Szegasztok!

Mivel nagyon rég volt már videójátékokból bármilyen nemű kritika ezért úgy döntöttem, hogy ejött az idő egyre!

Viszont ez most kicsit különlegesebb lesz, mivel ezúttal 2 hasonló játék szériát fogok egymásnak ereszteni, a híres Playstation only InFamous sorozatot a Prototype sorozattal!

Jó szórakozást!

infamous_vs_prototype_hd_1080p_by_kaos456.png

Először egy kis töri óra a sorozatokról:

Az Infamous és a Prototype sorozatok 2009-ben debütáltak 1-1 hónap különbséggel (InFamous május, Prorotype Június), az egyiket a Sly Cooper játékokról elhíresült Sucker Punch, a másikat meg a ma már holtnak nyílvánított Radical Entertainment, akit a Silicon Knights-hoz hasonlóan az Activision dobott koporsóba 2013-ban szokásos "elvárásaikkal".

Témájukat, játékélményüket és stílúsukat tekintve mindkettő szuperhős/openworld játék, némi jelentősebb különbségel, amiben jobb az egyik, mint a másik.

Nézzük is meg, hogy akkor most melyik miben jeleskedik!

Látvány/Grafika

party_hard_by_torakodragon-d5agyo8.gif

Közhely, főleg retro játékosoknál, hogy nem a grafika a lényeg, de tény, hogy jelentős szerepet játszik abban, hogy ellehessen adni a mai játékosoknak.

Az első részeknék egyérteműen a Prorotype nyert, de a második részeknél az InFamous 2 simán vert a Prorotype 2-re.

Szóval látvány terén mindkét franchise egyenrangú

Történet

storytimeicon.gif

Na ez az a pont, ahol látszik, hogy melyik játék volt eredetileg stand-alone játék, s melyiket szánták sorozatnak már az elején.

Az Prorotype története nem túl érdekes leszámítva a főhős múltjának feltárására irányuló sztori-szálat. Adva van egy amnéziás hős, Alex, akinek érdekes képeségei vannak, de lezárják a várost mert egy mutáns vírus tizedeli és "torzítja" az embereket, s a játékos célja a főhős emlékeinek levadászásán kívül a városból való kimenekülés.

S ennyi! A második rész, ami 2012-ben jelent meg, dettó ugyanaz, csak más főhőssel, valamint megtették az első játék főhősét a fő gonosznak, melynek nem sok értelme volt, főleg, hogy az első részben semmilyen utalás nincs a második részre, s ez gyakorlatilag fordítva is igaz, szóval ha a Prototype 2-őt veszed a kezedbe először, akkor nincs para, semmi olyan nem lesz benne, amiért elő kéne venned az első részt.

Az InFamous viszont eme ponton veri el a Prorotype sorozatot: habár a sztori hasonló, mégis más: van egy főhős, Cole, aki se nem tudós, se nem politikus, de még csak nem is egy énekes sztár, hanem egy átlagos postás/kifutó srác, aki vígan éli az átlagos életét. Egy este viszont egy rejtélyes csomag robban fel nála, ami majdnem kiírtotta az egész várost és több ezren haltak meg, viszont a főhős maga lett az új "Electro". A robbanás miatt lezárták a várost, s egyre furcsább dolgok kezdenek el történi a városban: először még csak hulligánok, majd egy rejtélyes "szekta", később meg konkrét militarista csapatok szálják meg a várost, akit a rejtélyes Kessler vezet, s nagyon rá van tapadva a főhősre. Szóval amellett, hogy hírnevet szerzünk magunknak, a rejtélyes dolgokra is fényt kell derítenünk!

És most hatalmas spoiler jön:

Miután Kessler megölte Cole szerelmét, kiderül, hogy Kessler nem más, mint Cole a jövőből, aki alulmaradt egy "The Beast" nevű pszichopata szörnyeteggel szemben, s ez a világba került, s ezért visszament az időbe, hogy Cole-t erősebbé tegye - melynek egyik "módja" a szerelmének a likvidálása volt -.

Habár az első résznek 2 befejezése van, mindkettő erősen borítékolta a folytatást, de olyan erősen, hogy az Prorotype 2-vel ellentétben már mindenki tudta a játék végén, hogy ez bizony sorozat lesz.

S két évvel később 2011-ben már ki is jött a második rész, ahol a sztori ott kezdődik el, ahol az első rész abba maradt: a "The Beast" felemelkedik, s habár van egy rá a legyőzésére, el kell csalni őt egy új városba, ahol Cole és barátai nem csupán új kalandok és titkok elé néznek, de még több ellenséggel is szembe kell nézniük.

Mint látható, az InFamous sorozat bizony már előre jelezte, hogy ez nem egy stand-alone játék lesz. Ugyan kijött egy InFamous Second Son rész (2014, PS4-re), ami az InFamous 2 után játszódik, viszont az inkább Spin-Off volt, mintsem valódi folytatás. Ennek ellenére elég sokat utalnak az előző részekre, tehát itt kelleni fog az előző részek ismerete.

Szóval ahogyan leírtam, az InFamous sorozat sokkal sztori centrikusabb, mint a Prorotype széria, s a több befejezések ellenére is erősen utaltak a folytatásokra.

A történet kategóriában az InFamous nyert.

Játékélmény És Játékmenet

gp-logo.png

Mindkét játék open world játékmenettel operáló akció játék, ami hasonlít a GTA és az Assassion Creed játékokra. A különbség itt is jelentős viszont:

InFamous = Közelebb áll az Assassin Creed játékélményéhez és mechanikájához, mint bármi máshoz. Felmászhatunk a házakon a tetőkre ahol megtudunk kapaszkodni persze, mert ahol nem, ott "placcs". Vannak igen változatos boss harcok, de nem túl sok és a normál ellenségekből sincs túl sok. Fegyverek nem nagyon vannak, csak a képességeinkre és öklünkre/botunkra támaszkodhatunk. Az életerő visszatöltődik egy idő után, az energiát viszont pótolni kell azzal, hogy lopjuk az áramot a generátorokból/póznákból/a nagyi hűtőjéből/autókból és egyéb helyekről. Az irányítást eléggé be kell tanulni a kamera viszont elég pocsék. A skillek rendszer elég jó lett, nincsenek olyan skillek, amik később "elavulnának", s a folytatásokban már nem csak 1 fajta affinitású erejünk lehet.A játékmenet a második részre már jobb lesz.

Prorotype = Ez ha lehet, még engedékenyebb, mint az InFamous, itt ugyanis bárhol feltudunk mászni, vannak fegyverek is az alap képességek mellett, könnyebb az írányítás és a kamera is jobb valamennyivel. Az életerő itt is töltődik magától, a skillek meg szintén betaláltak - nincs felesleges skill illetve "később már semmire sem jó" -. Viszont a folytatásban visszakapjuk dettó ugyanazt, amit az első részben kaptunk, szóval nem lesz semmilyen fejlődés az két rész között.

Szóval habár mindkét játékmenet és játékélmény hasonló, én azért jobban ajánlom a Prorotype-ot azoknak, akik nem akarnak túl sokat gyakorolni egy játék irányításának elsajátítására.

Nyertes a Prorotype.

Hangulat, Karakterek és Zenek

300px-blackjackgame.jpg

Itt is az InFamous az, ami/aki nyertesen kerekedik felül vetélytársán.

Cole sokkal érdekesebb, mint Alex, főleg hogy Cole jellemfejlődését mi magunk alakítjuk! Mi döntjük el, hogy Cole hős lesz, akit ha nem is a világ, de sokan szeretni fognak, vagy egy szörnyeteg, aki mindenkire, akárt barátaira is pusztulást hozz. Cole sorsát is mi magunk alakíthatjuk, ahogyan később az InFamous Second Son főhősének is (Delsin). Cole haverjai és barátjai, valamint ellenségei is sokkal érdekesebbek és színesebbek, mint Alex-é, akiknek a karakterük kimerül a "komor és komoly vagyok mint egy depiház igazgatója", a második rész főhősét (James) már meg sem említte, pedig kinézetre nekem jobban bejött, mint Delsin.

A zenék mindkét szériában jók lettek, de hangulat sokkal jobb az InFamous-ben, hála a kiemelkedő történetnek, a morális rendszernek - ami sokkal jobb lett, mint a Prorotype "izéje", ugyanis itt még a történet egyes részeit is befolyásolja, SŐT, még a folytatásokét is, ha van mentésed az előző részből (pl ha Cole-al megmentünk egy embert az első részben, a szerettei hálásan fogadnak minket, ha viszont bántottuk, jön a "street fighter féle battle royal").

Ismét az InFamous került ki nyertesen.

Összefoglalva tehát az InFamous sokkal jobb sztorival, erősebb és megfogóbb hangulattal, kellemesebb zenékkel és komoly moralitás rendszerrel várja a játékosokat, viszont ha neked elsősorban a játékmenet a fontos és egy olyan játékot akarsz, ahol nem kell órákat azzal gyakorolnod, hogy megszokd az írányítást és a kamerát, akkor a Prorotype a nyerő.

Végezetül annyit, hogy remélem, hogy csődbe megy az Activision, ugyanis a Silicon Knights (Blood Omen, Dark Legion, Eternal Darkness Sanity's Requiem) után a Radical Entertainment-et (Jackie Chan Stuntmaster) is ők vitták a sírba! Nem tehettek róla, hogy 2000 óta már csak a Shooter játékaikból tudnak megélni! De elvégre könnyebb a fejlesztőknek lehetetlen elvárásokat szabni majd őket okolni, mintsem beismerni, hogy nem volt okos ötlet annyira megkötni a fejlesztők kezeit.

Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr77473930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása