Top 20 anime amit látnod kell mielött meghalsz
2012.02.08. 17:13
Sziasztok!
Lehet hogy kicsit morbidul fogalmaztam a címben. A Minap olvastam az 1000 film amit látnod kell..című könyvet és egyetlen anime szereplt csak benne. Tehát gondoltam készítek egy animés lsitát is hasonló témában igaz az 1000-et mindössze 20-ra csökkentve.
Kezdjünk neki!
20.Helyezett:Elfen Lied
Van akinek tetszik,van akinek nem egy biztos. Az Elfen Lied olyan anime amiről magunknak kell véleményt alkotnunk hiszen ki tudja.Higgyétek el vannak sokkal véresebb és dúrvább animék is.
19.Helyezett: Code Geass
A Code Geass szintén egyedülálló a maga műfajában.Erről is ódákat zengenek a legtöbb oldalon de ez megérdemli hiszen tényleg egy jó anime bár a főszereplő néha olyan fejeket vág hogy a Higurashi szereplői megirigyelhetnék. Bátran ajánlom mindenkinek.
18.helyezett:Neon Genesis Evangelion
A Mecha animék igazi klasszikusa amiről szintén olvastam hideget-meleget bár kétség sem férhet hozzá hogy a Gundam szériák után ez a sorozat viszi a pálmát! Az openingről már nem is beszélve.
17.helyezett: Slayers
A Slayers a valaha készített egyik legvicesebb anime amit készítettek. Lina karaktere mára klasszikussá vált amihez nagyban hozzájárul Megumi Hayashibara szinkronja is emellet a történet is csakúgy adja a poénokat de persze a komolykodás sem hiányzik a sorozatból.
16.Helyezett:Slayers Next
Hamár Slayers akkor nincs lista amiről a Next hiányozna. A Sorozat legjobb évada még több poénnal és varázslattal illetve az animetörténelem egyik legtitokzatosabb karakterével.
15.helyezett: Hellsing
Ugyan nem a legjobb vámpíros anime de kétségtelenül kihagyhatatlan darab.Alucard egymaga elviszi az egész sorozatot a hátán emelett istentelenül jó a karaktere is.
14.Helyezett Trapeeze
Azért is került fel mert ennél groteszkebb animét még életemben nem láttam. Hálás vagyok Membernek amiért megismertette velem ezt a sorozatot.
13.Helyezett: D A Vámpírvadász
A Legütősebb vámpíranime a világon. Aki többet akar tudni róla az olvassa Mangekyo kritikáját illetve Sorter kritikáját.
12.Helyezett.Barefoot Gen
Olyan valósághűen mutatja be a Hiroshimai Bombázást amire egyetlen nagyköltségvetésű film se lenne képes.De gyenge idegzetű embernek nem ajánlott a megtekintése.
11.Helyezett-Love Hina
Aki ezt kihagyja az értelmetlenül hal meg. Iszonyatosan vicces ugyanakkor nagyon komoly is tud lenni a sorozat. Kei-el meg egyszerüen nem lehet nem azonosulni. Plusz a fanservice poénok sem annyira rosszak mint más hasonló sorozatokban.
10.helyezett: Akira
Igazi cyber-punk feeling hihetetlen üldözési jelenetekkel és egy olyan sztorival ami csak úgy adja a jobbnál jobb ötleteket. Mellesleg ez az egyetlen anime ami bekerült abba a könyvbe nem is véletlenül.
9.helyezett:Szentjánosbogarak Sírja.
A Barefoot Gen-hez hasonlóan szintén élethűen mutatja be a 2.világháború szenvedéseit két gyerek szemszögéből. Egyszerüen kihagyhatatlan Darab.
8.helyezett-Fullmetal Alchemist
Bár a vége nagyban eltér a mangától azért szerencsére az nem ront az összképen. A Fullmetal Alchemist az elmúlt évek egyik legsikeresebb animéja illetve mangája.Aki nem látta még sürgősen pótolja.
7.Helyezett: Fullmetal Alchemist Brotherhood
Igazuk lett azoknak akik azt mondták hogy a Fullmetal megérdemel egy teljesen mangahű adaptációt. Szerintem sokkal jobban sikerült mint azberedeti sorozat bát Father karaktere nem lett valami nagy szám.
6.Helyezett: Death Note
Nincs még egy olyan anime amely ennyi csavart és feszültséget tartalmazna mint a Death Note. Bár igaz az L halála utáni részek igencsak csalódást okozóak de az uccsó két rész nagyon jó lett. Mamoru Miyano pedig élete alakítását nyújta Light szinkronjaként.
5.Helyezett: Dragon Ball
Örök kedvenc,a szereplők egytől egyig legendássá váltak az évek során és habár a botrány véget vetett hazai pályafutásának attól még örök kedvenc marad.
4.Helyezett: Bishoujo Senshi Sailor Moon
A Dragon Ball-hoz hasonlóan szintén örök klasszikus bár inkább a lányok kedvelték nagyon. A Szinkron pocsék ugyanakkor örüljünk annak hogy ez elkerülte a botrányokat.
3.Helyezett: D.Gray-Man
A Legjobb fantasy anime a világon bár némiképp hajaz az inuyashára. Érdemes legalább egyszer végignézni mind a 103 részt hiszen egy nagyon jó animéról van szó.
2.helyezett.Crayon-Shin-chan
Tipikusan az az anime amiben semmi komolyság nincs és a történet egy nulla de 5 percet se lehet kibírni röhögés nélkül.A Látvány csak fokozza ezt az érzést. Shin az animetörténelem egyik legdebilebb karaktere jó értelemben de mindenképp németül ajánlott a megtekintése.
És akkor jöjjön az első helyezett:
1.helyezett: Chihiro Szellemországban
Hogy ezt mért kell mindenképp látni? Egyszerü: Nagyon jó a történet, A LátvánY piszok jó,A zenék szépek. Ráadásul ez az első anime ami Oscart nyert és ez nagy szó pláne azért mert a Disney-vel illetve a Pixarral versengett a díjjért. Hayao Miyazaki életműve ez a film hiszen már rég visszavonult mikor a film ötletét kigondolta.
Nos remélem tetszett a lista, a legközelebbig SZIASZTOK!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
thermo-nukleáris csatacickany 2012.02.08. 17:44:21
Majd egyszer elmesélem...;)
gregorien8 2012.02.08. 19:19:09
Tomlion · http://tomlion.blog.hu/ 2012.02.09. 20:21:25
UI: A könyv ami olvastál egyébként nem az a címe, hogy: "1111 film, amit meg kell nézned mielőtt meghalsz"? Nekem az van meg. Egyébként megnéztem és az Akira tényleg benne van abban a könyvben. :D
Kvakond · http://animereview.freeblog.hu 2012.02.10. 00:33:13
-jól indul... bleh, NGE meg tuti nem lesz
18. Neon Genesis Evangelion
-na jó, tovább olvasom
Bizonyos dolgokkal egyetértek (NGE, Love Hina, Akira, Death Note, DBZ - függetlenül attól, hogy tetszett-e), de kicsit pazarlónak érzem a Slayers és FMA kétszeri berakását. Ettől inkább lesz "Top 20 animém" feelingje a listának, pedig nem ez a topic.
U.I.: Grammar nazik azért bevinnének a vegyi anyag raktár mögé
BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2012.02.10. 07:55:19
Te ezt a legújabb kiadást olvastad, aminek Natalie Portman van a borítóján? Melyik volt az az egy anime, ami benne volt?
:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2012.02.10. 19:05:56
"Mellesleg ez az egyetlen anime ami bekerült abba a könyvbe nem is véletlenül."
2012.02.12. 19:28:05
mykola · http://megosztanam.blog.hu/ 2012.06.04. 03:09:57
Mert előrébb tenni egy Dragonball-t mint az Elfen Lied-et vagy NGE-t elég durva.
Meg úgy egyáltalán azért belerakni valamit a listába mert gyermekkori kedvenc elég érdekes.
Amúgy csak nekem tűnik úgy vagy tényleg nem foglalkoztok lányoknak/nőknek készülő animékkel?
Synn 2012.09.26. 16:49:17
mellékesen a tonnányi vért és brutalitást, egy igen csak emberekre jellemző története van, nekem bejött habár nagy foltot is hagyott.
amit viszont szívesen láttam volna a listán az ilyen sailor moon/shongoku helyett (melyeknek közük sincs egy remekműhöz, az meg hogy "gyerekkori kedvenc nem izgat, a pokemon sem volt rossz 6 évesen, most már csak monoton kakasviadalok sora).
az a Trigun és a Cowboy Bebop, esetleg egy One Piece.
Zubeda 2012.09.30. 19:50:16
Szeretnem megkedezni szerintetek melyik a legjobb 10 szerelmi tortenet az animekban?
Lattam mar a silor moont, a vampire knght- ot, a bleach-et, a cowboy bebop ot, slayers-t, dragonballt stb.
Szeretnek valami ujat megnezni ami erdekes es legalabb olyan jo mint a Bleach.
tonkacsa 2012.10.20. 22:43:11
kastor 2012.11.13. 21:34:31
xxroland23 2013.01.05. 21:07:44
Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.02.03. 19:43:33
xxroland23 2013.02.13. 16:25:47
A Kaibutsu Ojuo szerintem annyira nem kihagyhatatlan darab bár a látvány rohadt jó és az opening és az ending is nagyon jó lett,itt a véleményem róla:
animemangapalota.blog.hu/2012/02/18/kritika_by_xx18rolandxx_princess_resurecction
Ha esetleg érdekel itt a Katanagatari is:
animemangapalota.blog.hu/2012/11/04/kritika_by_xx18rolandxx-_katanagatari
Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.02.18. 11:49:24
Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2013.02.18. 17:13:22
AlphaHun001 2013.03.24. 19:16:59
És már kiadták az új évadának a bemutató részét
(Code Geass: Boukoku no Akito).
xxroland23 2013.03.25. 23:16:20
A Boukoko No Akito-k nem az új évad részei hanem csak Moviek igaz hogy annak meg rövidek. A 2. az most Júlsiusban fog kijönni és mág 2 film lesz ezeken kívül.
Ivanhoo300 2013.10.05. 23:15:01
Szeretnék ehhez a top 20-as listához hozzászólni, szerintem lényeges hogy meg említsünk 2 animét ami (nem csak szerintem) de minimum a kultikus sztorik körébe tartozik ezek a Claymore középkori sztori nem túl hosszú de zseniális és 2006 legendás animéje a Ghost in the Shell Stand Alone Complex 2 évada ennek a kettőnek benne kéne nem is benne kell lenni a topban mindkettőnek komoly mondanivalója van nem egy 4.5/10-es értékelésü történet. Láttam a top 20-ban lévő animék közül egy párat és egyet értek a legtöbbnek a helyezésével de kérném e két remekű felvételét is,
sokaknak számítana és örülnék én is.
köszönettel:Ivanhoo300
xxroland23 2013.10.06. 10:12:49
A Claymore azért nincs rajta mert még nem láttam,láttatlanban pedig nem értékelek semmit de sok jót hallottam róla. A GITS pedig tényleg legendás mind a film és a 2 sorozat is egy hihetetlen élmény már mindegyiket láttam. Ezért nem hálás feladat ilyen listákat csinálni mert nem fér fel rá minden kedvenc vagy ajánlani való. De pont ezért írok a Claymore-ról ha akarod :)
TyrxAcotl 2013.10.22. 08:21:47
A Ghost in the Shell kihagyása viszont olyan dolog, mint...
Mintha a húslevesbe csak vizet raknál, semmi mást.
Egyelek meg, a Mátrix című filmnek ez adta az alapötletét...
Az első rész egyszerűen fantasztikus, és maga a történet egy olyan problémával foglalkozik, amivel lassan nekünk is kellene. A második résznek sokan a létezéséről sem tudnak, azonban elengedhetetlen ahhoz, hogy a történek kerek legyen, és semmiképp sem javasolt az Innocence kihagyása, SAC előtt mindenképp meglesni!!!
Aztán a Stand Alone Complex...
Alapvetően eredeti nyelven, angol felirattal nézek anime-ot, ez volt az egyetlen, ami kénytelen voltam magyar szinkronnal is kipörgetni. Amikor a Tachicoma-k elkezdenek a kollektív tudat tudatalattijáról filozofálgatni, az már egy kicsit sok volt idegen nyelven.
Végül a Stand Alone Complex - Solid State Society, ami számomra egy kissé érdekes lezárás. A film marha jó, azonban olyan, mintha hiányozna egy évad sorozat. Onnan indul, hogy Mokoto már rég nincs a 9-es csoportnál... Fura, de nemlepne meg, ha most az Arise filmek után, zúznának még egy évad SAC-ot és ki lenne pótolva a sztori.
Egyébként, ha már listát írsz, akkor a két FMA-t értelmetlenség külön helyen feltüntetni, ahogy a Slayers-t is. Mondjuk én az utóbbit fel sem írtam volna, annyira bugyuta butaság, de ízlések és pofonok. Akkor már inkább egy Bleach meg egy Devil May Cry mehetett volna a helyére... Ha már külön irkálod az ilyesmit, akkor viszont a Dragon Ball és a Dragon Ball GT is helyet érdemelne a Z mellett... Megjegyzem a teljes Z és GT is létezik szinkronosan, és lement Magyarországon. Amikor kitört a botrány, nem vette meg a Z következő évadját a tv társaság, mert a kormány letiltotta. Epilepsziás rohamot váltottak ki a fény és hanghatások az arra érzékeny gyerekeknél. Később éjszakai vetítésben ment, majd a már magyarrá korcsosult Cartoon Network adta...
Az Elfen Lied szerintem nem a 20. helyet érdemli, kőkemény sztori, csak meg kell érteni, mi, miért történik...
Amit a Chihiróról írtál, azzal vitatkoznék. Az Oscar-Díj helyén való, azonban semmiképp nem mondanám Hayao Miyazaki életművének. Akkor már Vándorló Palota. Tudom, hogy ekörül nem kavartak akkora port, de szerintem nem is az a mérce, hogy melyik lett nagyobb divat. Továbbá készül még egy film, és utána fog visszavonulni...
Ha már Hellsing, akkor OVA... :)
Egyrészt több köze van az eredeti mangához, másrészt... Ha nem láttad, nem mondok semmit, nézd meg!!!
Szerintem a DN nem lett rosszabb L halálával. Sőt... Ugyanolyan kifacsart maradt, csak mindenki azt várta, hogy kettejük között dől majd el ez a játék. De... Végül is így lett... :)
Amin kiakadtam, hogy az Ergo Proxy nincs a listában... (o.O)..l..
De most komolyan ember, Slayers 2x, Sailer Moon, FMA 2x... Ohne Ergo Proxy?
Van egy sanda gyanúm, hogy nem láttad, úgyhogy veselkedj neki! Nem vicc, komolyan!
zoliboy94 2014.01.25. 18:18:52
Gezdno99 2014.04.06. 10:02:13
xxroland23 2014.04.06. 14:29:55
Azért mert a Naruto-t egy klisékkel és idegesítő szereplőgárdával rendelkező középszerű shounennek tartom míg a Shippuuden vagy inkább Szarpudden minőségileg a béka valaga alatt van már jó pár éve. Voltaképp azt 10 rész után úgy vágtam a kukába mint a huzat és azóta se bántam meg. Akkor már inkább a Bleach.
Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2014.04.06. 16:10:08
Gezdno99 2014.07.14. 01:08:29
xxroland23 2014.07.14. 13:25:53
Igen van pofám lehagyni a Naruto Szarpuddent és a Fehérítőt. Amúgy érdekes hogy másodjára is idekommentelted ezt :/ .
Viirág Kiss 2015.04.26. 20:01:13
Ui. Szerintem jó lett. :)
üres mező 2016.10.03. 12:41:43
xx18Rolandxx 2016.10.03. 18:02:14
Igen-igen már régóta terezem, hogy frissítem ezt a listát és így ha most megnézem ezt a listát akkor van rajta 6-7 anime ami ide illik a többi nem! Viszont amik ide illenek azokat tényleg kár kihagyni. Talán a közeljövőben meg is történik a frissítés.
bogeslarka 2016.12.06. 20:28:38
AnimeMesi 2017.02.14. 15:22:05
Deansdale 2017.08.10. 19:10:18
Az Elfen Lied, a Neon Genesis, A D.Gray-Man tipikusan olyasmik amiktől a 12 évesek el vannak ájulva, mert nagyon véresek és betegek, de ezzel nagyjából ki is merül a tudományuk. A Hellsing és a D maradhat, azokban van valami többlet a vérfürdőn felül, felnőtt fejjel is nézhetőek.
ouroboros 2017.08.16. 21:18:11
De azért még megemlíteném az alábbiakat, hátha valaki nem ismerné:
Berserk
Black Lagoon
Cowboy Bebop
Higurashi
Monster
xx18Rolandxx 2017.08.16. 21:29:04
Hát igen ez a lista már nagyon idejét múlt. Már régóta tervezem, hogy frissítem ezt a posztot mert vannak rajta olyanok amiket már én sem tartok olyan hű de jónak. Mondjuk a Higurashi még így se lenne rajta XD .
Utolsó kommentek