Tisztázzuk a Dolgokat....

2012.04.21. 00:10

Sziasztok!

Eléggé mellbe csapott és hideg zuhanyként ért az egyik komment amit Mangekyo kapott a Toradora kritikájával kapcsolatban.

Ezért is gondoltam hogy tisztázni kéne egy két dolgot ezzel kapcsolatban mielőtt eldurvulna  a helyzet.

1.12 éves gyerek szellemi színvonalával rendelkező "Shounen buzi" mindent lehúz ami nem tetszik neki!

Hát megbocsáss, de ez egyáltalán nem igaz. Attól még hogy te azt hiszed, hogy mi hülyék vagyunk és csak azokat a sorozatokat tartjuk jónak, amiket mi kedvelünk, attól még nem lesz igaz. Mindannyian akik ezen a blogon dolgozunk másfajta sorozatokat szeretünk. Példa:

Nekem például nem túlzottan a kedvencem a Monster, ami viszont Mangekyo nagy kedvence, de nem azért mert nem tetszik hanem mert szerintem túlzottan földhözragadt és valóságos, én pedig azokat szeretem, amik tele vannak fantasy elemekkel mint: D.Gray-Man, Slayers,Soul Eater, Fullmetal Alchemist, Sailor Moon meg ilyenek, de azért a vicceseket se vetem meg mint a Love Hina. A Shounen animékat se szeretem annyira méghozzá azért mert a 3-4 részig tartó harcok nekem picit sokak.

A szellemi színvonalról meg annyit, hogy Mangekyo jogot tanul és már elmúlt 20 akárcsak én. Lehet hogy mi többiek nem vagyunk annyira okosak, mint ő de azért nekünk is lesz illetve van szakmánk.

2. Ha sablonos egy sorozat már szar nekünk?

Jó elismerem hogy néha kissé elfogultak vagyunk egyes sorozatokkal kapcsolatban, de azért te is lásd be. hogy 100.ik alkalommal nézni ugyanazt a sztorit csak más címmel kicsit sok.

3.Mitől kritikus a kritikus?

A Kritikus olyan ember, aki véleményt mond egy aktuális dologról és ez a vélemény egyeseknek vagy tetszik, vagy nem. Amúgy mondok vmi újat: A legtöbb tapasztalt és egekig becsült kritikusok véleményének 80%-át le lehet húzni a klotyón, mivel azoknak szinte semmi sem tetszik. Ha túl jó akkor az a baj, ha nem elég jó akkor meg az stb.. Mi nem vagyunk tapasztalt kritikusok, én nem is szeretek lehúzni semmit de hát ha meg kell tenni akkor meg kell tenni.

4.Uszítjuk az embereket a potenciálisan jó sorozatok ellen?

Attól függ kinek mi a jó. Ha te is egy Naruto mániás vagy és nem tetszik. hogy elmondtuk az igazat arról a túlhájpolt és agyontrollkodott rémálomról. akkor sajnálom. Nem uszítunk senkit csak elmondjuk a véleményünket. Plusz én általában a jó sorozatokat és mangákat ajánlani is szoktam. hogy nézzék meg vagy olvassák el. Pl: a D.Gray-Mant vagy a Love Hinát. Mert ezek tényleg jók. Neked is ajánlom hogy nézzél beléjük :D

5.Megalapozatlan kritikák.

Ha az animés oldalak szerint mondod ezt ahol még a legsilányabb hentai is 8 pontot kap, csak mert néhány perverz szerint jók, akkor igazad van. De ha jobban megnézed akkor csak a Naruto-nál már sokan írták hogy mennyire elsilányodott az egész. Sőt, már annyira, hogy sokan már csak azért veszik, hogy legyen végre vége és hidd el már Kishimoto is szerintem szívből gyűlöli az egész hajcihőt és várja hogy befejezhesse, de a Shounen-esek és az Otakuk nem engedik. Erről ennyit.

Na szóval remélem eljutottak ezek a tudatodig és ha bármivel megsértettelek akkor bocsánat de ezeket most muszáj volt leirnom. Nem tudom hogy pontosan kik látogatják a blogot de ha szeretik a Pokémont vagy a Dragon Ballt akkor csak tessék. Bevallom én is szeretem őket. Ha te meg felsőbbrendűnek hiszed magad akkor ajánlom hogy menj el pszichiáterhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr154463998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli242 2012.04.21. 11:02:28

Kíváncsi voltam hogy mikor és, hogy reagálja le valaki a kritikát. Bár az illetőn látszik, hogy bár az animét akarta védeni csak az olvasókat meg a szerkesztőséget támadta.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.04.21. 12:22:50

Szeretem, amikor valaki azt várja el, hogy a kritikus az ő véleményét mondja ki. Namármost nem ez a dolga, akkor ügyvivőnek vagy szóvivőnek hívnánk, a kritikus egy olyan szerep, ami elsődlegesen szórakoztatásra törekszik, nem elemzésre, az elemző objektív és az érdekli, hogy Sasuke karakterének szimpátiája mutat e szignifikáns korrelációt a nemmel és a párkapcsolati elégedetlenséggel, a kritikus véleményt mond, hogy széles tömegek értsék.

Mondok valamit, ezt mint kritikus és nem mint elemző mondom: Ami sablonos, az szar. Az a dolga az alkotónak, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a művével, hogy pörögjön a fantáziája és a hozzáadott fantasy elemek ellenére olyan üzenetet fogalmazzon meg, ami érvényes a valós életre is, nem az, hogy idióta maszturbátor figurákhoz valami kétmondasos sztorit rittyentsen, ami még kicsit dob a hozamon. Az alkotó nem befektető.

Detta-chan 2012.04.21. 20:18:36

Nem értem azokat az embereket akik azért mert valakinek nem tetszik az ő istenített mangája/animéja elkezdik trágár módon ócsárolni a másikat.Ami nekem legjobban szemet szúrt hogy egy kritika alapján értékelte mangekyót és a blog többi olvasóját és szerkesztőit. Ha vette volna a fáradságot akkor láthatta volna hogy egy baromság halmaz amit össze írogatott.Először is azt mondta hogy nem kedvelitek a hárem és ecchi műfajt. Nos ez egyáltalán nem igaz mert pl: ott van a LoveHina amit mindnyájan szerettek. Ezenkívűl az sem igaz hogy csak shonen animéket szerettek amik tele vannak horrorral és liternyi vérrel. Ellen példának itt van a Salior Moon. Persze ezeket már te is említetted. Bevallom 12 éves vagyok ( nem soká 13 :P)de attól még nem kezdem el jártatni a pofámat ha pl valakinek nem tetszik ami nekem igen. Természetesen volt rá példa hogy mondjuk nem értettem egyet Member mesterrel vagy más kritikusokkal de nem kezdtem el rögtön trágár módon fikázni.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.04.21. 21:57:18

@Detta-chan: Most meglepődtem a tizenkettőn, eléggé összeszedetten írsz. Faith in youth restored.

Detta-chan 2012.04.22. 18:50:54

Köszönöm szépen Member mester! :)

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2012.04.22. 20:26:10

először hirtelen azt hittem hogy én voltam az a szemét kommentelő xD de nem. Egyébként én tisztelem a hozzátok hasonló kritikusokat, én nem tudnék annyit rizsázni egy anime összetettségéről ;)

jah és Detta-chan kajak, gyakorikerdesek-et sokszor böngészem de a 12-14 évesek nagyon összehánytan írnak de te kb mint egy 18 éves :D

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.04.23. 15:32:14

@viktor900: Egyetlen kérdés: Mit keresel a gyakorin? Meg akarod tudni, hogy teherbe estél-e??

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2012.04.23. 19:54:17

@Member: belefüggtem kicsit :D már vagy 140. vagyok a kommentelő listán :D

Death/Mortis 2012.04.24. 22:23:40

Ha majd nyíltan kontrollárt rendőrállamban fogunk élni, akkor lehet majd hiányolni a vélemény szabadságát....

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2014.01.18. 08:20:48

Azért én ennyire durva kritikát még nem kaptam (csak levélben) a kommentek között, de ma megérkezett egy lightosabb vélemény megfogalmazás a blogomra. A kedves olvasó, elolvasott egy cikket a blogomon, az első ránézésre első bejegyzését, ahol több animéről is kifejtettem a véleményem. Volt ott attack on titan,blood lad, gin no saji,gatchaman crowds, és Sunday without god vélemény. Persze akkor még nem alakult ki a telje összkép ,csak a kezdeti benyomásaim voltak meg.

Ebből az egy bejegyzésből azt szűrte le, hogy én nem szeretem az animéket és minek nézek ilyeneket, és ő sohasem fogja megérteni ezt. Amit én nem értettem ,hogy ezt hogyan szűrte le? Mármint miért baj ,ha negatív véleményt alkotok a felsorolt 5 animéből 3 címre ,ha nem tetszett :D

Sohasem értettem az ilyen elhamarkodott kövekeztetéseket. Ahogy látom nálad a toradorás srác tényleg kivágta a biztosítékot. Viszont nem várhatja el minden aktuális sorozat rajongó, hogy minden ember az ő egyedi véleményét hangoztassa minden fórumon, milyen lenne már így a világ ? :D
süti beállítások módosítása