Szegasztok!

Ma nem terveztem semmit sem írni a blogra, de amikor megláttam Peter1989 blogján "Dr. Shörman Gamer Szakértő" történetét és a Bayonetta-ról szóló dolgokat, úgy döntöttem, hogy elmondom én is erről a véleményemet.

  

Először szeretnék valamit tisztázni.

Sok dologban nem értek egyet Peter1989-el, mint például hogy a Devil May Cry méltatlanul vált népszerűvé, vagy hogy Dante egy "olajozott köcsög" lenne. Tény, néhány dologban tényleg hasonlít Duke Nukem-hez, de a 2 figura ég és föld, összehasonlítani őket olyan, mintha egy farkas hasonlítanánk egy medvéhez, nem beszélve, hogy Dante nem anime figura (az anime, amiről én is beszéltem csak jóval később jelent meg kb 3-5 évvel), és az első játékban még erősen nyugati játék fíllingje is volt - bár az tény, hogy bennem soha nem is merült fel, hogy valaha is összehasonlítsak 2 másik játék főhőseit. És abban sem értek vele egyet, hogy a Hack'n Slash-ek rosszak lennének...

Viszont sok dologban egyet is értek vele, mint pl hogy a mai játékok többsége már csak az akcióra, a végtelen töltényre és a látvány világra koncentrál, és már nélkülöznek minden fajta gondolkodást is. Jó példa erre a Resident Evil 4, ami már nem is Resident Evil, csak névben és a főhős (Leon) miatt lehet a sorozat tagjaként rátekinteni (erről majd később írok). És abban azért egyet értek a Devil May Cry terén, hogy a második és harmadik játékoknál már nagyon monoton volt a játékmenet.

És sajnos áttudom érezni Peter1989 fájdalmát a játékok nevetségesen egyszerű és monoton, gondolkodás nélküli "devolúcióját", hiszen ha a Duke sorozattal nem is, így is játszottam olyan játékokkal, mint a "Legacy Of Kain Soul Reaver", "Final Fantasy X", "Final Fantasy VIII", "Crash Bandicoot 1-2-3", "Croc 1-2" stb... Ezekben a játékokban nem csak mentél előre, hanem gondolkodni is kellett, puzzle-eket és kirakókat megfejteni.

És már a nagy címek is elk**vultak a causal réteg számára (nem tudod kiolvasni a kódokat vagy nem tudod jól beosztani a lőszert a Resident Evil 1-ben? Oké, akkor ott az I.Q. betyároknak a Resident Evil 4, kódok nélkül és végtelen lőszerrel már hard fokozaton! Vagy nem tudod a Soul Reaver-ben megfejteni a Puzzle-ket? Akkor vedd meg a Defiance-ot, amiben elég csak leölnöd minden vámpír vadászt és már mehetsz is tovább!)

De akkor most miért írtam ezt? Azért, mert érdemes tudni rólam, hogy habár nem játszottam minden nagy siker címmel (God Of War, Silent Hill stb...), de ha engem egy játék nem tud megragadni az első 1 órában, akkor én azt tuti nem veszem kézbe többé! A játékok többsége pont ezért próbálja lenyűgözni az embereket már a legelején csillogó grafikával meg "dobjuk be egyből a szerencsétlent a mély vízbe" taktikákkal. Pedig elég lenne valami jó hangulatot csinálni már a játék elején, és már több sikert érnének, mert hiába a szép grafika, ha közben már az első 1 órában szétunod az agyad. Ezért van az, hogy a játékok 70-80%-a (és ez nem saját vélemény, hanem sok konzolos és pc-és magazin is ezt írja) SOHA nem kerül végigjátszásra!

Ez történt a Bayonette című játékkal is. Olvastam róla minden szépet, majd megvettem, és elkezdtem vele játszani (tudtam már a megvevése előtt, hogy egy Devil May Cry klónról van szó). Hát mit mondjak... letoltam vele kb egy órát, de nem tudott megfogni.

- A történet nem lenne rossz, ha nem lettek volna az a "filmszalag" szerű hülye bevágások.

- A játékmenet hihetetlenül primitív, tiszta Devil May Cry volt, de valamiért abszolút nem tudott megfogni.

- Az alap ellenfelek is nevetségesek voltak, hiszen az "angels"-ek ritka hülyén néztek ki (mint akiknek leszopták volna a fejüket). Hát kvázi a Devil May Cry 4-ben lévő "Angels"-szek 100-szor coolab-ak voltak! (Bayonette Angel-ek: 1, 2, 3, 4)(Devil May Cry 4 Angel-ek: 1, 2, 3, 4)

- Csak mert egy játék japánban készült, nem feltétlenül kell "anime környezetre" gondolni... De itt tényleg olyan volt, mint valami rossz anime-t néznék...

- A látványvilág, főleg a "Witch Time"-ban... olyan LSD parádét kaptam, hogy azóta (kb 1 éve játszottam vele) csak a szivárvány 7 színében látom a világot!

- A Főhősnővel nem volt színpatikus, mert mást sem csinált, csak káromkodott és azt a k**va nyalókát szopogatta, még akkor is, amikor nem kellett!

Persze voltak jó pontjai is. A fegyverek jók voltak, a zenék pedig nagyon jók (főleg a végső főellenség zenéje). De így is max 7/10 meg 8/10 nálam.

De miért beszélek erről? Mert a címben is említett "Dr. Shörman" 10/10 adott neki, ami nem baj, hisz mindenkinek más jön be... viszont amit nem nagyon értettem, hogy az Anime Star (vagy Mondo, mit tom én má) magazinba is írt, és ott is 10/10-et adott. Ezzel sem lenne problémám, hiszen sem az Anime Star, sem pedig a Mondo nem szaklapok (hiszen milyen magazin az, ami fanboyokat hívnak meg vendégnek - pl Fekete Dani egy Akatsuki-s Élete - valódi tehetségek helyett, akik valóban tenni próbálnak valamit a témában? Pl miért nem hívták meg MEMBER-t? Ő az iskola példája, hogy komoly, a politikával foglalkozó - LMP párttag, ha jól emlékszem -, érett ember is lehet anime rajongó!)

De akkor mi a problémám "Dr. Shörman"-el? Az, hogy mint írtam, csak egy Xbox-a és egy PC-je van (állítólag volt régen PS2-je is), és jó, hogy ha játszott életében 30 játékkal, DE ENNEK ELLENÉRE "SZAKÉRTŐNEK" NEVEZI MAGÁT! Szerénység a javából, mi? Akkor miért nem az 576 vagy Konzol magazinban olvashattunk róla, miért csak "fanboyok" által készített havilapban?

Mert a "Szakember" az egy szakma, aki NAGYON jártas abban, amiért pénzt kér. De ő nem "szakértő", és még így is pénzt kap az irományaiért!

Mert azért SOKKAL TÖBB KELL, HOGY VALAKI "SZAKÉRTŐNEK" HÍVJA MAGÁT! Hogy mik, hát ezek:

- Minimum 100 játékkal már kellett játszania az életében.

- Minimum 10 különböző gépen már tolnia kellett legalább 5 játékot (pl SNES, PS, Dreamcast, Gameboy Color, Gamecube, Wii, PS3, Atari Jaguar, SEGA Megadrive, Xbox360 stb...).

- Egyszerre kell objektívan és szubjektívan is írnia, és jól elosztva, pl a cikk elejére szubjektívan írni a játék témájáról, hogy volt-e már tapasztalata ilyen témájú játékkal és valami poénos gondolatot leírni, majd objektívan írni a játék látványáról, hangulatáról, erősségeiről és gyengeségeiről (persze lehet poénosan venni a figurát), majd a végén is lehet szubjektívan írni, hogy szerinted megéri-e megvenni a játékot vagy sem.

- Tisztában kell lenni az aktuális játékok látványvilágával, hogy összelehessen hasonlítani a grafikát.

- Egy adott fajta játékból (pl kaland vagy verekedős játék) legalább 5-8 címet ismerni kell.

Sorolhatnám tovább, de nem teszem.

És pontosan EZÉRT NEM NEVEZEM MAGAM SZAKÉRTŐNEK, SEM JÁTÉKOK, SEM ANIMÉK TERÉN! Hiszen én mindig is PS párti voltam és soha nem játszottam a Silent Hill, GTA vagy bármely más hasonló játékkal, és ha össze kell számolnom, hogy életem alatt hány játékkal játszottam, akko is max 70-80 lenne!

(Animéknál sem ismerek 50-60-nál több címet)

Én magamat ezért vallom csak "bloger kritikusnak", mert én sem pénzt nem kérek azért amit csinálok, és soha nem is vártam el, hogy szent írásként vegyék véleményem.

De igaziból MÉG ezzel sem eltt volna baj, ha nem lett volna arrogáns!

Peter1989 nem egy alkalommal és valóban illendően és kedvesen megkérdezte "Dr. Shörman"-t a Bayonette-el kapcsolatban pár dologban, de jobb, ha ezt a saját szemetekkel olvassátok:

(raktam linkeket is, ahol jobban eltudjátok olvasni)

első kép, második kép, harmadik kép és utolsó kép

 

 

 

 

 

 

 Huh... szerénység és kedvesség a javából!

Az egy dolog, hogy Peter1989 szeret néha provokálni, de "Dr. Shörman" igazi "suckértő" módjára rendezte le a dolgot... "leb*zdmegolta" oszt jól van! Na ILYET EGY SZAKÉRTŐ NEM CSINÁL!

És most nem Peter1989-at akarom védeni, de...

1.Honnan veszi "Dr. Shörman", hogy Peter1989 soha nem játszott a játékkal, és miből gondolja, hogy kamuzott a barátjával illetően?!

2.Miből gondolja, hogy Peter1989 csóró, és csak letölt játékokat, miközben ő az, aki addig nem veszi meg a játékot, amíg nem 3000 ft?! És ha már "szakértő", miért nem veszi meg a drága fan újság neki a játékot? Így szokás egy szaklapnál, ha már ennyire büszke arra, hogy belerakták a fan irományát...

3.Mióta könnyen fogyasztható egy olyan játék, amiből ömlik ki a bél és a vér egy olyan játékhoz képest, ahol max elhul pár vércsep és aztán az ellenfél eltűnik?!

4.Mióta "legendásan szigorú" az EDGE magazin?! Tudni illik ők az olyan játékoknak adnak maximális pontszámot, amik vagy túl hype-oltak, vagy nem érdemlik meg. Milyen 576 adott a Bayonette-nek 10/10? Csak nem a Tyler féle "feltámadt 576 KByte"? Mert kb 2 év után csődbe ment a magazin.

5.Miből hiszi, hogy az a szakértő, aki a kedvenc játékával 50-60 órát eltölt? Először is, egy mai játék ma már 10-20 óra hosszú max. Másodszor, az igazi szaklapoknál lévő igazi szakértők sem tudnak minden játékot végigjátszani, de így is írniuk kell...

A tetejében az érvek nevetségesek voltak...

1.Újítás a kitérés?! Ehhez képest már a Devil May Cry, a God Of War, a Dynasty Warriors, a Medievil, a Crash és más játék is tudott kitérni, gurulni, elugrani a támadások és csapdák elől. Összetett harc? Csak azt produkálunk, amit az említett címekben.

2.Azért jó, mert piszok könnyű? De hát pont ezért nem ér semmit, mert nincs benne kihívás, és akkor legyen bármennyi különböző fegyvered, csak unni fogod...

3.10 fegyver! Azta! Hát hol van ehhez képest az 1998-as Medievil a csekély 20 fegyverével?

