Leó véleménye: Animax.

2011.08.23. 18:14

 Sziasztok, én Leó vagyok, és amint látjátok, a Mondo magazinról alkotott véleményem után az Animax csatornáról is elmondom a véleményemet. Csapjunk a lovak közé.











Az egész 2007 elején kezdődött, mikor a Sony Pitcures megvásárolta az akkoriban elég sikeresnek bizonyuló A+ csatornát. Az A+ a Minimaxon volt látható este nyolctól éjfélig, és hegyméretű bevételekkel büszkélkedhetett. Mikor az A+ utolsó felbukkanásakor közölte egy hárommondatos szöveg, hogy "újjáalakul Animax néven", nyilván sokan meredtek nagy szemekkel a TV képernyőre. Három hét múlva be is futott az Animax, de az igénytelenség netovábbjaként. Mivel a csehország béli Sony Pitcures szerezte meg az A+-ot, minden egyes animén, akár magyar, akár japán nyelvű volt, ott lobogott a cseh felirat, amely valljuk be, rohadt zavaró, ráadásul kb. a fél képernyőt betakarja a felirat, ha a mondat három soros. Továbbá olykor hiába reklámozták magyar nyelven a sorozatot, a szinkron japán volt, ami pedig végképp kiakasztott, az az, hogy olykor az anime összetolódott a rosszul kódolt képarány miatt, később ezt orvosolták a szélesvásznú képarány használatával. 

Persze ez az Animaxot csöppet sem zavarta, hiszen a bevételek ütötték a csillagos eget, pláne azért, mert első megjelenésekor a csatorna ára kb. Cinemax csatorna féle közel 3000 forintos agybabaszás volt. (2008-ban drasztikusan csökkent a nézők száma a kibaszott drága ár miatt, de erről majd később.) Az Animax kezdetben csak a legismertebb animéket (Death Note, Naruto, Inuyasha, Bleach, Slayers) kezdte el sugározni, de később idehaza kevésbé ismert, a szigetországban kultusznak örvendő animéket is sugároztak (akkoriban még az FMA is kész újdonság volt idehaza, a NANA-ról, a Romeo X Juliet-ről, és Lovely Complex-ről nem is beszélve). A csatorna 2009 tájékán a japán és amerikai műsorhoz igazodva élőszereplős műsorokat is sugározni kezdett, ami szerintem akkora baromság, mint egy hegy. Már az alapötlet, hogy egy ANIMÉKET sugárzó csatorna ÉLŐSZEREPLŐS sorozatokat is műsorra tűz, elképesztően debil dolog. Ráadásul szinte mindegyik ilyen műsor tehetségkutató... az isten szerelmére! Ezt a Retek Klubbon meg a Teve Kettőn látni évszakonként, minek ide naponta ilyen?!

A csatorna 2008-ban (a Mondo-hoz hasonlóan) nagy szarba került, mivel drasztikusan csökkent a nézők száma, így több műsorral, olcsóbb áron kezdték sugározni a műsorokat, viszont a Mondo magazin drágult - ami viszont megérthető. (Ha nem tudod, miért, olvasd el az előző bejegyzést.) Ezek után az Animax még a korábbiaknál is nagyobb bevétellel büszkélkedhetett, így 2010-ben a bevételből végre sikerült az Animax magyar változatát megszerezni. Ez azt jelenti, hogy a cseh feliratok végre eltűntek, helyettük a japán szinkronnal leadott animék magyar feliratot kaptak, ráadásul a magyarul szinkronizált animék végén még a teljes szinkronizáló stábot is kiírták magyar felirattal. 
 
Mi a jó az Animax csatornában?

Őszintén? SEMMI. Egy nagy büdös semmi. Csakis kizárólag a már ezerszer látott "agyonhájpolt" animéket sugározzák, olykor agyoncenzúrázzák az adott animét, pofátlanul reklámozzák a "szőcsövüket", a Mondo magazint, olykor semmilyen animével kapcsolatos sorozatot nem tűznek műsorra, helyette tehetségkutató műsorokat sugároznak, érthetetlenül pocsék magyar szinkronokat kreálnak (a Death Note magyar szinkronját például máig nem tudom feldolgozni), a feliratok, amiket a japán szinkronos animékre aggatnak, szinte mindig pocsékul sikerülnek, olykor képesek a 25 perces animét 16 percben leadni, és még sorolhatnám.

Mi a rossz az Animax csatornában?

Az előbb említettek...


Összegezve az Animax csatorna egy trehány, és borzalmasan "agyonhájpolt" csatorna, az A+ hatvanhatszor körbejárja, lenyeli, és kiszarja az egészet... Nagy kár, hogy a Sony Pitcures felvásárolta az egykor úgy szeretett A+ csatornát, mert EZ egyszerűen egy selejt. A műsoraik fele még csak nem is anime... ráadásul egész napos csatornát terveznek, azaz a Minimaxot elhagyják a sunyiba, és román feliratozással ugyan, de belecsapnak a lecsóba; napi 24 órás Animaxot terveznek...

Írta: Leó

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr343174102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silly3200[Spyrofan] 2011.08.24. 12:00:30

Érdekes! 2 csatornának pont hasonló a sorsa mint az Animaxnak!

Cartoon Network=Korábban csak mesék mentek de most már mennek élő-szereplős baromságok(Amiket a CN készített(!!!!!))

Jetix=Megszűnt! Elindult helyette a DISNEY CHANNEL amin olyanok mennek mint pl:Hannah Montana! WTF?

Az animáció csatornák súlyos veszélybe vannak!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.08.24. 17:49:58

Valóban érzékelhető egy élőszereplős rémség trend, eddig azt hittem, azért váltották a hagyományos kézi rajzot (amit máig nem tud visszaadni semmi) az animációval, mert olcsóbb, de ezek szerint még mindig nem volt elég és olcsóbb Zs-Kat színészeket alkalmazni?
Vagy a sok élőszereplős szar annyira megnövelte az animék iránti bizalmat, hogy azok értéke megfizethetetlen lett és így még több élőszereplős rémet kell venni? :D

thermo-nukleáris csatacickany 2011.08.24. 20:11:56

Az a baj hogy nincs piaca az Animéknak. Erről csináltam piackutatást és a 12-24 éves korosztály nagyon lelkes is volt és mondta hogy mennyire szeretik ezeket az animékat és ez a kedvec az a kedvenc meg ilyenek...DE...mindegyik megmondta, hogy inkább letölti a részeket minthogy a tv-ben megnézze azokat. Mi következik ebből? Az Animaxnak nem lesz pénze hisz a kutya se nézi. Ha a kutya se nézi nincs reklám tehát nincs pénz arra hogy új animékat vegyenek meg. Ergó az Animax alapból jó lenne de nicns pénze és ezért teszik bele a Táncolj ha Tudsz!-ot meg a Szörfre fel meg ezt a sok amerikai baromságot mert azokat, irodalmian kifejezve, hugyér'-szarér' meglehet venni. Következésképpen. kb 1200 embert kérdeztem végig és ezek alapján meg a "con" meg ilyenek alapján arra lehet következtetni hogy kb 1 millió anime szerető van. ez nagyon jó... csakhogy mind letölt és nem néz...szemetek:)

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.08.24. 20:44:16

@thermo-nukleáris csatacickany: A csatorna adja ki a dvd-t, vagy miként kapna pénzt a lemezek után?
Azért azt hozzátenném, hogy Magyarországon a zenei cédékhez hasonlóan eléggé mélyre kell nyúlni, ha animét akarsz venni, és abból is nagyon csak a biztosan eladhatóakat dobják piacra, így igazából engem baromira nem tud érdekelni, hogy kiadják-e vagy sem. Ha lesz minőségi Kaiba vagy Kuuchi Burunka a polcokon, majd szóljatok. :P

thermo-nukleáris csatacickany 2011.08.24. 20:46:09

@Member: a gond csak az hogy sose lesz, mert nincs rá kereslet. Katy Perry Lady Gaga meg az anyám kínja az kell a népnek...Meg a valóvilág...de nem ezek. Ezeket nem éri meg forgalmazni

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2011.08.24. 21:18:41

Sajnos a nép nem ismeri mi a jó... Ez a szörnyű igazság :P

Animaxot sose néztem, nem is fogok, én is úgy vagyok vele hogy Minek amikor a gépen a legjobb 2011es animéket is megnézhetem AA, meg Member felirattal :D
Ja és uncsim azt mondja az Animaxra (4éves kislány) "Ez rossz mese, félelmetes:D:D:D" <3

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.08.25. 12:31:57

@thermo-nukleáris csatacickany: @viktor900:
Sokszor mondják, hogy a kínálat igazodik a kereslethez, de szerintem fordítva legalább ennyire igaz. Ha nem bírom a torrentet, inkább az Animax kínálatát nézem, ha még arról sem tudom semmit, jó nekem a Dallas.

Nem tudom amúgy, hogy szubkultúra esetében mit vártok, inkább örüljetek, hogy nektek sikerült túllépni a Barátok Közt szintjén. Persze a hátránya, hogy a munkahelyen nem tudsz Magdi néni haláláról trécselni.

thermo-nukleáris csatacickany 2011.08.25. 12:48:27

@Member: Igaz. De hogyha így lenne és mindenki az animaxhoz igazodna akkor te, Mangekyo , én vagy bárki más mihez kezdene?

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.08.25. 12:59:49

@thermo-nukleáris csatacickany: Én nem azért nézek animéket, mert menő vagy egyedinek érzem magam tőle, hanem mert nem szeretem a live actiont, a többiek nevében nem nyilatkozhatok. :)

thermo-nukleáris csatacickany 2011.08.25. 13:01:15

@Member: hogyne, nem is a "menőségről" van szó, hanem az élvezhetőségről. Bármily jó is a Death Note 70. alkalomra már azért eléggé unalmas tud lenni. ugyanez igaz a többi Animax-os műsorra is

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.08.25. 13:45:59

Ha már olcsók akarnak lenni, nyomják az AVGN-t valami minőségi fordítással, szerintem nem adnák olyan drágán. :)

thermo-nukleáris csatacickany 2011.08.25. 14:15:00

@Member: hát vagy esetleg a saját fordítások se lenne utolsó ötlet. de ehhez meg lusták vagy nem tudom

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2011.08.25. 14:51:55

Különben meg is vehetnék az AA meg a többi fansub team fordításait, nem kéne arra is külön költeni 1 millát, megvennék tőletek olcsón, az animéket meg ha jól tom nem csak Japánoktól lehet megvenni hanem más országoktól is ami úgy olcsóbb, bár ezt nem tudom biztosra! Lényeg, hogy a miniszterelnök helyébe lennék felemelném az anime-ipart kis hazánkban :D

veterán33 2011.08.25. 19:21:16

Az animax-nál most adás szünet van? Mert teletext van de adást nem látni majdnem 3 napja.

2011.08.26. 01:23:22

Na, engem már első bekezdés mellbevágott! Tudniillik, én odavoltam az A+-ért, amint megtaláltam, nem volt nap, hogy ne néztem volna! (ekkor voltam én olyan 12-13 éves)

Aztán anyagi helyzet miatt DigiTV-re álltunk, pont azt követően, hogy az Animax felbukkant, és ezek után... én is megutáltam, ugyanis konkrétan egy feliratos animét sem tudtam megnézni, mert nem a magyar felirat volt hozzá! ÉN MEG ABBAN A TÉVHITBEN ÉLEK MÁR ÖT ÉVE, HOGY EZ A DIGI TV HIBÁJA VOLT!

Erre most derül ki, hogy ez alapból szar volt... hát ez a nem semmi!

Egyébként bármennyire szar ez a csatorna (mert szarnak szar, még egy ilyen nincs szinte) én enélkül nem ismertem volna meg a Fullmetal Alchemist animét (már két héttel az első rész leadása előtt, amikor az előzetes megjelent, már be voltam sózva) és a mai napig odavagyok érte!

2011.08.26. 01:24:52

@veterán33: Most a te kedvedért megnéztem, de úgy látom, nálam megy.

veterán33 2011.08.26. 17:40:08

@Katamori: Igen pont amikor írtam a hozzá szólást egy kb 2-3 óra múlva kezdet éledezni az adó.Lehet animax-os kém van köztünk.:D

veterán33 2011.08.26. 17:45:49

@thermo-nukleáris csatacickany: én mondjuk sajnálnám mert most amikor ránéztem a közösségi falára láttam hogy szeptember 20-ra kitűzték a Dragon ball-t.Remélem nem figyel az ORTT.:)

thermo-nukleáris csatacickany 2011.08.26. 20:12:45

@veterán33: Űristen! Betegek a műsorszerkesztők?:)

