Szegasztok!

"Tegnap éppen a Westend-ben jártam, ahol is gondoltam, keresek valami díszdobozos anime filmet. Sajnos - a magyar anime piac hanyatlásának köszönhetően - nem volt túl nagy választék. A szemem viszont megakadt egy érdekes díszdobozos kiadáson, mely 2 animét tartalmazott: a Kai Doh Maru-t és a Blood The Last Vampire animéket. A Kai Doh Maru-t már láttam (arról majd máskor írok), viszont a Blood-ot nem, s gondoltam, hogy csak nincs a Production I.G. olyan hülye, hogy kiadjon két sz*rt egy rakásban, szóval kis naívként azt hittem, hogy a kettőből biztos a Blood a jobb. Viszonylag olcsó volt, szóval már csak a díszdoboz miatt megvettem. Az eladónő megkérdezte, hogy amúgy mit vettem, mert sokan viszik. Gondoltam, hogy az animékre gondolt, szóval tő mondatokban elmondtam a lényeget, majd ajánlottam neki a Ninja Scroll-t, oszt go home.

Hazaérve viszont eszembe jutott, hogy sokan felrakták a Blood-ot a Top legrosszabb animék közé. Utána is néztem és furcsáltam, hogy egy igen sok díjat nyert animét hogy lehet ennyire utálni... mint rájöttem, ők még kedvesek is voltak hozzá.

Féltem felbontani a díszdobozt elszigetelő csomagolást, szóval úgy gondoltam, hogy megnézem neten, azt ha nagyon rossz, akkor mint vígaszdíjként lesz felajánlva a következő Anime Manga Palota nyereményjátékra. A félelmeim viszont már akkor kezdődtek, amikor sehol se találtam az animét egyben (a Kai Doh Maru-hoz hasonlóan), max darabolva, szóval nem volt kis kihívás megnézni.

No de miután megnéztem, négy dolog lüktetett a fejemben: "elképesztő".... "hihetetlen".... "félelmetes"... "ijjesztő"....

"Elképesztő", hogy a Production I.G. ezt megmerte csinálni és együtt kiadni a Kai Doh Maru-val egy csomagban! "Hihetetlen", hogy ez a sz*rkupac folytatásokat kapott (Blood-C stb)! "Félelmetes", hogy rengeteg díjat kapott, míg az ugyanabban az évben megjelent Vampire Hunter D Bloodlust egyet sem miközben mindenben verte! "Ijjesztő", hogy az eladónő elmondása alapján még veszik is!"

Igen, ma a Blood The Last Vampire animét fogom bemutatni nektek!

20ap20081002082128.jpg

A Blood The Last Vampire egy 2000-es anime film, amit a Production I.G. és a SPE Visual Works dobott ki és Hiroyuki Kitakubo rendezett. Műfaja akció, horror. Rengetef díjat nyert főleg a látványvilágával (ami talán egyetlen "pozitívuma" a filmnek).

Így első hallásara gondolom már most mindenki valami szuper vámpíros filmre gondol, mint a Vampire Hunter D Bloodlust, ugye? Nos, elárulom, hogy eme borzalom egy szinten áll a Kai Doh Maru-val, ha nem rosszabb, mert ez még halál komolyan is akarja venni magát!

Watch_Blood__The_Last_Vampire_Movie_Online___Blood__The_Last_Vampire_Movie_English_Sub_Blood_the_Last_Vampirepart2_0002.jpg

"Na én is ilyen fejett vágtam kb az 5-ik perctől a stáblistáig."

 

Kezdjük a "történettel", ami nem más... mint hogy Saya, az "utolsó vámpír" Simon módjára keménykedik és öli a szárnyas valamiket, amik még csak nem is vámpírok.

Igen, ennyi a történet! Szó szerint nem szól másról! S ha azt hiszitek, hogy válaszokat kapunk bármire is, mint pl "miért Saya az utolsó vámpír" vagy hogy kvázi mi lett a vámpírokkal, akkor az már most elfelejtheti, mert az anime készítők szerint bőven elég sztorinak, ha a durva kemény Simon immitátor kaszabolja a szárnyas valamiket.

