Összehasonlítás végett...

2010.01.09. 20:40

Egy másik SD értékelés, ezúttal a Baluzz blogról, amit ezúton is ajánlok mindenkinek. (http://baluzz.wordpress.com)

School Days review again?!

Nem szeretem a háremet. Sem az ecchis-„poénos” fajtát, ahol torkodba tolják a fanserivicet, sem a (Hentai)Visual Novel-Dating Sim háremet, ahol Lolikkal és valami természetfeletti baromsággal, akarják elhihetni velünk, hogy milyen szép szerelmi dráma. Na, most képzeld, hogy ezt kettőt vegyíted, és kiveszed a misztikus szálat, plusz az eredetiből a hentai jelleget is megtartod. Megkapod a történelem egyik legrosszabb animéjét.

Komolyan, ha nem nézed meg, nem lehet átérezni, hogy milyen bűn rossz ez a cuccos. A legrosszabb, hogy olyan szinten hypepolva, mint az Elfen Lied, tehát mondvacsinált okok, miatt tarják jónak. Az ilyenek miatt, már kezdek félni az Otakuktól.(meg más miatt is) De már inkább a tényekre vagytok kíváncsi, szóval kezdjük!

Mint, ahogy már kitaláltátok, egy hentai Visual Novel-Dating Sim játék az alapja, ami egy dologtól vált „híressé”. Mint a többinél, itt is több befejezés van (ami pár köztük LOL kategóriás), de van három véres befejezés. És itt az első rossz jel. Ha már ilyet adaptálnak, akkor nem fog az egész jól elsülni.(de egyébként is, mikor voltak jók ezek?)

EDIT:Fanfact: Elvileg ennek a játéknak van egy “folytatása” is, Summer Days néven, amiben nincs igazán különbség, csak az, hogy…….nyáron játszódik. Bravó!!! Mondjuk, hogy vannak-e véres befejezések ott is, azt nem tudom.

Plot: Főhős Makoto, az iskolakezdésnél, meglát egy „szépséges”(személy szerint nem tetszik, de már a karakter dizájn sem tetszik, szóval….), akit le is fényképez a mobiljával. Ha már itt tartunk, ebben az animében, mintha valami szent eszköz lenne. De visszatérve, ezt észreveszi osztálytársa Sekai, aki természetesen segít összehozni Kotonohával. Ez sikerül is, Katsura engedi a srácnak, hogy randizzon vele. Hű, de izgi!(sarcasm)

Ha már az elejét nevetségesnek találtad (mint én), akkor várd ki a végét! A legnagyobb gond itt van: az egész röhejes és nonsense. A csavarok túlságosan logikátlanok, pedig, ha már a valóságban játszódik, akkor már elvárna az ember egy kis realitást. Sőt, az egész valami hentai sztoriba alakul át és persze a végére kell a dráma, mert csak. De ez még rosszabbá is teszi.

Sajnos a szereplőgárda sem sokkal jobb: megint egy dimenziósak, megint beleesnek néhány egy archtypeba. Ha az nem lenne elég, itt valamilyen okból, mindenki idiótán viselkedik és mellesleg az anime megutáltatta velem az ÖSSZES SZEREPLŐT!!!! A legtöbb ember Makototól idegeskedik, jogosan, de én a többieket is sikerült ellenszenvesnek találnom. Talán pont emiatt, de pont a srác tevékenysége érdekelt a legkevésbé, pedig az anime őt tekint az „ellenségnek” és a többieket kéne „sajnálni”, de én képtelen vagyok, mert az idióta történetvezetés miatt, az összes lány ok nélkül szerelmes belé, plusz ott vannak az előbb említett okok is.

De még nem tudjátok a FŐ okot, hogy miért hypepolt ez a sorozat. Bár, ha tudjátok az eredetét, már kitaláltattátok: igen Makoto megdöglik, plusz Sekai is, egy nagyon extrém hatásvadász jelenetben a végén. Na, most az én reakcióm ez volt: EZT MUSZÁJ VOLT?! Ok, megértem, hogy néhány ember örül érte, de…..most vagy én vagyok az ártatlan barom,vagy……nem tudom. Bár én az égvilágom nem tudom elképzelni, hogy egy gyilkolás ne hangozzon, csak hatásvadász okozó lulznak egy romantikus sorozatnál. Jó, de a nagy probléma ennek a sorozatnak, hogy sikerét, csak ennek köszönheti. Ha nem tették volna be, akkor eltűnt volna a süllyesztőben. Ez már nagyon gáz, hogy már ilyet „eszközt” kell használnia egy franchisenak, hogy életben maradjon. De hát, ha van vér, szex, erőszak, ott lesz a legnagyobb érdeklődés.

Ha már itt tartok, akkor hagy említsem az OVA-kat. A meglepő az egészben (de én, csak a Kokorosat néztem meg), hogy ezek egyáltalán nem veszik magukat komolyan, sőt az egyikben, még kiparodizálták a befejezést! Nem féltétlenül jók, de a fősorozat részeinél jobbak az tuti. De itt pont felmerül a kérdés: akkor minek szánták a School Days?! Paródiának-vígjátéknak nem jó, mert túl komolyan veszi magát. Akkor szerelmi dráma, de annak meg pont a hülye sztori miatt nem túl jó. Aki tudja, azt mondja meg!

Tálalás: Már megint hentai-cutesy style és még mindig irritál. Néhány karakter szerintem hülyén néz ki. A zene elmegy, de néha nagyon nem odaillőnek éreztem (befejezés), vagy extrém cheesynek (6. rész vége). A szinkront nem tudom kommentálni. Az OP szám nem rossz, de………..ott már tudnod kéne, hogy nagyon kerülni kéne az egészet.(ha nem hiszel nekem, keresd meg a Youtube-on). Az ED-nél mindegyik aranyos, hogy minden résznél más dal van, de nem értem, hogy miért pont egy ilyen sorozatban kéne elpocsékolni a budgetet rá.

Végszó: Ez a sorozat örökre megsebesítette a lelkemet, annyira, hogy nem tudok leszállni róla.Nagyon remélem, hogy ilyen sorozat nem fog születni a közeljövőben.(mondjuk, ott van a White Album, ami majdnem annyira rossz, mint ez). Senkinek sem ajánlom ezt a szériát, ha csak nem vagy olyan, mint én, aki direkt bevállal egy rossz anime nézést.

1 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr531659913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása