Cuphead kritika

2017.10.15. 11:52

Mielőtt bármibe is belekezdek….1 éve, hogy az Anime Manga Palota tagja lehetek. Aztarohadt! Belegondolok, hogy annak az oldalnak a tagja vagyok, amiről régen csak álmodni mertem volna egyszerűen zseniális érzés. Ennek alkalmára egy frissen beszerzett játékot mutatok be, így fejezve ki hálámat a blognak és az olvasóimnak. Jó szórakozást hozzá.

 

Szegasztok. Tudjátok, hogy mi a probléma lassan a legtöbb játékkal? Egy régi motorosnak aligha nyújtanak kihívást. Persze, a casual játékosok is célközönségnek számítanak, de az ipar affelé tart, hogy lassan olyan játékok jöjjenek ki, amiket egyetlen gombnyomással végig lehessen vinni. Ám még mindig vannak olyan játékok, amiknek magas kihívásuk van. Mostani alanyunk, a Cuphead is ezt a vonalat képviseli. De lássuk is, miért ne kössünk üzletet az ördöggel, ahogy az alcímben le van írva.

 572dc161-0e1c-4ff2-ae9f-bfc4d03ecb08.jpg

A sztori szerint két hősünk Cuphead és Mugman józan gondolkodásuk teljes hiányában elmentek kaszinózni. Sikerrel csináltak egy szép nyerősorozatot. Ám ekkor a kaszinó tulaja, az Ördög betoppant és egy utolsó meccset ajánlott fel, aminek a tétje a két hősünk lelke. Elvesztették a fogadást, hőseink könyörögnek, hogy másképpen fizessenek. És van is más módja. El kell kapnunk az ördögnek tartozó emberek lelkét másnap éjfélig. Mást nem tud tenni a két csuporfejű elindulnak rizikós útjukon, hogy a lelküket megmentsék.

 cuphead-fixhero.jpg

A sztori egyszerű, akár egy régi rajzfilmben. De nem itt állnak meg a pozitívumok. A látvány és a zene tovább emelik a remekmű kategóriába. A látvány tisztán visszahozza az 1930-as évek rajzfilmjeit (Mint a Popeye, Mickey egér, Betty Poop stb.). A hátterek kézzel rajzoltak és a karakterek is úgy mozognak, mint a zárójelben említett rajzfilmekben. A mozgás, tüzelés, ugrás teljes mértékben fluid. És maguk a helyszínek legyen szó világtérképről, pályákról, vagy magukról a bossokról mind mesterműveknek számítanak. A zene meg igazán emlékezetes. Vegytiszta Jazz, amit mintha bakelit lejátszóról menne a muzsika. Annyira emlékezetes, hogy szó szerint benne ragadt a fejembe. Ha egy szóval kéne jellemeznem az audiovizuális részleget, akkor arra a zseniális szó fele meg.

 cup5.jpg

És akkor jöhetnek a játékmenetbeli nyalánkságok. A játék nehézsége a kemény, de igazságostól egyenesen a Battletoads szintig mozog. És ezt nem bugok vagy glitchek okozzák, hanem maga a játék úgy lett tervezve, hogy csak azok tudják végigjátszani, akik tisztelik a játékot és képesek alkalmazkodni. Igen, az alkalmazkodás minden titok nyitja. Kifigyelni az ellenfél támadását, megfelelően reagálni rá és visszavágni. Ez így eléggé nehéznek tűnik, de a sikerélmény nagyobb lesz, mindahány alkalommal legyőzöl egy bosst vagy egy Run and Gun pályát teljesítesz. És ehhez még kicsi segítséget is kapsz. Hőseink ugyanis aranyért cserébe vehetnek extrákat, ami lehet új fegyvertípus vagy valami extra képesség. Viszont annyi ára van, hogy a fegyverek valamiből elvesznek (sebzés, célzást 100% pontosságúra kell tervezned.) és a képességek is valami negatívumokkal járnak. A változatosságra se lehet panasz. Minden boss más támadásokkal bír, más a témazenéjük. Az irányítás annyira pontos, mint a Super Meat Boy esetében. Ergó a legkisebb érintésre is kiválóan reagál karakterünk. Az alap ugrás, lövésen kívül lehet dashelni, ami egy előre szökkenést jelent. A parry is igen hasznos, ami annyit tesz ki, hogy a rózsaszínen világító tárgyakat lehet ugrás közben elintézni azzal, hogy az ugrás gombot újra megnyomod. Ezzel növeled a super lövés számlálódat. Az életerő mellet lévő kártyák mutatják, hogy hány erős lövésre van lehetőséged.Öt kártya a maximum, de ha a mauzóleumos extra pályát megcsináltad, lehetőséged lesz egy Ultimate csapásra, ami kegyetlen sokat sebez, viszont elhasználja a teljes kártya készleted.  Ez Ha negatívumokat kéne említeni, akkor csak abszolút szőrszálhasogatás lenne. Ahogy említettem, a játék néha nagyon felborítja a nehézségi görbét. Vannak olyan bossok a játék közepén, ahol rendesen tépkeded a hajad, akkor se megy. A repülős szegmensek meg számomra rémálommal egyenértékűek. Mert van olyan is, ahol nem használhatóak a képességeid. Sajnos még a multit nem volt alkalmam kipróbálni, de ahogy megnéztem egy igazi kétélű kard. Jó, hogy a társadat fel tudod támasztani, viszont abban a kaotikában kiigazodni, ami a pályán folyik, ember legyen a talpán, aki ki tudja játszani.

 cuphead_devil_09.jpg

Értékelés:

Látvány: 10/10

Zene: 10/10

Irányítás: 10/10

Hangulat: 9.5/10

Összesen: 39.5/40 (kiváló).

Hogy kiknek ajánlom ezt a játékot? Mindenkinek, aki hajlandó egy játékhoz nem úgy hozzáállni, hogy egypár gomb és kész van, hanem meg akarnak a győzelemért küzdeni. Ergó, ez egy rétegjáték, de annak nagyszerű. És hálás vagyok az indie piacnak és a From Softwarenek a AAA piacon, hogy ők még hajlandóak kihívást adni a játékosoknak. Ennyi volt a mai bemutatóm. Remélem, hogy továbbra is olvasni fogjátok a kritikáimat. Sziasztok.

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr2312982644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása