Top 10 anime by Wangood

2011.06.14. 09:45

Üdv minden kedves olvasónak! Hosszú ideig nem jelentkeztem, most viszont újra itt vagyok, vágjunk is bele a munkába! Ezúttal én teszem közzé a top 10-emet, avagy a kedvenc animéimet. Essünk is neki!

 

10. Kishin Houkou Demonbane

 

 

 

 

 Magam sem tudom, mi ragadott meg ennyire benne, de annak ellenére, hogy az elején mennyire utáltam, örök élményként maradt meg a számomra. Egy shounen-mecha anime fordulatos történettel, remek harcokkal, lovecrafti „mondavilággal”, jó zenékkel, és meglepően megható befejezéssel. Nézzétek meg.

 

 

 

 

 

9. Hellsing

 

 

 

Minden vámpíros cucc után örömmel nyúlok, aminek nincs köze Róbert Patiszonhoz, ennek megfelelően jó-rossz animét egyaránt láttam a témában. A Hellsing egyértelműen a jók táborát erősíti, remek szereplők, pofás látvány és harcok, és még a mangától való eltérés sem tudott belerondítani. Szintén muszáj megnéznetek.

 

 

 

 

 

 

8. Ultimate Survivor Kaiji

 

 

Meglehetősen gyenge a felvezetése, aztán a végén nem győzzük kapkodni a fejünket. Sötét, de a maga brutális módján gyönyörű történet, ahol az alvilágba és az emberi természet alvilágába is betekintést nyerhetünk. Amilyen ismeretlen, olyan nagy élmény nézni. És már van második évad is!

 

 

 

 

 

7. FMA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hát igen, a Fullmetal Alchemist. Ugye, mindenki látta már, és nem kell ecsetelnem a pozitívumait? A mangához képest alternatív a történet második fele, de ez a minőségét nem befolyásolja.

 

6. Welcome to the N.H.K.!

 

 

 

Az első perctől magával ragadott a világa. Egy nagyon ütős szatíra a modern világ betegségeiről (otakuk kerüljék), gyakorlatilag egy „milyen emberek ne legyünk” körkép. Az első endinget pedig mindenkinek kötelező meghallgatnia!

 

 

 

 

 

 

 

5. Perfect Blue

 

 

 

 

Satoshi Kon mester munkásságát nagyon szeretem, így a Perfect Blue-nak is helye van kis animés pantheonomban. Remek thriller, egy nagyon jól eltalált szereplőgárdával, brutális jelenetekkel, és gyönyörű rajzolással. Ennyi nyolcvan percet mindenkinek megér az életéből.

 

 

 

 

 

 

 

4. Paranoia Agent

Amennyiben a Perfect Blue tetszett neked, ezt egyenesen imádni fogod. A legjobb thriller, amit valaha láttam, ezt túlzás nélkül állíthatom. A legelejétől kezdve folyamatos a feszültség, és ez csak részről részre hatványozódik. Az openingje pedig nagyon elborult, a legjobb értelemben véve.

 

3. Love Hina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az egyetlen romantikus/hárem anime a listámon. Nem kedvelem a műfajt az egykaptafa karakterek, és a (szerintem) béna poénok (na meg a tsunderék) miatt, és egyébként sem áll túl közel hozzám ez az egész. Ám a Love Hina megfogott és nem eresztett. Véleményem szerint mindenkinek, aki aktívan animézik, látnia kell. A történet a műfajhoz képest csavaros, a rajzolás szép, a főhőssel lehetetlen nem azonosulni, a zenék szintén jók- kötelező.

 

2. Monster

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mangekyo nagy kedvence nálam is előkelő helyen végzett, és mondjuk ki, megérdemelten. A Monster nagyszerű karakterekkel operál, élen dr. Tenmával, a főhőssel; rengeteg morális kérdést boncolgat (pl. van-e bármi jogunk elítélni az embereket), teljesen reális történettel bír (kivéve talán azt, hogy Tenma mindenkit képes megmenteni), és a „főgonosza” egy hihetetlen fickó, a szó legpozitívabb értelmében. Kötelező darab szintén.

 

1. Death Note

Letaszíthatatlan a trónról. Nálam ez az etalon, akárhányszor képes lennék újranézni. A történet páratlanul zseniális, a karakterek szintúgy, L és Light csatája megunhatatlan, a körítés csillagos ötös, és a befejezése teszi fel az egészre a koronát. Ez az anime. Ha az eddigieket kötelezőnek mondtam, ez háromszor annyira az.

