Szegasztok!

Gondolom sokan szeretitek a történelmet, és a régi történeteket.

A Koei megpróbálta Kína történelmének egy szeletjéből egy akció/stratégiai játékot összehozni, mely megjelenésekor óriási sikernek örvendett, viszont ahogy teltek az évek, inkább csak a japánok értékelték továbbra is nagyon a széria további darabjait, mivel mind az amerikai és európai játékosoknak már nem voltak ezek többek egyszerű, hangulatos "hack'n slash" játékoknál.

Pedig mind a történet, mind pedig a téma adott volt. De sajnos a megvalósítások már közel sem voltak olyan jók, mint remélték.

Ma a Dynasty Warriors 6 Empires-ről írok.

 

 

 

 

Előjáróban érdemes tudni egy pár dolgot. A Dynasty Warriors eredetileg egy Soul Blade-hez hasonló verekedős játék volt, viszont az általunk ismert Dynasty Warriors 2-ik részének semmi köze nincs az elsőhöz, csupán azért kapta a 2-es számot, mert az amerikai és európai kiadók nem tudták, hogy ez a széria már nem folytatás, hanem új játék. Magyarul a Dynasty Warriors 6 japánban még csak a Dynasty Warriors 5.

 

 

A Dynasty Warriors 6 Empires az ősi nagy kínai háborúból ad ízelítőt a játékosnak, amikor a Wu, Shu és Wei birodalom harcoltak egymással a Kína fölötti hatalomért. Ez ugye az alap sztori, de sajnos már itt megjelenik az első negatívuma a játéknak.... nincs történet mód. Szó szerint nincs, csak kapunk egy enciklopédiát, ahol elolvashatjuk a háborúk főbb történéseit és az akkori harcosok és uralkodók történeteit. Ez szerintem egy ilyen játékban azért gáz.

Történet mód helyet viszont kaptunk egy "Empires" módot, melyben 1 általunk választott karakterrel (ami lehet akár az általunk kreált karakter is) kell járnunk az ősi Kínát, és tisztként szegődve, vagy pedig uralkodóként kell meghódítanunk Kína minden tartományát, hogy aztán mindenki nekünk gratulálva random ending-et kapjunk (ha kreált karakterrel vagyunk, akkor az eredeti karakter helyett az is lesz benne).

Ez ugyan tényleg izgalmas és szép, viszont nem árt tudni pár dolgot.

1.Uralkodóként csupán arra van jogunk, hogy megtámadjunk más tartományokat, vagy kártyákkal igazítsunk a seregeken.

2.Tisztként több lehetőségünk van, mint uralkodóként (pl házasságot köthetünk, barátkozhatunk, átpártolhatunk egy másik uralkodóhoz stb...), ami szerintem egy picit oltás (bár tény, nem lehet mindenki Mátyás Király)....

Ami még nagyon feltűnt, hogy egy idő után kicsit unalmas lesz az egész. Ennek a legfőbb oka, hogy az egész harcok/csaták abból állnak, hogy megyek, bázist foglalok, kaszabolok, legyűröm a fővezért, és puszi a hasadra! Szó szerint! De hát könyörgöm, hiszen ez egy háború akar lenni! Hol vannak a kém és szabotázs akciók (lopakodós feladatok), hol vannak a rajtaütéses akciók, hol vannak a stratégiai... ááá hagyjuk!

Szóval igen, a játék egy idő után unalmas lesz. És emiatt nem értem, hogy ha ennyire nincs változatosság benne, akkor minek találtak ki 5 fejezetet, ami tulajdonképpen mindegyik ugyanaz, csak a dátum más (történet mód híján meg pláne nem ér semmit az egész).

  

A harcoknál sajnos még mindig megtartották a készítők a "sereg-oda-megy-eléd-és-várják-míg-le-vered-őket" marhaságot, mely már a korábbi szériáknál is rontott a játékélményen. Egyedül a főbb "boss"-ok adnak kihívást, de persze ha nem vagy magas szinten.

Ami még bántott, hogy az eredeti Dynasty Warriors 6-al ellentétben itt nincs multiplayer, vagyis nem lehet 2-en játszani.

Szerencsére viszont belevittek pár nagyon jó újítást is a játékba. Az első, hogy felszerelhetjük a karaktereket és a fegyvereket képességekkel és tulajdonságokkal (pl Guan Yu tűzgolyót lő és támadás közben kikerülheti a nyilakat), és karakterenként 4 (fegyverenként 5-6) lehet. Persze borsos áron kincsekkel együtt.

 

 

Természetesen a játék legjobb része a már említett karakter generálás lehetősége, mellyel bármilyen karaktert tudunk készíteni (és akár 100-at is).

Tartalmi részt még felhúzza a tény, hogy a Dynasty Warriors 6 Empires-ben lehet a legkönnyebben megszerezni az összes trófeát (PS3) és az összes achivment-et (XBOX360), hiszen csupán 3 dolgot kell tenni (játssz mindegyik karakterrel 1 csatát + 1 általad kreálttal, vidd végig mind az 5 fejezetet az Empires módban, nyissál meg minden extrát a galériában), és kb 1 hét alatt meg lesz a 100%.

Ennyit a tartalomról, jöjjenek a "mámorok". A grafika közepes, nem ronda, nem nem is túl szép, pláne, hogy még a Devil May Cry 4 is szebb volt nála, ami korábban jelenhetett meg, mint a DW6E.

Hangok terén a játék szép, kellemes muzsikával fogad minket.

 

 

Összefoglalva a Dynasty Warriors 6 Empires nem rossz játék, de tartalmilag nekem kevés, pláne hogy mind a téma, mind a történet adott egy igen jó kis háborús játékhoz.

De sebaj, mert hamarosan itt a Dynasty Warriors 7, amiben egy új birodalmat is megismerhetünk, a Jin birodalmat. Már alig várom....

  

Mangekyo022

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr802715764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása