy hogy megtanítsátok nekik, hogy legyenek cool arcok.

Járjatok ki sokat a levegőre, sportoljatok, menjetek el szórakozni a barátaitokkal ahányszor lehet stb... Persze nyugodtan olvashattok mangát és nézhettek animét is, DE NE CSAK EZT CSINÁLJÁTOK.

Szegasztok!

 

Mangekyo022

 

(xx18Rolandxx véleménye:

A Leirtak alapján ugylátszik hogy én még az enyhe kategóriába tartozom, de szerencsére sok barátom van akikkel ha nem is állandóan de azért sokat találkozunk. Szeretem a kosárlabdát emellet sokat is sétálok mert szerintem az nemcsak hogy jó dolog de a fejet is kitisztitja, plussz ha közbe a kedvenc dalod a szól a füllhallgatódban ugy még jobb.

Ugylátszik az animékre és a mangákra is igaz hogy "megfelelő mértékben adagolva semmi gond ,hatalmas dózisban azonban méreg! És remélem hogy nem végzem hikikomoriként bár akkor inkább fejbe lőném magam mintsem hogy ételt rakjanak az ajtóm elé!)

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr702789052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Death/Mortis 2011.03.31. 20:57:51

Huhh, én a képen lévő szobában nem mernék elaludni...

Anime-s körökben felelőtlenül dobálóznak az otaku szóval. Ez is olyan kb. mint a "züllöttebb" utcai bandáknál egymás folyamatos sértegetése. Nem baj, de igazság szerint a szó lassan elveszti pontos jelentését.

Egyébként szerintem, aki csak anime/manga/japán kultúrával foglalkozik az a végén megőrül és mecha-ának képzelve magát leugrik egy ház tetejéről, mert megvan róla győződve, hogy tud repülni. :D

A mai sablongyártásban nehéz csemegézni. Sajnálom a mai kor hikikomori-jait, mert nincs nagyon mivel elütni az idejüket. A Monster említésének külön örültem, mivel valóval az erős kivétel mappába tartozik.

Habbobitas 2011.03.31. 21:17:08

Az a Hinata-s kép gyönyörű.
XD

Habbobitas 2011.03.31. 21:21:20

Az mennyire fanatikus, hogy van egy akatsukis ruha a szekrényemben?

xx18Rolandxx 2011.03.31. 21:44:53

@Death/Mortis: Szerintem nem csak te nem mernél elaludni ott. 1-2 poszter meg max 2 figura az még elmegy hiszen díszítenek na de ami a képen van az már tulzás. Olyan huzatok akkor se kellenének hogyha másom nem is lehetne.

Meg most komolyan vannak akik párnacsajokkal házasodnak össze?! Jézus atyauristen szent józsef X(

@Habbobitas: Az még a normális szinten van,nekem is van egy Tikky Mik cosplayem a D.Gray-Man-ből :D

Shirokuma 2011.03.31. 22:06:17

Úristen micsoda felismerés amit Peter ír a blogján 100%-ig ráillik Bugatty-ra XD és mentségemre szóljon hogy bár a sportot nem szeretem de antiszociális és mániákus nem vagyok :P

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.03.31. 22:45:24

A hikkikomori-ság gyógyításának a legjobb módja, ha nem adsz neki enni. Elvégre mivel a működésének alapja egy túlzott negatív önimádat ("Mindenki engem néz és szövetkeztek ellenem) és nem a halálvágy, idővel ki kell mennie kajáért. Ezért, nehogy pizzát rendeljen, ki kell húzni a vonalat és a mobilszolgáltatókat is le kell árnyékolni, ha már profin akarjuk kicsalni. :D

Engem azoknak érdekelne a lelkivilága, akik ráérnek "100 000 lövedék a képernyőn" játékokat insane mode-ban halál nélkül végigvinni. Láttam olyan végigjátszást, ami 47 perc volt szünet nélkül (asszem IWTBTG videó volt).

AlexM1983D 2011.03.31. 23:03:33

Úh! Az a szoba... nem kicsit, nagyon túl van dekorálva. A cosplayek nekem egy szintfelett, kicsit fúrcsának hatnak. Amikor Veszprémben voltak az egyetemen a japán napok, akkor láttam előszőr élőben. Gondolom valamelyik kedvencét utánozta, de a póráz a nyakán furcsán festet számomra egy ember nyakán.

OFF:
Egyébként érdekes, hogy az anti-szociális szó mivétorzult a hétköznepi beszédben. Ugyan is eredetileg az anti-szociális a lop, csal, hazudik hármast rendszeresen teljesítő emberre (másnéven szociópata) használt szakszó volt. Amire meg most a hétköznapokban használják, azaz aszociális eredetileg.

xx18Rolandxx 2011.03.31. 23:25:54

@AlexM1983D: Voltál A Japán Napon? Én is voltam,amugy a pórázós embert akiről te beszélsz Petrának hívják és jó barátok vagyunk! Milyen kicsi a világ! Nekem nagyon tetszetek a programok csak túl sokat beszéltek szerintem!

xx18Rolandxx 2011.03.31. 23:26:42

@AlexM1983D: Voltál A Japán Napon? Én is voltam,amugy a pórázós embert akiről te beszélsz Petrának hívják és jó barátok vagyunk! Milyen kicsi a világ! Nekem nagyon tetszetek a programok csak túl sokat beszéltek szerintem!

Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2011.03.31. 23:31:47

Hűha... nem gondoltam volna, hogy valaha is lesz tőlem bármi ide linkelve, pláne nem egy ilyen hangnemű bejegyzésem, de nem gond, sőt. =)

Egyébként vannak valóban szép, igényes cosplayek, ezt nem tagadtam, csak az arányok... szóval oké, jó dolog, hogy neki tetszik a Gurren Lagann, nekem is, de kérem, ne olyan öltözzön már be Yokónak, akinek semmi melle vagy épp fordítva, 150kiló.

AlexM1983D 2011.03.31. 23:44:25

@xx18Rolandxx: Valóban, főleg ha szomszédok vagyunk majdnem. :) Nekem inkább az volt a bajom, hogy sok program párhuzamosan ment, így kénytelen voltam, kellemetlen kompromisszumokat kötni. Főleg párat ki is kellett hagynom, mivel megakartam kostolni a sushit.

Appropó, ha nézted a teaszertartást, az aki tartotta, a tanárnőm volt, de már visszament Ôsaka-ba, így most másnál folytatom.

xx18Rolandxx 2011.04.01. 08:27:24

@AlexM1983D: Az asszem vasárnap volt de én csak szombaton voltam fennt de biztos az is jó volt.

Nekem a legjobban a hegedűs csaj tetszett aki szombaton adott egy kis műsort. A Sushit azt már én is megakarom kostolni de csak nem bírom megtenni mivel tudom hogy hal van benne amit mindennél jobban utálok,bár a tojásos vagy a zöldséges változatát megkostolnám. Teaszartartást megmár láttam a Youtube-on és annyira megmaradt bennem ahogyan a teát isszák hogy azóta én is ugy iszom a teát XD,bár élőben is biztos jó lehetett. Meg azok a Japán nők állandóan röhögtek hát az is nagyon LOL volt XD

xx18Rolandxx 2011.04.01. 08:28:06

@AlexM1983D: Az asszem vasárnap volt de én csak szombaton voltam fennt de biztos az is jó volt.

Nekem a legjobban a hegedűs csaj tetszett aki szombaton adott egy kis műsort. A Sushit azt már én is megakarom kostolni de csak nem bírom megtenni mivel tudom hogy hal van benne amit mindennél jobban utálok,bár a tojásos vagy a zöldséges változatát megkostolnám. Teaszartartást megmár láttam a Youtube-on és annyira megmaradt bennem ahogyan a teát isszák hogy azóta én is ugy iszom a teát XD,bár élőben is biztos jó lehetett. Meg azok a Japán nők állandóan röhögtek hát az is nagyon LOL volt XD

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2011.04.01. 17:07:35

"Ne akarjatok otakuk lenni, mert higgyétek el, sokat olvastam, hogy az otakuk többsége minden, csak nem boldog, és szívesen elcserélné bárkivel hobbijának tárgyait egy ellenkező nemű "partnerre", vagy hogy megtanítsátok nekik, hogy legyenek cool arcok."

Sajnos ÉN otaku vagyok, erre nem rég döbbentem rá... Már a bútoraimat is eladnám animefigurákra, és sose volt bnőm se (majd most hátha lesz), tényleg májam egy lebenyét odaadnám már egy lányért. Nem vagyok vmi antiszoc, vannak barátaim, akikkel nagyon jól elvagyok, de nem kocsmázok (csak nagyon ritkán), nem sportolok -bár pinyózni veszettjól tudok majd fősulin megyek is pinyózni, meg nyáron biciglizni, és úszni akarok menni-

És már szinte csak az animék/mangák (utóbbiból csak a hentai) érdekelnek, már nem is játszok a gépen mint régen, inkább amv-zek, OP-ket nézek, animeoldalakat lesem állandóan, mindegy csak legyen vmi japán hír vagy új szezonba mik vannak, animézek, és most hentait fordítok (hunhentai.blog.hu/)

Tanulást is elhanyagolom, hogy legyen több időm az animékre... bár nem annyira hogy ne vegyenek fel fősulira szerencsére...

Szal veszett otaku vagyok és egyre nagyobb a függőség, a fizetésemből az első dolog amit veszek majd ha fősulinak vége az rengeteg animefigura lesz és poszter:P Szal mégis megéri tanulni :D:D Majd anyámék meg eltartanak:)

üdv viktor900

Habbobitas 2011.04.01. 17:57:09

Én szerencsére nem vagyok otaku, de az filmmániának számít, ha minden nap letöltök egy filmet, és akár akarom akár nem megnézem?

Habbobitas 2011.04.01. 19:54:03

off.

Mangekyo: Szerintem le is lehet zárni a szavazást.
Egyértelműen Blacksheep nyert.

Mangekyo22 2011.04.01. 21:37:41

@viktor900: Ha valakinek nem volt barátnője, még nem jelenti egyből, hogy otaku, mert lehet valami más oka is, hogy nem közeledik az ellenkező nem felé.

Kocsmázni meg diszkózni meg nem is kell, ha van pár barátod, akikkel eltudsz lenni (mozi, kiállítások, túrák stb...), már az bőven normális!

A túlzott anime figura gyűjtögetés meg a tanulás 100% hanyagolása már valóban probléma, bár lehet utóbbi csak azért van, mert lusta dög vagy...

Szóval nyugi, majd kinövöd! ;)

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2011.04.01. 21:53:21

először is igen, lusta dög vagyok és inkább animézek:P túrázgatni meg nem járok meg úgy sehova csak néha-néha, meg majd fősulin más lesz úgy tervezem ahogy leírtam. Am eddig csak egy figurám van Mikuru-chan:D de Dokuro-chant is venni akarok cska az 2000Ft lenne de am ha lenne pénzem erre költeném:D de az a baj hogy nincs:D

:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2011.04.01. 22:40:41

én egy ilyen szobát el tudnék képzelni.... csak fegyverekkel, nem lenne gond a zombi apokalipszissel :D
(és ez a Hinata cosplayes lány nagyon szép)

Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2011.04.01. 23:45:25

@Mangekyo22: "lehet valami más oka is, hogy nem közeledik az ellenkező nem felé" -> Annak általában egy oka van, de arra gondolni se akarok. =D

Egyébként nem tudom mire fel ez a nagy anti-alkoholizmus az animusok részéről, én inkább iszok meg két sört haverokkal, mint hogy Narutot nézzek, bár igaz egyszer már láttam piásan egy fél Naruto részt, akkor világosodtam meg hogy is lehet rajta nevetni.

viktor900: Bánni fogod még, hogy korai/késői tinédzser korod legszebb éveit így elpazaroltad. Jó dolog az animu (bár a mai választék... de ez már egy másik történet) viszont ezek tudod rajzfilmek, amiket megnézel a TV-ben, vagy a gépen, aztán kész, nem ez az élet, amit te csinálsz az begubózás. És most előre is elnézést kérek az őszinte szavakért, de amíg nem emeled fel a hátsó feled a monitor elől, nem vetkőzöd le a gátlásaidat, és nem kezdesz ismerkedni, addig nem is lesz barátnőd, és a hentaira történő marok marcsa se nevezhető épp ideális pótléknak.

Elhiszem hogy nem egyszerű, de csak az első lépést nehéz megtenni, utána már menni fog. Nem kell lemondanod az animékről, egyszerűen csak meg kell tanulnod a helyén kezelni, hogy annyi időt fordíts rá, amennyit értelme van. Nézz le a kondiba, szerezz barátokat, járj el szórakozni, bulizz, csajozz, tapasztalj, mert még előtted az élet.

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2011.04.02. 13:14:07

Előszöris néha megyek kocsmázni, de csak nagyon néha:P azt se osztálytársaimmal mert nagyrészüket nem kedvelem. Meg most lehet összejön vmi egy lánnyal, meg egyszer már 9. végén majdnem sikerült is, volt már egy randim... és a hentaira nem verem csak NYÁLADZOK!! nem mindegy... :D Iztthon gyúrok néha, haverjaim is vannak, de közel sem annyi ismerősöm van mint egyeseknek, majd egyetemen meg eljárok az szakestekre ilyenek, egyik legjobb haverom is olyan hogy gimibe inkább otthon ülök gépezek, fantasyt olvasok gyerek volt és ennyi:D de most már egyetemen megvan az a bulizós haveri köre is:P ha mást nem csatlakozok hozzájuk:D
süti beállítások módosítása