 

Minden ellenvetést kulturált kommentben várnék,

WanGood

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr882982432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.06.14. 15:00:28

Death Note a toppon??? Doshite?!

WanGood · http://animemangapalota.blog.hu 2011.06.14. 16:26:28

@Member: Mi a baj a DN-nel a hype-ján kívül? :D

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.06.14. 16:33:37

@WanGood: Kb. semmit sem tud felmutatni azt követően, hogy L leleplezi magát. Jó, van még pár érdekes fordulat a feléig, de a sorozat második része már egyértelműen izzadságtól csöpög.

AlexM1983D 2011.06.14. 16:50:01

@Member: Sőt a vége nagyon elkapkodott szerintem.

P.S.: A doshite hosszú "o"-val van,

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.06.14. 16:52:45

@AlexM1983D: Akkor már inkább Doushite, nem? Nem szeretem az ékezetes betűket fonetikusan.

AlexM1983D 2011.06.14. 17:23:50

@Member: Lehet, csak igazából az ou sem fonetikus az meg már máskérdés, hogy nem szabványos amellett.

Hepburn (1750, maga Hepburn is elvette a szótárához): おう = ou, おお = oo
Átdolgozott Hepburn (1780, szabványos volt 1993-ig): おう* = ō, おお = ō
Módosított Hepburn (1993, ISO szabvány): おう = oo, おお = oo

Nihon-shiki (1781, ISO szabvány): おう=ô, おお=ô
Kunrei-shiki (1993, ISO szabvány): おう=ô, おお=ô
Kivételtáblás Kunrei-shiki (1993, japán szbvány): おう=ô, おお=ô

* az ou nem mindig hosszú "o"-t jelöl, lásd omou (=gondol, vél), ahol az "ou" "ou"-ként van kiejtve. Olyan szavaknál az átdolgozott Hepburnban "ou"-val kell jelölni.

AlexM1983D 2011.06.14. 18:07:58

@AlexM1983D: Bocsánat egy századot elcsúsztam a dátumokkal: 17xx helyett 18xx-ek.

thermo-nukleáris csatacickany 2011.06.14. 21:17:56

azért a tied már közelebb áll az enyémhez mint Mangekyo-é vagy xx18Rolandxx-é

Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2011.06.15. 17:13:11

Hellsing helyett inkább Vampire Hunter D. =)

Nem rossz lista, de hiányoltam olyanokat mint az NGE, Berserk, stb. Death Note se rossz, de L halálától valahogy kezd kissé visszaesni, és a vége az elég gyér lett.

WanGood · http://animemangapalota.blog.hu 2011.06.15. 20:17:13

@peter1989: A D-t is bírtam, de valahogy lemardt, na :)

NGE-t őszintén szólva nem csíptem, de úgy általába a mechát mint műfajt sem szeretem igazán.

Csucskany 2011.06.15. 21:58:45

Helló!Mangekyóhoz lenne egy kérdésem.Te angol felirattal nézted a MOnstert vagy magyarral?Épp most kezdtem bele és az animeaddictson csak a 20-ik részig van felirat.

WanGood · http://animemangapalota.blog.hu 2011.06.16. 09:21:24

@Csucskany: Nem Mangekyo vagyok (XD) de tudom hogy ő majd' minden animét angol felirattal és japán szinkronnal néz. Megjegyzem , én így néztem meg a Monstert.

Mangekyo22 2011.06.16. 20:29:06

@Csucskany: Angol felirattal és japán szinkronnal.

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2011.06.16. 20:46:23

Én angolul nem nagyon tudok, csak németül alkotgatok H-mangák terén ugye, ha nem tudtátok volna még:D hunhentai.blog.hu/

Jah és ezek közül láttam:
-FMA: tényleg 10/10 de nem férkőzött a kedvenceim közé
-Paranoia Agent: Member ajánlotta de annyira nem voltam oda érte, bár nem volt rossz ("ezt a hülyét csak a Dokuro-chan érdekli" lehet vki ezt mondaná rám:D)
-Love Hina: Tényleg nagyon jó volt 10/10 de ez se ment a kedvencek közé
-Death Note: úgy látom ez az egy közös kedvencünk, de nálam a középmezőnyben van, nézze meg a blogomon a listámat akit érdekel (bár már az Angel Beats! is a listámban van ami nincs a blogon még)
süti beállítások módosítása