4.Több fegyverrel való kombózgatás mindig is ismert volt, szóval ez sem újdonság (csak a tálalás más).

De akkor hagy válaszoljak a blogján írt "kérdéseire" is:

"Tudtok még egy másik játékot, ahol közel tíz különböző fegyver van, amikkel összesen TÖBB EZER különböző speckót lehet végrehajtani?"

- 30-at is! De legyen elég a Dynasty Warriors sorozat, oké?


"Tudtok még egy másik játékot, amivel a legbénább játékos is ugyanolyan élvezettel képes játszani, mint a legdurvább veterán arcok?"

- Resident Evil 4, Spider-man, Crash, God Of War stb...


"Tudtok még egy másik játékot, ahol a főhősnő egy katanával darabolja fel az ellenségeit, miközben a lábán lévő jégkorcsolyán csúszkál és mindeközben epres nyalókát szopogat?"

- .... nem, de csak azért, mert senki sem gondolja ezt cool-nak vagy viccesnek ahhoz, hogy bele is rakja egy játékba.


"Tudtok még egy másik játékot, ahol a főellenségek átlagos mérete akkora, mint egy kisebb város?"

- Igen, úgy hívják, hogy Shadow Of Colossus, és ott ezzel ellentétben mindegyiknek van egy gyenge pontja, ami nélkül nem lehet legyőzni, és ha magadtól nem jössz rá, akkor kampec.


"Tudtok mondani egy másik játékot, a DMC óta ami ilyen mértékben megreformálta volna a hack’n'slash műfaj harcrendszerét?"

- A Devil May Cry sem reformált meg semmit, csak jó tálalásban adta oda magát a játékosoknak.


"Tudtok még egy másik játékot, ami ennyire elborult dizájnnal rendelkezik, végtelenül pózőr és mégsem válik erőltetetté?"

- Légy erős... EZ A LÁTVÁNYVILÁG ERŐLTETETT!


"Tudtok még egy másik játékot, amiben a főszereplő nő haja képes átváltozni óriási szörnyetegekké, hogy irtózatos mértékben meggyakja az ellenfeleket?"

- Ez kb ugyanaz, mint a Devil May Cry-ban az átváltozás, csak itt a hajával csinálja ugyanezt. Szóval megint csak más tálalás.


"Tudtok még egy másik játékot, amiben a végső fő gonosz akkora, mint egy bolygó és mi mégis olyan kegyetlenül megszexuáljuk a végén, hogy végül az egész naprendszeren keresztül átütjük bele egyenesen a Napba?"

- Megszexuálni!?!?!?! Fúj, bakker, te tiszta hülye, egy kőszobrot akarsz megerőszakolni?! Amúgy Mundus a Devil May Cry-ból vagy a Savior a Devil May Cry 4-ből nem ismerősek? És habár eljutni oda nem jutottam, de láttam róla videót, és a véleményem a "napba zuhanásról".... szánalmas! Miért kerülgetni ki a bolygókat, amikor eredetileg egyenesen ütötte? Nem kellett volna a bolygóknak ütköznie? Mert úgy nézett így ki, mintha egy vasútvonalon rángatták volna....

Továbbá blogjából kiderül, hogy őt a játék "túlfűtött erotikája" fogta meg. Szóval erről van szó, és semmi másról.

Hát ennyit akartam írni, hogy mi a véleményetek, azt írjátok meg kommentben. Én csak azt sajnálom, hogy ennyire eltudnak szállni maguktól az emberek... hopsz, ezzel magamat is jelemeztem egy kicsit... ;)

Mangekyo022

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr723090014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2011.07.22. 22:26:47

Huu én is mehetek akkor egy ilyen laphoz "játékszakértőként"? :D

Mangekyo22 2011.07.22. 22:35:15

@:{) MIKI (}:: Ha Dr. Shörman-nek sikerült, akkor miért nem? Persze max a Mondo-ba... ;)

:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2011.07.22. 23:56:15

Egyébként az a baj, hogy még egyet is értenék a sráccal, mert a Bayonetta engem is megfogott.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.07.23. 10:43:11

Rövid vélemény? Akkor milyen lett volna a hosszú? :)

"Ő az iskola példája, hogy komoly, a politikával foglalkozó - LMP párttag, ha jól emlékszem -, érett ember is lehet anime rajongó!)" Kösz, ez most odavert. :D Úgy szoktam mondani, hogy mindenkinek kell egy hobbi.

