Szegasztok!

Nem rég derült ki, hogy mely animációs filmek és sorozatok keltek el a legjobban 2016-ban Japánban, s gondoltam elmondom véleményemet róla.

kinokuniya.jpg

Mielőtt belekezdünk az elemzésbe, természetesen lesznek olyanok, amiket csak említés szintjén említek meg, mint például a Zootopia meg a Minions, mivel ezek nem animék.

Akkor kezdjük a lista éllovasával, ami egy Pierott termék....... de miért?

1.Mr. Osomatsu (2015) = 562,503 eladott példány

osomatsusanpromo.jpg

Őszinte leszek: mikor megtudtam, hogy ez egy Pierott termék, köpni-nyelni nem tudtam, mivel én már régen leírtam a stúdiót a főleg 2000-es évek felétől kezdődő ámokfutásuk miatt, aminek főleg Weekly Shonen Jump manga adaptációi voltak az áldozatok.

Mivel nem láttam, ezért nem tudok nyilatkozni róla, de egy valami biztos: a nyugati rajongókkal ellentétben a Pierrot stúdió népszerűbb, mint a Madhouse vagy a Sunrise.

A második helyen a Zootopia áll, több mint 300 ezer eladott példánnyal, melyet a Love Live The School Idol Movie követ 237,883 eladott példánnyal.

4.Girls Und Pnazer Der Film (2015) = 230,516 eladott példány

girls_und_panzer_der_film_poster.jpeg

A sorozat folytatásaként számon tartott film 2015-ben jelent meg, s átszámolva több mint 20-21 millió dollárt kaszált Japánban.

A film nem rossz, de valamiért nem tudom megemészteni, hogy egy ilyen maga helyen áll a listán.

5.Love Live Shunshine!! (2016) = 175,581 eladott példány

80791l.jpg

Ez a Love Live franchsise valami nagyon híres lehet Japánban, hogy ennyire fogy, de ugye elég ránézni a borítóra s lehet sejteni, hogy kiknek készült.

Igen, nem szeretem a Love Live franchise-t, már a látványvilága is elég volt, hogy elijesszen.

6.Owarimonogatari (2015) = 145,472 eladott példányszám

76479l.jpg

Egy szerintem teljesen okés anime, bár szerintem igen magas helyen van.

7.Haikyuu!! Second Season (2015) = 136,518 eladott példány szám

76662l.jpg

Egy nagyon jó kis sport anime, mely méltán érdemelte meg eme helyezést. Csak ajánlani tudom a Production I.G. munkáját!

10.Love Live (2013) = 113,564 eladott példány

44340l.jpg

Komolyan mondom, az első tíz helyből 3-at ez a franchise tart a markában, melynél már csak az a félelmetesebb, ha összeadjuk eme három össz eladásait!

Nem értem, miért élvezik az emberek ezt japánban!

12.Girls Und Panzer (2012) = 93,431 eladott példány

40969l.jpg

Habár a filmet szerettem, a sorozatot már nem annyira, s magasnak tartom ezt az eladási számot.

14.Is the order a rabbit? (2014) = 86,866 eladott példány

79600l.jpg

Ezt sem ismerem, de valami azt súgja, van egy véleményem, hogy mi adta el ezt.

15.Boruto - Naruto The Movie (2015) = 86,853 eladott példány

78279l.jpg

És most dobta ki mindenki a tacskót!

Szóval a Pierrot filmjének sikerült egy egész magas eladási számot produkálnia eme filmmel, mely már a neve alapján is a milliomodik rókabőr lehúzás, de aki olvasta Ragnafan1992 kritikáját, az nyilván tudja, hogy nem lett valami fényes.

De sajnos ez azt mutatja, hogy van, s hogy lesz "igény" a szőke hülye gyerek még hülyébb fiára, s legalább tudjuk, hogy mire alapoz a Pierrot.

16.One Piece (1999) = 81,368 eladott példány

19084l.jpg

Teljesen okés eladási szám is lehetne, ha nem a One Piece-ről lenne szó. Szerintem egy ennyire híres animének sokkal több és nagyobb eladási mutatóval kellene rendelkeznie.

21.Re:Zero (2016) = 69,791 eladott példány

76191l.jpg

A White Fox egyik nagy animéje, mely szerintem egy egészen tisztességes munka. Jobbat érdemelt volna.

23.The Boy And The Beast (2015) = 67,302 eladott példány

73539l.jpg

Eme anime film szerintem 2015 egyik legjobbja volt és sokkal, de sokkal jobb eladási mutatót érdemelt volna, mint a fentiek többsége! De úgy látszik nincs rá igény.

25.One-Punch Man ( 2015) = 63,133 eladott példány

72533l_1.jpg

Örülök, hogy van még rá igény.

Nos, a lista "maradéka" itt található, de szerintem itt az idő, hogy összegezzünk:

1.A Pierott-ot hiába utálják a nyugati rajongók, Japánban valamiért szeretik őket, s amíg ilyen magas eladásokat produkálnak, addig csak várhatunk arra, hogy vagy jó útra térnek és megjavulnak, vagy meg lehúznák a rolót. Vagyis tutira jönni fognak még tőlük igénytelen adaptációk.

2.A japán rajongók még mindig a Moe animékért vagy meg az arra hajazó animékért vannak oda.

3.Egyetlen egy komolyabb animére sincs igény japánban.

4.A tipikus harcolós shonen fight animék az alkonyukhoz értek.

5.A Disney egyre jobban meghódítja japánt!

Én nem örülök eme statisztikának, s remélem, hogy 2017-re fordulni fog. Több komolyabb mű és seinen anime elkapkodásában reménykedek.

S nektek mi a véleményetek eme eladásokról? Ti örültök eme számoknak vagy éppen ellenkezőleg?

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr9612077797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ragnafan1992 2016.12.28. 23:57:09

Ahogy vártam. A Kulato nagyon magas eladási számot produkált. Látszik, hogy a Pierott egyre jobban lesüllyed, de nekik teljesen mindegy. Csak az a fontos, hogy a rajongók pénzét lenyúlják.
süti beállítások módosítása