Megszűnik az Animax!

2013.12.04. 23:18

Sziasztok!

ANIMAX-LOGO.jpg

Sziasztok!

Elnézést a késői írásért, de én is csak most értesültem erről a hírről!

Tehát a hír az, hogy 2014.Január 31.-én végleg megszűnik az Animax.

Őszintén szólva nem csodálkozom rajta, hogy megszűnik, amilyen igénytelen és fos műsorok mentek rajta mostanában. Amik ráadásul még csak nem is animék voltak, hanem többségében igénytelen amcsi műsorok, amik nem kelletek az AXN-nek. Animék közül meg ment rajta kb 3 db:

-Naruto

-Bleach

-Kilari

Ajjj istenem, amikor még A+ volt a csatorna neve mennyivel jobb volt, ott mindenki talált kedvére való műsort. Olyan animék mentek rajta mint a Slayers, Kiddy Grade, Blue Gender, Jigoku Shoujo, Vadmacska Kommandó, Cowboy Bebop, Trigun, Hellsing stb... Aztán felvásárolták a csatornát és így lett az A+-ból Animax és eleinte ezzel sem volt gond, olyan animék kerültek képernyőre, mint a két FMA széria, a NANA, D.Gray-Man, Rómeó És Júlia, Vampire Knight és persze jött a Naruto és Bleach is velük együtt. Aztán a krach kb 2010-ben ütött be, ha jól emlékszem és akkor kezdett el összeomlani az egész és jöttek az idétlen amcsi műsorok, amik teljesen feleslegesek voltak egy animékkel foglalkozó csatornára. És most pedig eljött a pillanat, hogy az Animax lehúzza a rolót, habár sokan repesgetik, hogy lesz helyette egy új csatorna, amin már tényleg csak animék fognak menni.

Ezt leírtam egyébként Peter blogjára is, az azonos téma alá, de azért ide is beírom. Az Animax ott cseszte el nagyon hogy csak divataniméket tűzött műsorra,pedig ha normálisan gondolkodtak volna akkor nem csak azokat veszik hanem a klasszikusokat is. Én szívesen láttam volna a Ranmát vagy Saint Seiyát a műsoron. Habár ígérgettek fűt-fát,ígérték hogy műsorra tűzik a Sailor Moon-t és  Dragon Ball-t is illetve befejezik az Inuyashát de hát ezekből sem lett semmi. A Dragon Ball-al viszont a Viasat6 nagyot kaszált elvégre leadják az összes részt szinkronizálva,most tartanak a Cell saga-nál ami itthon már nem ment adásba.

Érdekes hogy Facebook-on olvastam a kommenteket a hír alatt és meglepődve tapasztaltam hogy sokaknak egyezik a véleménye az enyémmel. Remélem ha lesz is új animés csatorna azon minőségi sorozatok fognak menni! Az Animax-ért pedig bevallom ,nem fogok könnyeket ejteni,megérdemelték,csakis maguknak köszönhették.

SZIASZTOK!

[Mangekyo022 véleménye:

"Megtörtént, aminek meg kellett történnie,bár bevallom, én 2014 nyarára gondoltam. Majdnem bejött. ;)

Több hozzáfűzni valóm nincs, mint amit régebben elmondtam, illetve amit Roland és Peter1989 is sokszor megírt a blogján, csak annyit tennék még hozzá, hogy ezen nincs mit meglepődni!

Viszont az vicces, hogy most hihetetlen aktív lett az Animax Facebook oldala, s nem is akármivel! ;P

Szóval Animax, R.I.P., avagy viszlát! Most pedig irány a kocsma, megnü.... akarom mondani, "megtisztelni" az animax megszűnését! ;P" ]

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr605676355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.12.05. 10:41:41

A véleményeddel teljesen egyetértek. Egyébként, én egy normális Mese csatornát képzelnék el, ahol az animék mellett kapnánk, azért normális nyugati rajzfilmeket is. Hiszen azokból is van jó pár komolyabb darab,ami csak dvd-n jelent meg. A spawn például nekem megvolt még anno videokazettán ,és eléggé durva 18+ os kategóriát képvisel.

mykola · http://megosztanam.blog.hu/ 2013.12.05. 15:11:02

Mielőtt még animéket kezdtem nézni, akkor láttam az animaxon 1 részt a FMA-ból és amikor haverom 2009-ben először lenyomott a torkomon egy adag dvd-t egyből az FMA-t kerestem. Sohasem néztem animéket animaxon de max egy éve lehetett, hogy késő este a vendég szobában aludtam és gondoltam nem árthat ha megnézem mit adnak éppen. Megdöbbentem, hogy még mindig adták a FMA-t ennyi év után is. Azt a 2-3 évet 50 részre osztva nagyon jó szívvel is biztosan leadták legalább 8 szor. Ez azért teljesítmény.