Én már régóta csak itt nézek játékokat: www.asmallgame.com/?p=1002
Egyszerűen nem értem, amikor a Nerd egy jobb pillanatában nem csak a legalját kutatja, hanem elővesz eszméletlen durranásokat (pl. Swordsquest: www.youtube.com/watch?v=LWltQ9UN5vE), akkor azért tényleg elgondolkozom, hogy mi történt? Bár valószínű, hogy míg korábban csak az igazán nagy koponyák ülhettek le játékot írni (gondoljunk csak bele, pl. hogy egy Sega Genesis-re egyáltalán miként lehet játékot készíteni? Egy ház nagyságú gépen leírod, aztán a kis konzolon teszteled??), ahogyan anno a Fansub Documentary-ban is kitudódott, milyen nehéz volt régen fansubbolni, amikor még nem terjedtek el a PC-k.
Ma meg kb. az ül le játékot írni, aki akar (pl. én :D), elég hozzá egy PC vagy laptop, több kevesebb programozói ismeret (bár én már youtube játékot is láttam, szóval játékot írni akármin lehet) aztán durr oda neki. A legnagyobb hiba, hogy általában még csak tesztelni sincsen kedv a szörnyszülötteket, mással nem tudom magyarázni, hogy az én szememnek még egészen szép játékokat ilyen hibákkal kell bemutatni, mint freddyD tette a megboldogult sorozatában (bár lehet, hogy csak én maradtam le, nekem megdöbbentést okozott, hogy sokak szerint a Duke Nukem Forever ronda).

Konklúzió: Mivel a piac mind szélesebbre és szélesebbre tárja a lehetőségeket, megakadályozhatatlan, hogy híguljon maga az anyag, amivel dolgozik. Animékben egyre több a slice of life, metálzenében minden második pózer-black metal lassan, már nem létezik olyan apró lyukú szűrő, amit biztonságosnak mondhatnék. :/

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.07.23. 10:44:09

*Elírtam a linket: indiegames.com/index.html
A játékoz mint példát akartam linkelni, hogy flashben is lehet jó ötlettel előrukkolni.

:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2011.07.23. 12:35:49

@Member: jó de azért más ha valaki leül és csinál egy ingyenes játékot, még a nagyobb kiadok lassan csak skint meg scriptet cserélnek egy játékban, a motor ugyanaz marad és elkérnek érte továbbra is 60 eurót, ami pofátlanság.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.07.23. 12:40:22

@:{) MIKI (}:: Teljesen igazad van, ingyenes játékoknál is van több motor (én a Game Maker-t ismerem jobban, a régi 2D-s kiadást), de azért mégis csak más, mint több tízezreket elkérni érte.
Gondolom egy FPS motor azért mégis más, mint egy 2D-s ökörködés alapja, egyáltalán meg lehet ismerni valamit annyira pöpecül, hogy hibátlan legyen a játék?

Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2011.07.23. 23:02:19

Ezt se most írtam már, nem hittem volna, hogy valaki még megtalálja, de akkor essünk neki. =)

Szóval a lényeg, hogy azon basztam fel magam Shörit illetően, hogy törölte a kommentjeimet, amikor semmi sértő nem volt bennük, és olyanokat magyarázott hatalmas újítás szintjén, hogy dodge, bullettime, counter, túrista fokozat, satöbbi, ami azért egy jó ideje már egyáltalán nem képez újdonságot a játékvilágban. Az hogy magát napellenzős módon suckértőnek nevezi, már a saját hülyesége, pláne annak tükrében, hogy 10/10-es értékeléseket ír objektív pro/kontra érvek nélkül.

Dantét illetően ezt már megvitattam anno többekkel is, és máig egyetértek azzal, hogy a Capcom egyszerűen csak elbaszta ezt a karaktert, de nagyon. (Igaz, ők mindent elbasznak, de ez most részletkérdés.) Szóval adott Danci, aki az első 1-2 részben belőtte magát az átlag, középszerű, unalmas főhős szintjére. Aztán mi történt? A Capcom érezte, hogy nem nagyon akarják felkapni a karaktert, ezért a 3. részre következett egy stílusváltás, ami már az introban is meglehetősen ciki volt. Szóval amit Dante ott levágott, aztán megszólalt hogy “Let’s Rock!” én csak megszívtam a fogam egy “jaj” kíséretében, mert szépen leesett, hogy a Capcom most azt szerette volna ellőni Dantéval, amit a 3D Realms előtt Duke Nukem-el, a különbség, hogy Danténak ez a szerepkör piszkosul nem áll jól.

A Bayonetta alapvetően nem egy rossz játék, jobb mint a DMC, God of War, Darksiders, stb, mert azok valami hihetetlen gyorsan érdektelenné váltak a számomra. Alapból az a gond ezzel a műfajjal, hogy:
1. Ha csak random össze-vissza nyomogatod a gombokat, akkor is “jó” minden.
2. Az egészre csak rárak egy lapáttal, hogy a harc úgy 80%-ban tökéletesen átláthatatlan.

Előbbire jó példa a GoW, ahol akármit is nyomsz akárhogyan, 80%-os eséllyel kerülsz ki győztesként egy-egy csatából. A kombókban semmi változatosság sincs, hiába használnak azok 2-3 gombos rendszert.

Utóbbira a Dynasty Warriors, ahol sokszor azt se látod te hol vagy.

A Bayonetta olyasmi mint a Blood Rayne, látványos ezért ideig óráig leköti az embert, nem is túl könnyű de nem is túl nehéz. Ha kihasználod az időlassítást és nem seggelsz egy helyben, a többi már adja magát, spec nem nagyon néztem mit nyomok amikor jött a lehetőség. =)

Szerencsére nem kell szenvedni egy-egy kombóval mint a DMC-ben anno. A gombpüfölős tourcher és overkill (climax) jelenetek van akinek bejönnek, van akinek nem, engem nem fogtak meg.

Tény, hogy van benne rengeteg fegyver, kombó, kombinálás, ütések, lőfegyverek, mágia, Bayonetta haja, stb, amik igazából már felesleges mennyiségben vannak jelen és kombinálhatóak. Minden játékban megtalálja az ember azt a 3-5 elérhető támadást, kombót, kombinációt, akármit amivel effektív tud lenni szinte minden szituációban, és/vagy boss ellen.

A látvány és a zene na igen, ez full ízlésfüggő, nekem ez a tipikus Japán iparos munka, aka pözőr eyecandy rövidtávon szórakoztató, hosszútávon inkább unalmas. Ja és ezt még muszáj megemlítenem, hogy a motoros rész az szvsz kész röhej volt.

Apropó, az igazán szánalmas húzása nem ez volt Shörinek, hanem amikor magukat szembeköpve térden csúsztak a Mondonak, de ez már egy másik történet. =)

Mangekyo22 2011.07.24. 19:06:14

@peter1989: Érdekes, hallottam, hogy az AS a Mondo "szolgálatába állt", de azt nem, hogy Dr. Shörmen is! És legalább sikerült a nagy "suckértőnek" (mert én nem olvasom a Mondo-t)?

Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2011.07.24. 20:17:56

@Mangekyo22: A történet úgy zajlott, hogy volt ugye Magyarországon eredetileg két "nagy" animés újság, az egyik volt a Mondo, ami máig az Animax csatorna szócsöve, a másik az AS, akik büszkén hirdették, hogy ők bizony függetlenek mindenkitől és önerőből fennmaradnak, amire már akkor se volt sok esély, legalább is nem hosszútávon.

Teltek múltak az éve, és ahogy lenni szokott, gyorsan kialakult a konkurenciaharc a két lap között. Maga a nyílt szardobálás a 2 vásárlótábor részéről annyira nem volt meglepő, maximum olyan szempontból volt figyelemre méltó, hogy némelyik delikvens meddig volt képes ebben elmenni a hazabeszélés terén. Ami igazán érdekes, hogy a szardobálás nem csak a két rajongótábor, hanem a két szerkesztőség között is ment, már persze ezt próbálták úgy csinálni, hogy a magazinokból ne ez tűnjön ki, de ettől még voltak egyértelmű célzások, főleg a Mondo részéről, igaz Dönci atya a saját vásárlóbázisukat is lehülyézte nyíltan, de ez most részletkérdés.

Maga a szardobálás szerkesztői szinten inkább az egyes szerkesztők blogjain ment komolyabban, Shearer majd másfél tucat bejegyzést írt anno amiben a mondot, a mondo egyes szerkesztőit, cikkeit, esetleg a vásárlóbázisukat szidta (utólag persze ezeket mind törölte).

Természetesen ahogy a MAT eladta magát a Mangafannak a nagy eredetiségét hirdetve, úgy rövidesen az AS is "békét" kötött a konkurenciával, vagyis a Mondoval, ami a háttérben nyílván anyagi gyarapodást hozott, ám ebből kívülről csak annyi látszott, hogy Shöri és Annie kolléganője elkezdtek cikkeket exportálni a Mondoba, cserébe jogokat kaptak ahhoz, hogy az Animaxon vetített animékből képeket importáljanak a saját magazinjukba.

Ennek meg is lett a hatása, az AS olvasottsága némiképp nőtt, ám mindhiába, idővel egyre jobban veszteségessé váltak. Csökkentették a kiadásokat, vékonyabb papír, olcsóbb borító, DVD melléklet megszűnt, illetve ezzel párhuzamosan próbálták meglovagolni a Yaoi, Yuri, Jrock/pop hullámot, de ez se jött be, érezte mindenki körülöttük, még ők maguk is, hogy ennek csőd lesz a vége.

Na már most, mit csinál egy tisztességes magazin amikor érzi a vesztét és bedőlni látszik? Na mit? Hát megszűnik tisztességgel, egyenes gerinccel… de nem az AS. Az AS szerkesztők többsége, az élen Shörivel szépen eladták magukat a Mondonak, a küszöbig csúsztak nekik, míg az vidámon, röhögve bekebelezte őket. Mindezt persze próbálták valami röhejes baráti egyesülésnek álcázni, nem sok sikerrel. Eleve ha akkora haverok és egyenrangú partnerek lettek ahogy ők azt állítják, akkor a volt AS szerkesztők miért nem a Mondo teambe lettek befogadva? Ehelyett egy külön blokként lettek beszorítva. Csak mert ha engem kérdezel ez inkább meríti ki a "na dobunk egy cupákos csontot a koloncoknak" felállást, mint a "baráti" alapú összefogást.

BlackSheep89 · http://baaadmovies.blog.hu 2011.07.25. 07:53:22

Ilyen gyökerekből nagyon sok van, akik képtelenek elfogadni mások igazát, de azért hogy egy ilyennek pénzt adnak... hát whoa!
Egyébként én vagyok az egyetlen, akit marhára idegesít, hogy az általános vélemény szerint ha egy játék 85%-ot kap, akkor az közepes? Szerintem a 85% a kegyetlen jó kategória.

Katamori 2011.12.26. 21:10:19

Shearer? Ez a név ismerős anno Animax fórumról...lehet beszéltem is vele.

2005-2007 között jártam fel oda.