Szegasztok! Amennyire csalódtam a Blizzardban és a One Justice 2-ben, úgy ért váratlan meglepetésként ez a játék. Eleve szeretem az ötletes szerepjátékokat és mindemellé a készítő olyan alkotók munkásságát vette alapul, mint H.P. Lovecraft és Junji Ito, egyből ráfordítottam a tekintetemet a World of Horrora. Lássuk is milyen lett. Előljáróban annyit, hogy ez korai fázisú játék, úgyhogy nem fogom kritizálni, mert még jönnek hozzá plusz tartalmak bőven.

 header_5.jpg

198X Japán. Furcsa dolgok vannak kialakulóban. A fákra szalmabábukat aggatnak fel. A tengerpartot gusztustalan szörnyek uralják. A modern éra új találmányai, amik a kényelmet szolgálják, új veszélyeket rejtenek. Ősi Istenek, akiket évezredekkel ezelőtt uralkodtak a földön, felébrednek, hogy összeomlasszák a valóságot. Fegyverekkel, nyomokkal, varázslatokkal és kötélidegekkel vizsgálod ki a paranormális eseteket, amik városodat fenyegetik. Az öreg vonat lassan megáll a végállomáson, ezzel megérkezve célállomásodhoz. A világ végének megakadályozása a te kezedben van!

c6op_diwsaaxiem.jpg

 

 Ez szöveges kalandjáték, ami a 80-as évekbe repít vissza. Annyira, hogy új játék indításakor szánk ízére szabhatjuk azt, hogy 2 vagy egy bites legyen, továbbá, a színeket is. Így csinálhatunk Gameboyos alapot, de én maradtam annál a megoldásnál, ami a következő képen lesz látható.

hqdefault_11.jpg

 Zenei téren már nagyon jót alakít. 8 bites zenék szólnak fel a hangulattól és cselekménytől függően. Ha valami horrorisztikus dolog történik, a zene lelassul, ha csata van, felpörög. Egyetlen hátránya, hogy nincs sok zene... még és arra is volt példa, hogy a zene eltűnt. Most viszont kérdezhetitek, hogy a játékmenet milyen? Hát, tudok róla hideget, meleget mondani. Alapból egy karaktert választunk ki és egy Old Godot, aminek az eljövetelét kell megakadályozni. Hogyan? Öt esetet kell megoldani, amik után kulcsot kapunk. Azután, a világítótoronyba eljutni, hogy megakadályozzuk a rituálét (Persze, ha a DOOM mérce nem telt be addigra, de erről később.). Az ügyek változatosak, csak még egyenlőre kevés van belőlük. Az egyik esetben egy titokzatos gyilkosságot kell megoldani, míg a másikban a már jól ismert legenda, az Aka Manto ügyében kell nyomozni. Itt tetszett, hogy a legtöbb feladatnak többféle befejezése lehet és úgy jutalmaz, vagy büntet a játék. Hőseink eltérnek és másban jobbak, mint a többiek. Míg az egyik erősebb, a másik karizmája miatt hamarabb talál szövetségest. Összesen 7 karakter van bent és négy Old God, ami biztos bővülni fog.

worldofhorror1-1024x576.jpg

Ám, néha harcolni is kell, hogy ne purcanjunk ki és gyűjtsünk tapasztalatpontokat a szintlépéshez. Szerencsére, ezen mechanika közel tökéletesen működik. Ellenfeleink élből változatosak és még szellemek is vannak, akiket csak spirituálisan lehet megsebezni. Ha más nincsen, akkor fel kell húzni a nyúlcipőt, ami a DOOM mércét növeli, de legalább nem patkolsz el vagy őrülsz meg, ami elég sokszor fog előfordulni, ha nem könnyűn játszol. A negatív oldal mondjuk az, hogy néha meghúzza előtted a mézesmadzagot, ha -1 Staminán állsz vagy Reasonon, mert ha legyőzöd, akkor kapod a Game Over képernyőt. Akik meg közepes fokon a Pók Isten ellen harcolnak, azok rácsesztek, mert nem futhatsz el egyetlen csatából sem! Jah, igen, még egy fontos infó: Minden Old God valamiféle negatív húzással rendelkezik, úgyhogy első játék alkalmával jobb megfontolni, kivel ellen akarod felvenni a kesztyűt.

3ef817d65c8a54d12f5f01af2889f00b3339597bbff39bf37b4058383ca2ac69_product_card_v2_mobile_slider_639.jpg

Viszont a játékkal vannak bajok. Egyrészileg, ez egy rétegjáték, ami egy elég kis célközönséget érint meg. Akik nem tudnak angolul, vagy nem szeretik ezt a műfajt, azok messze elkerülik. Második nagyobb probléma, hogy piszok nehéz, amihez a jópofa mentés sem segít. Ugyanis, hála a látszólag random eseményeknek, joggal érezhetjük, hogy a gép célja nem más, mint minél jobban kitoljon a játékossal. Hiába próbálsz türelmesen játszani, folyton lefarag a Reasonből, vagyis a józan eszedből, vagy a Staminádból akar egy szép nagyot kiharapni! Ennek vége, hogy folyton Game Overt kapsz. Mi akkor a helyes megoldás? Ha az első megérzésre hallgatunk és a csaták folyamán kiismerjük a legjobb fegyvereket az adott karakterhez, de ez nem garancia arra, hogy a végén sikerrel jársz. A korai fejlesztés egyik hátránya, hogy nagy ritkán belefutsz egy finom kis összeomlásba és ha nem mentettél és már a vége fele jártál, akkor bukta van meg kaktusz. 

world-of-horror.jpg

Mindazonáltal, akik szeretik a horrort és a nyelvi dolgok nem akadályozzák, ahogyan a műfaj sem, mindenképp érdemes vele tenni egy kört. A játék demóját https://www.wohgame.com/ oldalon tudjátok kipróbálni, ahol csak egy esetet tudsz megcsinálni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr5715300286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.