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.12.05. 17:25:46

@mykola: a poén az volt, hogy a részeket keverve adták le, össze vissza, a narutoval is ez volt a helyzet. Olyan mintha vásároltak volna mondjuk 30 részt. Nem sorrendben. Először leadták az első három epizódot. Majd ugrottak egyet és a 16. rész következet, majd egy filler rész ami a 45 epizód volt kb ,majd a 4. rész következett stb stb... :D

veterán33 2013.12.06. 16:28:48

Véletlen nem tudjátok mi volt a címe annak az animének amit még akkor adtak le az animaxon amikor éppen feliratos sorozatok lázában égtek? Arról szólt hogy egy alien vadász robot érkezett a földre és az egyik csatában ő húzta a rövidebbet mert leszedték a fejét de szerencsére a város fenegyereke megtalálta és sisakként használva neki estek a többi aliennek. Egy kis retro a régi szép időkből jól jönne.:)

:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2013.12.06. 22:38:30

Oh igen A+, nem gyakran néztem, de ott láttam 1 epizódot a Trigunból (japánul, magyar felirattal ohh yeaaah), bár gondolom több jó sorozathoz is kedvet adott volna, de a tévés műsorszórás már nagyon nem az én világom.

xxroland23 2013.12.06. 22:48:01

@veterán33:

Sajnos nem tudom melyik az,nekem sokáig nem volt A+-om és Animaxom max addig amíg lement az első sorozat Op-ja és ennyi. És sajnos a Wikipédiás oldalukon sincs már fent semmi.

kossza 2013.12.06. 23:52:10

Én sajnos teljesen lemaradtam az A+ról, csak 2009 óta van nálunk animax de akkor még érdemes volt nézni, de most ha nem olvasom talán észre sem vettem volna ha megszűnik.

@veterán33: Véletlenül nem a Hakaima Sadamitsu volt az az anime?

