Sziasztok!

Tudom hogy nemrég csináltam az előző kritikámat azonban éppen nézegettem kedvenc animés oldalamat és ekkor megakadt a szemem egy olyan animén amiről azt se tudtam hogy anime nálunk mégis sokáig adták és nagyon szerettem kiskoromban!

Mai alanyom az Ahiro no Quack című "félanime"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igen ez anime csak félig anime ugyanis nem egy manga alapján hanem egy Holland író Herman van Veen képregénye alapján készült amit az UNICEF rendelt tőle viszont a japánoknak is megtetszett és készítettek egy 52 részből álló sorozatot belőle ami 1989-1990 között futott és szinte mindenhol nagy sikerrel mutatták be,Magyarországon Alfréd a Kacsa néven futott.

 

Könnyű lesz írnom róla ugyanis megvan nekem VHS kazettán az összes epizód és élénken emlékszem is rá!

A Történet egy kiskacsáról Alfrédról szól aki egy autóbalesetben elveszti szüleit és testvéreit ezek után a család barátja Hank a vakond viseli majd a gondját! Alfréd felcseperedvén számos kalandba keveredik és sok bonyodalmat okoz neki Dolf a holló aki később még fontos szerepet kap a sorozatban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az anime első felében Alfréd még csak kalandokba keveredik a 2.felében viszont egy komolyabb történet veszi kezdetét ugyanis Dolf megalakítja a Nemzeti Varjúpártot és aki nem ért vele egyet az kegyetlenül deportálják! Alfréd azonban elhatározza hogy barátaival és Hankkel együtt megdöntik Dolf hatalmát.

Úgy nagyjából ez lenne a történet! ha ismerős lenne a 2. félnek a tartalma az nem hiba ugyanis az animének a 2. sorozata tényleg a 2. világháborúban lezajlott eseményeket veszik nagyító alá és alakítják át úgy hogy könnyen emészthető legyen a néző számára.

 

 

 

 

 

 

 

 

És hát ezek után kitalálhattátok hogy Dolf testesíti meg Adolf Hitler-t csakhogy a drágalátos készítők úgy látszik vegyítették Hitlert Napóleónnal és ezt rohadtul nem kellet volna ugyanis így nem igazán korhű az anime!A Másik nagy negatívuma az animének hogy az 1. fele önmagában nagyon sok filler epizódot tartalmaz de azokat is csak azért hogy Alfrédnak legyen ideje felnőni és előkészítsék a terepet az izgalmas részeknek.

A Másik ami nagyon nem tetszett nekem az a rajzolás ugyanis az anime az évhez képest is nagyon gyerekesen van megrajzolva! Jó lehet azt mondani hogy régi az anime hiszen 89-be készült de nem!Ugyanis egy időben készült olyan jó animékkel mint a Dragon Ball,Saint Seiya,Majo no Takkyuubin és azoknál nagyon szép a rajzolás!

Amin viszont végképp kiakadtam az Megumi Hayashibara volt ugyanis még mielött megjelent volna a Slayers itt ő énekelte a Openinget de meg kell hagyni elég gyerekes opening lett de védelmére szól az hogy ez eleve gyerekeknek készült.

Ami viszont nagyon tetszett benne az az hogy az anime kiparodizálja az egész 2. világháborút illetve Hitlert is méghozzá úgy hogy ezáltal aki nézi mégis hiteles információkat kap a háborúról! Alfréd karaktere meg úgy nagyon tetszett nekem mert egy nagyon kedves és szeretetreméltó segítőkész kiskacsa pont amilyennek lennie kell egy gyerekeknek szóló animében.

[Mangekyo022 véleménye:

  "Ó istenem, hányszor ültem és néztem ennek a kacsának a kalandjait délutánonként,

   és kiderült, hogy anime? Ez az anime valóban egy tanulságos anime, melyett sokkal

   szívesebben nézetek meg gyerekekkel, mint pl a Chowder-t. Nekem 26/40, 82% és

   8/10, én nagyon ajánlom!"]

Ahiro No Quack

-Idő:1989-1990

-Studió:Teleimage

-Rendező:Hiroshi Saito

-Műfaj:Családi,Vígjáték,Kaland

-Hossz:52 rész

Tetszett:

-Alfréd és Hank

-A Sorozat 2. fele fillermentes

-Jó kis görbetükröt állít a 2. világháborúról

-Gyerekeknek szól mégis tanulságos és elgondolkodtató

-Vannak benne azért jó részek

Nem Tetszett:

-Zenék(sajnálom Megumit hogy bevállalta ezt)

-Dolf Hitler akar lenni mégis Napóleon ruhájában van

-Rajzolás

-Magyar Szinkron bár Dolf hangja egész jó lett

-az 1. fele 80% filler

Értékelés:

Táblázat Szerint: 24.5/40=Közepes

Százalék Szerint:66%

6.5/10

Tehát anime amely mégsem manga alapján készült azonban mégis elfogadhatóra sikeredett.Kiskoromban nagyon szerettem nézni, ugylátszik tényleg öregszem.Kisgyerekeknek NAGYON ajánlom az animét főképp a 2. felét mert az tényleg nagyon elgondolkodtató és jó lett. Ennyi lettem volna SZIASZTOK!

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr742331028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.09.29. 20:29:35

Nem mondod, hogy megvan végig? Nem tudod valahogyan digitalizálni? Sajnos csak hollandul találtam meg, az meg egy mókás nyelv. :/

Emlékeim szerint a medúza képében jelent meg a kapzsiság és köpönyegforgatás, ott volt a természetvédelem elhanyagolása, a feketekacsák teljes kitaszítottsága lúdország gettóiban, meg Dolf is csak félig volt varjú és ezért sárga volt a csőre, amit kent a cipőpasztával (elég sok diktátorról derült ki, hogy nem is hazája szülötte, pl. nálunk Szállasi).
Érdekes, hogy a gyerekes körítés mögé azért milyen komoly üzenetet sikerült Alfréd szemléletével ültetni.

xx18Rolandxx 2010.09.29. 21:46:30

@Member: Igen megvan csak sajnos nagyon régi a felvétel és már igy is akadozik a lejátszóban,általában a 10-résznél mindig leáll és tovább nem megy!

Amugy Igazad van azt tényleg elfelejtettem megemlíteni hogy Dolf anyja rigó volt! Köszi:)

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2010.09.30. 16:57:32

Szeretem az olyan animéket, amik gyerekeknek szólnak, de mégis van mondanivalójuk. Köszi, hogy bemutattad. :)

Toto_652 2014.05.21. 20:34:00

Ember! Neked megvan mind az 52 epizód kazettán?!
Tisztában vagy vele milyen kincs van a kezedben?! Ha csak a hangsávot ki lehetne nyerni belőlük, az már rengeteget jelentene a rajongóknak! Még Ncore-on sincs fenn ez a sorozat és ez nagy szó!
Nagyon sok ember áldaná a neved, ha valami módon fel lehetne használni a kazettáidat. Te vagy az egyetlen fellelhető ember a neten aki ezzel a sorozattal rendelkezik magyar szinkronnal!

xxroland23 2014.05.21. 22:54:31

@Toto_652:

Ezzel én is tisztában vagyok de mint már írtam a kazetták nagy részét már nem játsza le a lejátszó pedig apámnak van olyan lejátszója ami dvd felvevővel van egybekötve,azzal vette át a Cápamesét is DVD-ről kazettára. Hidd el már próbálkoztam vele hogy átvetetem őket dvd-re de nem sikerült. Sajnálom :(
süti beállítások módosítása