Sziasztok!

Nos mintahogy igértem ime az első és remélem nem utolsó manga kritikám amit szerintem azok csalódásként fognak megérni akik egy valamivel komolyabb mangát vártak elemzésre!

Viszont késöbb elmondom hogy miért pont ezt választottam!

Alanyom a Yumeiro Patissiere cimű Manga!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezt az aranyos néhol kissé loli mangát Matsumotó Natsumi készitette 2008-ban és még jelenleg is fut a Ribon magazinban!

A Manga története végtelenül egyszerű.A Sztori Amano Ichigo-ról szól aki mindig a háttérben érzi magát zongorista huga miatt egyvalamiben azonban tehetségesebb mint ő! Az pedig nem más minthogy ichigó rövid időn belül több tonna süteményt és édességet képes megenni!

 

Ráaádsul a lány képes kielemezni a sütemények izét illetve összetevőit és ezt a képességét felfedezi egy híres mestercukrász Henri Lucas és azt tanácsolja a lánynak hogy iratkozzon be a St. Marie-ba a világ leghíresebb cukrásziskolájába! Ez meg is történik csakhogy egy kis probléma van a dologgal: A Lány csak a sütemények evését tudja megoldani ,a sütéshet pedig halvány lila gőze sincs ráadásul mivel azt hiszik róla hogy őstehetség máris a 3 legjobb diák csapatába kerül!

És hát igen elég hamar kiderül hogy béna az egész sütéshez( még egy tojást sem tud rendesen kettéválasztani).És ekkor mi következik egy Loli mangához hasonlóan?igen megjelenik egy kis Krémtündér Vanilla és elhatározza hogy segit a lánynak aki hamarosan az iskola egyik legjobb tanulója lesz! Persze megkapjuk a szokásos mellékszereplőket is(az iskola szépfiuja akibe beleszeret,a legjobb barát,a beképzelt csaj aki veszélyben érzi magát miatta stb...).

Ugy nagyjából ennyi lenne a történet amint hát láthattátok elég sablonos igazából nem sokban különbözik a hasonlóktól(Kirarin Revolution,Mila Superstar stb.) mégis elég szórakoztató manga!

Ráadásul szerintem elég szépen van megrajzolva a manga és elég hangulatos is ahoz hogy kedvünk legyen elolvasni mégha nem is kedveljük a hasonlókat!

A Karakterekrőből inkább Icsigót emelném ki hiszen neki van a legnagyobb karakterfejlődése az egész történetben. Ráadásul tanulságos is a manga hiszen azt hirdeti hogy" Ha megdolgozol az álmaidért akkor valóra fognak válni"

De sajnos itt is negativumok: Az egyik hogy MI FRANCNAK KELLET BERAJZOLNI EZEK A KRÉMTÜNDÉREKET? Mivel azok teljesen elrontjáka történet valóságtartalamát de ha viszont csak Ichigóhoz rajzoltak volna azt mondom hogy nem akkora baj,viszont lassacskán szinte mindenkinek lesz egy plusz miattuk a manga Shugo Chara beütést kap!

A Másik pedig a szokásos probláma a negatív személyekkel hogy néha már nagyon irritálóan viselkednek és legszivesebben belefolytanád őket a krémbe amit épp csinálnak!

Akkor még igy elomondaná hogy azért kezdtem el anno olvasni ezt mangát és mutattam be mert én is cukrász vagyok és hát én is hasonló okok miatt lettem cukrász és hasonló dolgokon mentem keresztül mint Ichigo mire sikerült letennem a vizsgáimat!

Yumeiro Patissiere

-Idő: 2008-még fut

-Író és rajzoló: Matsumoto Natsumi

-Magazin:Ribon

-Műfaj:Shoujo

-Hossz: jelenleg 7 mangakönyv (még fut)

Tetszett:

-Eléggé szokatlan ugyanakkor eredeti ötlet

-Rajzolás

-Van mondanivalója

-Karakterfejlődés

Nem Tetszett:

-Eléggé Sablonos a történet

-Elrontották az anime valóságtartalmát

-Krémtündérek(de minek kelletek bele)

-Shugo Chara beütés

-Nagyon irritáló negatív személyek

Értékelés:

-Rajzolás: 4/5

-Karakterek: 3/5

-Egyediség: 2.5/5

-Humor: 4/5

-Mondanivaló: 5/5

-Hangulat: 5/5

-Történet: 3/5

-Karakterfejlődés: 3/5

Pontban: 32/40=Kiváló

Százalék: 91%

9/10

Szóval aki kedvet kapott hozzá az bátran nekivághat és lehetséges hogy olvasás közben megéztek egy kis süteményre! Ennyi lettem volna SZIASZTOK!

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr642395102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.24. 16:12:36

Örülök, hogy végre nem csak kockák és bölcsészek néznek animéket, kell ide más nézőpont is. :)
Akkor ez a manga kicsit hasonlít a Yakitate Japan!!-ra, ha jól sejtem, csak shoujo kiadásban?

xx18Rolandxx 2010.10.24. 16:19:28

@Member:

1: Hát igen egy egész napos sütés után nekem már animék kellenek a lazításhoz!

2:Nem tudom mert még nem láttam vagy olvastam azt de igyekszem bepótolni akkor!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.24. 18:32:01

Csak így spontán kérdés, de az egész napos sütés után még képes vagy kívánatosnak tekinteni pl. vendégségben a süteményeket?

A Yakitate Japan!!-ban pékek vannak és az pont, hogy erősen shonen, pontosabban annak paródiája. Ha jól emlékszem Dragon Ball és Naruto paródia konkrétan volt is benne. :)

xx18Rolandxx 2010.10.24. 20:51:34

@Member:

1:Igen főképp amiket én csináltam mert örülök ha izlik az embereknek amiket én sütöttem!

2:Oh érdekesen hangzik mivel az eredeti szakmám Pék-Cukrász ezért biztos belenézek! A Paródiákra meg naon kiváncsi vagyok! Kösz A Tippet!
süti beállítások módosítása