HimuraHun 2013.12.07. 12:43:29

Ez egy komplex téma, akármilyen egyszerűnek tűnik. Ha sarkítva egy mondatban akarjuk leírni az Animax hanyatlásának okát az a fansub tevékenység virágzásának köszönhető.
Kezdjük ott a témát, hogy az RTL nagyon jól érezte, hogy ez az út járhatatlan és mielőtt bárki látta volna , hogy süllyed a hajó elpasszolta az egészet a Sonynak. A Sony pedig a legegyszerűbb és észszerűbb lépést lépte meg. Sikersorozatok rakott a képernyőre.
Nézzük meg, hogy a kereskedelmi csatornáknál mi is a helyzet. Ha látják, hogy egy sorozat(tekintsünk el a telenovelláktól most)más országokban milyen sikerrel fut/futott és itthon is van rá befogadó réteg , akkor azt futtatni fogják. Erre példaként felhozom az RTL Klub próbálkozásait: Odaát, Totál Szívás, Zöld Íjász stb. Ezek közül a próbálkozások közül befürdött pár, de voltak, amik itthon is sikert arattak. Ugyanezt a gondolatmenetet követték a Sonynál is, hogy ami máshol bevállt, azt itthon leadják , lesz nézőközönség, lesznek eladások, minden jó lesz.
Itt jön a fansub, ami beleköpött az Animax levesébe. Azt a réteget, akik tudatában volt azzal, hogy mi az anime és továbbláttak a rajzfilm szó fogalmán, beprogramozták a feliratos filmnézésre. Megszokta a fül a japán dialektust, és ezután nagyon furcsa az embernek ugyanazt magyar dialektusban végig néznie. Másik a mennyiségi különbség. Felmegy az ember a fansub oldalra, 1-2 óra alatt leszedi a sorozatát és egy-két hét alatt végig tudja nézni, míg a televízióban az adott sorozat heti 2 résszel halad, így sokkal hosszabb volt a nézési idő, amit nem mindenki vár ki ugye... Az elmúlt 1-2 évben nem voltak újdonságok tömkelege.
Azért nem, mert ráfizetés lett volna az egész. Kialakult az elmúlt 4 évben egy olyan masszív réteg, akik zsigerből elutasították a szinkronizálást, így azokat akiket javarészt megcéloztak a Sonynál, már régen elvesztették.
Olvasom itt a posztban, hogy klasszikusok megvétele lett volna a jó út. Hát ki kell ábrándítanom, hogy nem. Nem volt jó út, halálra ítélte itthon egy piac nélküli szférában az animék mindenki számára sikeres eladását. Olyan naív volt a Sony, mint a Vasas labdarúgó csapatának volt német tulajdonosa. Ebben az országban nehéz eladni foci jegyeket és animéket is. Furcsa párhuzam, de azért valamennyire témába vág. Nos összegezve, Animax hiába vett volna egy Gundam szériát, azt az internet szabotálta volna. Mentek volna a fansub oldalakon a kommentek, hogy: ne nézzétek szar Gagyimaxon, töltsd le, jobban jársz.
Meg az ehhez hasonló jó tanácsok repkedtek volna. Mi vagyunk nézők a legnagyobb hibásak a csatorna tönkretételéért, mert mi vagyunk azok akik zsigerből megálljt parancsoltunk az Animaxnek. Nem vettük a kiadványaikat, mert letölthetjük a netről. Nem néztük a blokkjaikat, mert ott a neten. Nem nézzük magyarul, mert a japán jobb és kész. Ez van, halálra ítélt volt az Animax, de ezt követően ne legyünk képmutatóak, hogy megmondjuk, hogy az egészről ők tehetnek. :) Mert az egyetlen hibájuk az volt, hogy hittek a csatorna fenntarthatóságában. :)

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.12.07. 13:00:20

@HimuraHun: én nem értek veled egyet. A dragonballt végig néztem gyerekként az rtl-en, majd letöltöttem miután befuccsolt angolul internetről, az akkori gagyi nettel, heti 5 részt. Amikor felnőttem ismét letöltöttem és megnéztem egyhuzamban az egészet, majd amint elkezdték vetíteni újra, szintén nézem az tvben. Ugyanez a helyzet, egy jó sorozatot tvben is fognak nézni. S mivel az anime ,az japán rajzfilm gyerekek biztos fogják nézni. Az én unokaöcsém is leül a tv elé és megnéz minden mesét, most már kéri ugyan hogy töltsek le neki ezt meg azt, de ha tehetné egész nap csak mesecsatornát nézne :) Lenne rá piac, csak emberibb időben kéne sugározni ezeket a rajzfilmeket és kész. A felnőtt 18+ os témával rendelkezők mehetnének este. S manapság is sokan vannak akik nem szeretik a feliratot olvasni. Szinkronnal is élvezni tudnák. Valóban olyan sorozatokat kellett volna választaniuk amire van kereslet. A részeket pedig sorrendben folyamatosan leadni. Nem keverve összevissza, ide oda ugrálva ismételgetve az epizódokat. S 20 alkalommal ugyanazt a 20 részt leadni heteken keresztül.

HimuraHun 2013.12.07. 13:13:11

@Palacsintaxx:
"Lenne rá piac"
Igen gyerek szinten talán van rá igény. 10 emberből viszont 9 és félnek nincs rá, ha idősebb korosztályokat nézzük.

"Valóban olyan sorozatokat kellett volna választaniuk amire van kereslet."
Például? Mi az az anime, amitől a régi motorosok azt mondták volna, hogy do it, és nem azt, hogy hozzá ne érjetek, mert csak elszúrjátok?...

HimuraHun 2013.12.07. 13:13:56

Persze nem azt állítom, hogy nekem van igazam, csak szerintem látva a szubkultban lévő embereket, ez szűrhető le mentalitásukból és hozzáállásukból.

silly3200[Spyrofan] 2013.12.07. 15:05:38

Még mikor A+ volt akkor nagyon király volt a csatorna! Pokémon és Yu Yu Hakusho! Ezekre emlékszem legjobban! Régi szép idők! Sztem a mostani műsorok a csatornán elég szarok szóval szerintem a csatornának vége van!

veterán33 2013.12.07. 16:17:59

Úgy vagyok vele hogy rójuk le végső kegyeletünket a legelső sugárzott anime műsorral amivel kezdődött az egész A+ adó:
www.youtube.com/watch?v=REl7VkuZXi8
indavideo.hu/video/Kiddy_Grade_-_Csajkommando_1_resz
indavideo.hu/video/Yu_Yu_Hakusho_1resz
indavideo.hu/video/Slayers-A_kis_boszorkany_1resz_magyar_szinkron
(ha jól emlékszem így volt a sorrend remélem eléggé retro lett az összeállítás.:))

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.12.07. 21:48:47

@HimuraHun:
"Igen gyerek szinten talán van rá igény. 10 emberből viszont 9 és félnek nincs rá, ha idősebb korosztályokat nézzük"
az idősebb korosztálynak alapvetően mesét nem kellene néznie :D Ez mindig is így volt, főleg gyerekeknek gyártották és kész. Szórakozásból most nézünk,tehát biztos megnéznénk, a mese csatornák sohasem a felnőttekből éltek. Hanem azok gyerekeikből akik rávették apucit anyucit ,hogy na vedd meg ezt meg azt :P

"Például? Mi az az anime, amitől a régi motorosok azt mondták volna, hogy do it, és nem azt, hogy hozzá ne érjetek, mert csak elszúrjátok?... "

Hmm nyilvánvalóan kritizálók mindig lettek volna ettől függetlenül, úgyis végignézték volna. Ezzel az erővel akkor egyetlen filmet sem kellene leszinkronizálnunk ,hiszen mindig lesz pár ember aki beleköt . Ennyi :) Nem a kisebbség miatt kell aggódni aki kritizál, a többség élvezetét kell kielégíteni és hasznot kell hoznia egy csatornának.
Ha én csatorna igazgató lennék, letojnám magasról azt az 1-2 ezer emberkét aki pocskondiázza az oldalam, nevetséges fan fórumokon. Azt nézném, hogy azok a gyerekek nézzék a csatornám akik 4-14 éves korig bezáróan naponta néznek rajzfilmeket, melyek száma jelentős.

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.12.07. 21:51:47

@Palacsintaxx: @HimuraHun: ui: Az a legnagyobb baj a véleményeddel kapcsolatosan, sőt a legtöbb animéssel, hogy "szubkultúrában" gondolkodtok. Pedig ezen a kis közösségen kívül,magyarországon még van több millió ember, akiből esetleg lehetne nézőt válogatni, akár a kis anime fan közösség töbszöröse is aki leül a tévé elé mesét nézni, akár japán animét is anélkül ,hogy tudná ,hogy az japán anime. Amikor te vagy én anno elkezdtük gyerekként az rtl klubbon szerintem egyikőnk sem tudta ,hogy a dragon ball anime, vagy a pálya ördögei vagy esetleg más cím ami akkor ment. Egyszerű rajzfilmet láttunk benne, ami picit más volt mint az eddigiek, de a szórakozásunkat megtaláltuk benne, ennyi.

HimuraHun 2013.12.08. 09:17:36

@Palacsintaxx:
"Ezzel az erővel akkor egyetlen filmet sem kellene leszinkronizálnunk"
Én is erre utaltam, amikor azt írtam, hogy a Sony nagy hibája az volt, hogy egyáltalán belefogott az egészbe.

"az idősebb korosztálynak alapvetően mesét nem kellene néznie "
Érdekes meglátás. Eleve a mese fogalma irodalmi szempontból tekintve sem éppen erről tanúskodik. Nem csak gyerekeknek meséltek a vándor szabók és suszterek, hanem felnőtteknek szóló meséik is voltak és ezeket mesélték el szállás, egy finom vacsora áráért. Ugyanígy a rajzfilmek sem kimondottan csak a gyermekeknek szólnak. Miért nem kellene egy felnőtt ember nézni rajzfilmsorozatot? Mivel jobb, ha megnézi a Halálos Irambant az Initial D-vel szemben? Csak egy példa. :)

" melyek száma jelentős."
Nem annyira trend szerintem, hogy a szülők 20-02-ig hagyják a gyerekeket főleg a 10-12 éveseket tv-t nézni . :D

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.12.08. 18:41:08

@HimuraHun:
""Ezzel az erővel akkor egyetlen filmet sem kellene leszinkronizálnunk"
Én is erre utaltam, amikor azt írtam, hogy a Sony nagy hibája az volt, hogy egyáltalán belefogott az egészbe." Ironizálni próbáltam :D ,és minden film alatt, nem animékre céloztam.

"
Érdekes meglátás. Eleve a mese fogalma irodalmi szempontból tekintve sem éppen erről tanúskodik. Nem csak gyerekeknek meséltek a vándor szabók és suszterek, hanem felnőtteknek szóló meséik is voltak és ezeket mesélték el szállás, egy finom vacsora áráért. Ugyanígy a rajzfilmek sem kimondottan csak a gyermekeknek szólnak. Miért nem kellene egy felnőtt ember nézni rajzfilmsorozatot? Mivel jobb, ha megnézi a Halálos Irambant az Initial D-vel szemben? Csak egy példa. :)" Ma már más időket élünk,régen ez volt a kevés szórakozási lehetőségek egyike. Egyébként is arra céloztam, hogy egy felnőttnek nem feltétlenül mesecsatorna előtt kell ülnie a nap 24 órájában.

"" melyek száma jelentős."
Nem annyira trend szerintem, hogy a szülők 20-02-ig hagyják a gyerekeket főleg a 10-12 éveseket tv-t nézni . :D " Ezt pedig kiragadtad teljesen a szövegkörnyezetéből. Más jelentést adva neki :P Tudod nagyon jól, arra értettem ha elolvasod a teljes mondatom,s a köré írt szöveget is, hogy azon gyerekek száma jelentős, akik mese csatornát néznek. A cartoon networkon is véget ért régen 10 kor a mese vetítés, este pedig, mentek a komolyabb filmek. Reggel 6-tól este 8 ig, lazán lehetne vetíteni :)

Csillag Balázs 2013.12.08. 23:16:42

@veterán33: lehet már utánanéztél és megtaláltad, de azért ha mégsem leírom, amire te gondolsz, az a Hakaima Sadamitsu. Bunyós gyerek aki társul egy sisakkal, ami beszélni is tudott hozzá és volt benne egy másik földönkívüli, amelyik meg a motorja volt. de hogy biztos legyen megkérdem erre gondolsz?

static.zerochan.net/Tsubaki.Sadamitsu.full.892481.jpg

:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2013.12.09. 10:54:10

@Palacsintaxx: nem minden animációs film mese és vannak élőszereplős mesék is. Gyerekeknek készültek, de jó néhányat a felnőttek is tudják élvezni.
Know your shit.

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.12.09. 16:38:21

@:{) MIKI (}:: Az utolsó sorod hmm eléggé alpári volt ,de ezen nem csodálkozom. Nem értem, hogy miért nem lehet normálisan megtárgyalni ezt a témát. Egyszerű volt a felállás, nem egy szubkultúrán belül kell gondolkodni és kész.

S igen nem minden animációs film mese, van pár kifejezetten felnőtteknek készült is,de ha olvastad volna a kommentem s eljutott volna a tudatodig az értelme én külön mesékről beszéltem. Mesékről, letojom az olyan animációs filmeket amik nem mesék,mivel az értelemszerűen nem gyerekcsatornára való, s nem egy olyan időpontban való sugárzásra , amiről beszéltem 6-20 ig.
Azt is leírtam ,hogy nem felnőttek a célközönsége egy ilyen csatornának, hiszen egy felnőttnek nem az a dolga hogy a nap nagy részében meséket nézzen,hiszen dolgozni kell családot ellátni. Kikapcsolódni kikapcsolódunk mind, ezt is leírtam :D egy egy alkalomkor, de egy csatornának nem feltétlenül ezt a közönség réteget kell kiszolgálnia ha hasznot akar :D

"Know your shit."

xxroland23 2013.12.31. 11:57:19

@:{) MIKI (}::

@Palacsintaxx:

Na jó azért meg ne öljétek itt egymást :D
süti beállítások módosítása