Zsolti-kun (törölt) 2013.11.17. 13:04:44

Én véletlenül csak most találtam rá erre a cikkre. Alapvetően jó lenne, de tartalmaz néhány fatális tévedést.
A Sony Pictures-nek semmilyen köze nincs Csehországhoz! A cseh feliratos dolognak a UPC-hez van köze. Ugyanis a UPC a cseh központú cég, és nem tudta megoldani a magyar felirat adásba kerülését. Ez már az A+-nál is így volt, mivel valójában az A+ kezdte el a feliratos korszakot. Az RTL lemondott róla, saját lábra akart állni, feliratos verzióként több animét is zsebeltek be, de nagy lehetőségként képbe került a Sony. Azt tudjuk, hogy sajnos igazából elrontották az egészet. :-(
Másik dolog: az Animax 2008-ban és 2009-ben még jelentős nézettséggel bírt. 2009-ben élte a fénykorát annak ellenére is, hogy akkor jött az élőszereplős változás. Ez kezdetben még jótt is tett a csatornának, mert több réteg kezdett érdeklődni iránta. A problémák 2010-ben kezdődtek, mert az animék terén egyre silányabbakat választottak ki. Ez sajnos így ment tovább és fokozatosan ezért lett egyre kisebb a nézettség. Végül pedig 2012-re elveszítették a reklámszerződésüket, így semennyi pénze nem maradt a csatornának. A jelenlegi hírek szerint meg fog szűnni és a helyén a Chello indít új ifjúsági TV-csatornát. Ha nagy szerencsénk van, akkor ott várhatóak animék. Ugyanis pont a Chello volt az, ahova elsőként bekerült az animés petíció. (Akkor 550 aláírással, de most már 900 feletti számokkal büszkélkedhetünk.)
Az ORTT-vel kapcsolatban pedig az alábbit illene már tudni. Az A+ a Minimax közreműködése által a cseh médiahatósághoz tartozott, aztán a Sony által átkerült a britekhez. Ez alapján pedig az Animax is a britekhez tartozik. A Chello csatornája újra a csehekhez kerül.

Zsolti-kun (törölt) 2013.11.17. 13:09:19

Kiegészítés: a Digi TV is cseh központú, ezért volt ott is rossz a felirat. Illetve csak műholdas rendszeren volt rossz. Ugyanis nálam UPC kábel van, amin normálisan magyar felirat volt olvasható. Úgyhogy a műholdas szolgáltatást tegyétek felelőssé.

tonkacsa 2013.11.17. 18:14:09

Hűűű, de régen néztem ezt a csatornát, akkoriban egyfolytában a Narutot adták, ráadásul ugyan azokat a részeket. Azóta a neten nézek animét, de eljutottam odáig, hogy amit érdemes volt megnézni megnéztem, maradt a tömegszemét. Csodálkozva állok a japán rajzfilmvilág előtt, valaha rengeteg kreativitást és egyediséget láttam bennük, de most ugyan azok a szereplők, ugyan azok a nem vicces poénok és a dramaturgiák is gyakran hasonlóak. Ha nincs ötletük nem értem miért nem kezdenek el könyveket olvasni, egy történelem könyv tele van feldolgozásra váró sztorikkal és akkor még nem beszéltünk a tengernyi thrillerről vagy fantasyról, de szerintem egy minimális gondolkodással bárki ki tudna találni egy igazán ütős történetet.

Animefan64 2018.05.31. 15:43:42

Nos...

Akkor az én meglátásom:

Én 2009-ben ismertem meg az Animaxet, anyám dolgozott, apám is és a nagytesómmal voltam otthon. Nézem a minimaxot, nézem nézem, egyszer csak fekete kép, akkoriban azért eléggé para volt, mert nem tudtam mi a franc van! Aztán jöttek fel a kék kockák az Animax indulásakor(lásd: www.youtube.com/watch?v=tu6kq7DHDYA
) Aztán már pl. a MONDO-ra nem emlékszem, de arra igen, hogy a Kilarit néztem, majd később, mikor 2011-ben bejött a Verhetetlen Banzuke, akkor apámmal arra rácuppantunk és mindig azt néztük, aztán 2014-ben mikor megszűnt, ugyanúgy várok a Minimax után, mint mindig, és látom: Műsorkezdés 20:00(lásd: C8). Mondom: Oké, tőlem!
Aztán ennyi volt nekem röviden összefoglalva az Animax!
süti beállítások módosítása