Szegasztok!

Sokszor beszéltem és írtam nektek az Ys videojáték sorozatról, s gondoltam itt az idő, hogy írjak nektek arról a játékról, ami bevonzott engem eme videojáték franchise világába.

Ma a 2009-es Ys Seven játékról írok nektek!

ys_seven_cover.jpg

Az Ys egy 1987 óta futó japán RPG sorozat, ami a Nihon Falcom egyik zászlóshajója. Valamennyi Ys játék Adol Christin kalandor utazásait mutatja be. Habár alig egy éve jelent meg a nyolcas számú Ys játék, kronológiailag az Ys Seven van a sor végén. A játék 2009-ben jelent meg PSP-re, majd 2017 óta lehet beszerezni Steam-en is.

Az Ys Seven alig pár hónappal az Ys VI Ark Of Napishtim után játszódik, melyben Adol és barátja Dogi eljutnak Altago-ra, ahol is kisebb félreértések után a király megkéri Adol-t, hogy vizsgáljanak meg egy földrengés után felszínre került romot, mely után Adol egy érdekes tetoválást kap. A király elmondja, hogy régen létezett öt ősi sárkány, akiket öt ősi nép tisztelt és istenített. Mivel a király arra gyanakszik, hogy az utóbbi időkben hihetetlen nagy gyakorisággal keletkező természeti jelenségeknek közük lehet a sárkányoknak, megkéri Adol-t, hogy látogassa meg a többi törzset is, hátha kiderül, mennyire valós a király félelme. Közben meg ugye egy misztikus árny és egy jóslat is előkerül.

A történet egész jó lett, szépen fel van építve, sok meglepetést fog tudni okozni még a tapasztalt RPG rajongóknak is.

A látvány ugyan nem használja fel a PSP összes képességét mint az Final Fantasy VII Crisis Core, viszont ennek ellenére is egész szép, a főellenfél harcoknál meg imponáló is néha. A zenék továbbra is zseniálisak, az Ys mindig is híres volt kiváló, mesteri zenéiről, s ez itt sincs másként!

5231_masolata.png

Jöjjön a játékmenet. Az Ys Seven volt az első Ys játék, ahol nem csak egy karakterrel, hanem egyszerre hárommal lehetett menni. Mindegyik karakternek megvannak a saját fegyverei és felszerelései, sőt, vannak cuccok, melyek nemtől függően vagy csak a férfi karaktereknek, vagy csak a női karaktereknek lehet adni. A játékban összesen hét (plusz egy ideiglenes és egy nem irányítható) karakter van, akik 3 harcstílusra oszthatóak: "slash", "power", "piercing". A lényege, hogy vannak ellenfelek, akiket csak azokkal a karakterekkel lehet hatásosan sebezni, akik az adott ellenfél "gyengesége". Tehát a páncélos dögök ellen egy "power" karakter mint Dogi, egy repülő ellen meg egy "piercing" karakter mint Aisha hatásos. Egész jól működik szerintem, mert így mindegyik karakter hasznos, főleg, ha még az egyéni skill-eket is beleszámítjuk, melyekből mindenkiken van legalább 8-10. A Skill-eket a start menüben kell beállítani a karaktereknek, amúgy meg automatikusan tanulják meg harc közben (minél erősebb az ellenfél, annál gyorsabban tanul). Mindenkinek van 2 végső támadása, amiket sebzés és sebesüléskor töltődik. Érdemes a csapatot is jól felállítani, mert mindegyik karakter valamilyen plusz hatást ad a csatákban (több pénz az ellenfelektől, több sebzés stb).

Maga a harc aktívan zajlik, mint egy rendes akció játékban. A csapattársaink is támadnak, de tudunk egy gomb segítségével aktívan váltani köztük. Hosszan nyomva a támadás gomb után egy "charge" támadást vihetünk be, mely nem sebez többet, de gyorsan feltölti a kék "Skill Gauge"-ot. Ugrani a szó szoros értelmében nem tudunk, de tudunk "vetődni", mely egyes helyeken cserélheti az ugrás szerepét.

Ami annyira nem tetszett, hogy a gyógyszeres cuccokat és különleges cuccokat egy másik menü megnyitásával lehet elérni, melynek hála nem kell a start menüvel bajlódni, de így is kicsit bosszantó tud lenni.

Különleges cuccok. Ezekből vannak sztori szerint kapott és bolt/misszió által kapottak, melyek segíthetik a tovább jutást vagy nagy előnyt adhatnak nekünk - például áttudunk menni a tüskés helyeken, lélegezni a víz alatt, hosszan lebegni a szélben stb.

5231_masolata_2.png

No de miért is olyan jó az Ys Seven? A hangulat és a játékélmény miatt. Már a tény, hogy Altago olyan, mint egy több kultúrából és civilizációból összeállt kontinens sokat dob a környezeti hangulaton, de hogy egy egész történelme van nem kicsit badass sárkányokkal meg óriás szörnyekkel meg csak fokozza a hangulatot! Igen, rengeteg óriás ellenféllel kell megküzdenünk, valamint rengeteg titok is van a játékban, s a harcrendszer egyszerűen addiktív és szórakoztató! Ellenfelekből és fő ellenfelekből rengeteg van, ahogyan helyszínekből is. Vannak erdős részek, tengeralatti részek, felhők közti részek és sorolhatnám. Mindig is érezhető volt, hogy az Ys sorozat és világa összefügg és szépen felépített, s hogy a világ nem egy kis föld darab, amit könnyen be tud az ember utazni, hiszen hiába járt meg Adol már megannyi kontinenst és országot, mindig tud valami újat mutatni az Ys világa a játékosoknak!

A nehézségi szint korrekt de kihívással teli! Habár választhatunk Easy, Normal, Hard és Nightmare fokozat között, készüljetek, hogy még Easy fokozaton is sokat kell fejleszteni a karaktereinket, ha tovább akarunk jutni az akadályokon! A karakterek szerethetőek és a kő-papír-olló harcrendszer miatt mindegyiküknek vannak erősségei és gyengeségei, amiket ügyesen kell kihasználnunk a későbbiekben.

Emel játékot mindenkinek ajánlani tudom szeretettel, főleg azoknak, akik unják már a Final Fantasy sorozatot.

Ys Seven

Megjelenési Év = 2009

Fejlesztő = Nihon Falcom

Kiadó = XSEED Games, Nihon Falcom

9/10

A bejegyzés trackback címe:

http://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr1413819338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.