Szóval igen, a történet kb a Tenshi No Drop-al vetekszik... illetve dehogy, annak legalább van egy "történetnek" mondható valamilye, s csak 5 percet rabol el az életedből... ez meg majdnem egy órát!

Watch_Blood__The_Last_Vampire_Movie_Online___Blood__The_Last_Vampire_Movie_English_Sub_Blood_the_Last_Vampirepart2_0003.jpg

"Á, dehogy, kicsikém, te vagy a szerencsés, hogy csak egy retardált rajzfilm figura vagy, így nem lincselhetnek meg téged a frusztrált nézők seregei!"

 

No de rendben, nem kell feltétlenül történet ahhoz, hogy egy anime élvezthető legyen, ha legalább a többi jó! .... és itt kezdődnek a bajok! Ugyanis semmi más sem működik, mint például a szereplők sem!

Ott van a "főhősnő", Saya, aki "nagyon dark"-os, "nagyon kemény", csak karaktere nem nagyon van, kimerül abban, hogy mindenkit el küld a két lába közötti résben, lekaszabol néha egy-két szárnyas valamit (ami nem vámpír) + ha nincs jobb dolga, akkor néhány embert is. :/ Viselkedése meg annyira idegesítő, hogy komolyan mondom, visszasírom a Platonic Heart összes női karakterét, ugyanis nem véletlen a Simon hasonlat, mert ez a lány dettó ő, vagyis nem tud 5 percig úgy viselkedni, hogy ne akarná az ember ököllel beverni a monitort!

Aztán ott van David, a titkos ügynök, aki csak van. :/

Ne felejtsük el Makiho nővérkét se, akinek egyetlen célja az animében, hogy az idegesítő sikoly gépet helyettesítse.

A szárnyas valamikről (chiroptera-k vagy mik) meg már nem is érdemes írnom, kimerül az össz szerepük abban, hogy támadnak és hullanak.

Szóval igen, "szép, színes" szereplőgárdát kaptunk, ahol az egyetlen szerethető karakter egy no name fekete katona, akit megjelenése után 20 másodpercel később felfalnak.

Watch_Blood__The_Last_Vampire_Movie_Online___Blood__The_Last_Vampire_Movie_English_Sub_Blood_the_Last_Vampirepart2_0001.jpg

"R.I.P. kedves fekete katona, akinek még a nevét sem tudtuk meg 20 másodperces szereplése alatt. Te voltál az anime fénypontja."

Zenék? Csapnivalóak. Látványvilág. Na az tényleg jó lett, de túl kevés, hogy megmentse az animét, főleg, hogy a vége felé elszabadul a CGI isten is!

Ami a legjobban feldühíti az embert a magyarázatok és a történet hiánya mellett, az a logikai értelmetlenségek tömege!

Kezdjük azzal, hogy mi baja van Saya-nak a keresztény vallással? Még csak nem is arról van szó, hogy félne vagy ártana neki pl a kereszt, ami már jóóóó ideje semmit sem érnek a vámpírok ellen (sőt, néhányuk még szereti is), hanem arról van szó, ha pl valaki kimondja Jézus nevét, vagy imádkozni kezd, akkor átmegy "Super Simon 2"-be, és idegbeteggé vállik! De hogy miért, azt nem lehet tudni, mert mint írtam, a kereszt még csak meg sem égeti, ahogyan a napfény sem, s még egy flash back-et sem kapunk!

De ez még semmi, mert az is vicces, hogy simán kiszagolja Saya a dögöket akár a város másik végéből is, de nem képes különbséget tenni köztük és a nővér között. Az elején lévő értelmetlen emberölésről meg már had ne írjak, hiszen ha az is szörnyike lett volna, akkor még oké, de azzal, hogy egy sima embert végzett ki csak még unszimpatikus lett.

A bárnál lévő résznél meg nem értettem a szörnyike logikáját, hogy miért is kellett neki felgyújtania, amikor annak se következménye, sem pedig értelme nem lesz? Ahogyan azt sem értettem, hogy hogyan képes néhány petárda elnyomni egy szörny üvöltését vagy egy harcot. A végén meg amikor Saya vért csepegtet a szörny szájába meg már nem is nagyon érdekelt.

Watch_Blood__The_Last_Vampire_Movie_Online___Blood__The_Last_Vampire_Movie_English_Sub_Blood_the_Last_Vampirepart1 001_0001.jpg

"Én, az anime megnézése után."

Hangulat? Gondolom már rájöhetettek, hogy történet, szereplők és logika hiányában kötelezően hiányzik a humor bármiféle lételeme, mivel ugye halál komolyan akarták venni a készítők, melynek csak annyi lett a végeredménye, hogy totálisan élvezhetetlenné vált! Még a "harcok" is gyatra ZS-kategóriások lettek, s megint csak annyival jobb a Kai Doh Maru "kollégájánál", hogy itt legalább követlhetőke egy nagyon kicsit.

Blood-the-Last-Vampirepart3 001_0001.jpg

"Nem tudtam eldönteni, hogy ezen most nevessek, vagy sírjak. :/ "

 

Összefoglalva a Blood The Last Vampire nem véletlneül szerepl sok ember Top legrosszabb listáin, de én szerintem még kedvesen bántak el vele! Én nálam ugyanis előkelő helyre került a Top 10 legrosszabb animék listáján, melyet illene már végre frissítenem, mert elégé lejárt szavatosságú!

No de visszatérve, tiszta szívemből mondom, NE NÉZZÉTEK MEG, főleg, ha vámpír rajongók vagytok! Inkább nézzétek meg a Vampire Hunter D Bloodlust animét, vagy a Hellsing OVA vagy gonzo által kreállt szériát, sőt, még a Vampire Knight-ot is jobban ajánlom mint ezt, mert amit ez az anime ad azt megkapod bármelyik Uwe Boll vagy Michael Bay filmtől!

Blood The Last Vampire

- Idő: 2000

- Rendező: Hiroyuki Kitakubo

- Műfaj: Akció, Horror

- Hossz: 45 perc                                                                                          

Ami Tetszett:        

- A látvány egész jó néha.

Ami nem tetszett:

- Nincs történet.

- Semmi nincs megmagyarázva.

- Unszimpatikus szereplőgárda.

- Saya úgy ahogy.

- Logikátlanságok tengere.

- Hangulat hiánya.

- Pocsék zenék.

- Humor?

Értékelés:              

Százalék szerint: 14% 

(Miután Wangood egy 10/10-es skálán értékelte a "Amaenaide Yo" animét a vidijében, ezért bevezetem a 10/10-es skálát is, mely pontozása a következő képen megy:

0-2.5 = Csak saját felelőségre! Csupán azért írtunk róla, és készítettünk róla vidit, hogy ti elkerülhessétek! Magyarul szar, de nagyon!

3-4.5 = Ha nincs jobb dolgod, megnézheted/olvashatod, de ne várj tőle semmit! Magyarul rossz.

5-7.5 = Teljesen átlagos anime/manga stuff. Nem rossz, de még mindig nem az igazi. Magyarul közepes.

8-9 = Jópofa anime/manga! Nem fogtok csalódni benne! Jó anime.

9-9.5 = Bátran ajánljuk, mert egy igenis jó anime/manga. Kiváló.

10 = Kihagyhatatlan, kötelező darab mindenki számára! Király.)

10/10-es skála szerint: 1.5/10 = Nagyon rossz (magyarul trágya)

Mangekyo022.

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr946602207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Near93 2014.09.05. 23:02:44

Nem is olyan rég leadta a Viasat. Na mondom most megnézek egy sok díjat nyert anime filmet, ami 2009-ben (szerintem ezerszer jobban) fel is lett dolgozva.

Aztán mikor véget ért csak néztem. Egyrészt a rövidsége akasztott ki, másrészt pedig az, hogy ez egy semmi. Egy nagy nulla. Egy órán keresztül nem kapunk mást, csak tömény ratatatata-t meg nyiszi nyiszit. A szereplők érdektelenek és/vagy idegesítőek, még a látványtól sem dobtam el az agyam.

Szóval igen, megérdemli azt a rengeteg lehúzást a rajongóktól. Akik pedig a díjakat adták ennek a förmedvénynek az kinyalhatja a seggem!

Hunterbey 2017.10.21. 14:38:02

A 2.képnél inkább azt írtam volna alá, hogy "Úristen, fánk!", valamiért fánkos nénire emlékeztet a nővérke :'D
süti beállítások módosítása