Szegasztok!

Mivel régen volt már Top listás összeállítás, de még nem akarom frissíteni a top 10 legjobb anime/manga listáimat, ezért úgy döntöttem, hogy ma bemutatom azt a 10 mangaka írót és rajzolót (pontosabban 12-őt, de majd rájöttök), akiknek a művei mindig letudnak engem kötni.

Íme hát (természetesen szubjektívan) a szerintem 10 legjobb mangaka! ;)

Figyelem: Még mindig tart az Anime Manga Palota Harmadik nyereményjátéka, melyre szeretettel várunk minden bátor jelentkezőt! ;)

Bakuman-Road-to-Being-a-Manga-Artist-01.jpg

Akkor vágjunk is bele!

X.Helyezett = Naoko Takeuchi

Naoko Takeuchi.jpg

Naoko Takeuchi egy helyes és tehetséges mangaka hölgy, akinek köszönhető minden idők legismertebb neverending shojo mangája, a Sailor Moon. Volt más olyan mangája is, amik szót érdemelnek, mint például a Chocolat Christmas vagy a The Cherry Project, de inkább a Sailor Moon az, ami miatt megérdemli a listán való szereplést.

IX.Helyezett = Inoue Kazurou

inoue kazurou.jpg

Habár Ken Akamatsu volt az, aki a hárem műfajt megteremtette azzá, ami, Kazurou volt az, aki tökéletesítette az Ai Kora című zseniális hárem mangájával. Természetesen nem az Ai Kora volt az egyetlen zseniális műve, hanem a Midori Days, a White Wave és az Aoi Destruction nevezetű one-shot gyűjteménye is hihetetlenül jól sikerültek. Az egyetlen ok, amiért csak a kilencediket kapja, az a tény, hogy az utóbbi években nem nagyon adott ki új, hosszabb terjedelmű manga sorozatot - bár lehet, hogy csak a "á, ezt nem érdemes fordítani" hozzáállás miatt nem találtam új manga sorozatot tőle. Amíg nincs új sorozat, marad ezen a helyen.

VIII.Helyezett = Ken Akamatsu

ken akamatsu.jpg

Ken nem csupán nagyon jó romantikus mangákat ír, hanem ő egyben a hárem mangák és animék "megteremtője" is, akinek hála létezhet a műfaj.

Olyan műveket tett le, mint a Love Hina, az A.I. Love You, a Negima! Magister Nega Magi és legújabb sorozata, az UQ Holder!, mely jelenleg a Weekly Shonen Magazine oldalain olvasható.

Ha romantikus művet akartok olvansi, akkor Ken a ti babá... akarom mondani, emberetek! ;)

VII.Helyezett = Yoshihiro Togashi

Yoshihiro_Togashi.jpg

Yoshiro Togashi nem véletlenül a legtehetségesebb mangakák egyike, elvégre olyan mangákat tett le az asztalra, mint a Yu Yu Hakusho, a Jura No Miduki, a Ten De Showaru Cupid és a jelenleg is futó Hunter X Hunter.

Amúgy Togashi nem csak egy tehetséges mangaka, de mellesleg családapa is, akinek a felesége nem más, mint a fentebb olvasható Takeuchi. ;)

VI.Helyezett = Takahashi Rumiko

takahashi rumiko.jpgTakahashi Rumiko-t nem kell bemutatnom, elvégre ő neki köszönhetőek a Ranma 1/2, Mermaid Saga és Inuyasha mangák. Legújabb mangáját nem olvastam még, de biztos vagyok benne, hogy az is lehet olyan jó, az előzőek bármelyike.

V.Helyezett = Hirumo Arakawa

Hirumo Arakawa.jpg

"Jaj, Mangekyo, már megint csaje?! Ugyan mi olyat tett le az asztalra, illetve mi olyat produkált, amit pl Kishi, Kubo vagy Oda nem?"

Nos, szerintem ha azt mondom, hogy lány létére ő írta a Fullmetal Alchemist-et, a Hero Tales-t, a Noble Farmer-t és jelenleg két mangát is ír Silver Spoon és The Heroic Legend Of Arslan címek alatt, akkor szerintem már most kijelenthető, hogy a fentebb említett "három kis királyt" csuklóból hazapofozza Debil Island-re a Weekly Shonen Jump-ba, de akik "kézzelfogható" érdemeket is akar a hölgyikétől, nézze csak meg, milyen díjakat szerzett kb 10-15 éves pályafutása alatt.

Szóval Takhashi és Takeuchi mellett ő a harmadik hölgy, aki bebizonyította, hogy nem csak férfiak tudnak jó shonen fight mangákat írni!

IV.Helyezett = Yudetamago

yudetamago.jpg

Avagy a Neverdening Shonen Fight műfaj feltalálói, akik nélkül - és persze mangájuk nélkül - nem létezhettek volna olyan mangák, mint Dragon Ball, Fist Of The North Star, Yu Yu Hakusho, One Piece, Naruto, Bleach, Toriko stb... de ezt persze már ezerszer elmondtam. ;)

Viszont a tény, hogy a Kinnikuman mellet olyan mangákat is készített a híres duo, mint Kick Boxer Mamoru, Total Fighter Kao, Lion Heart és Tatakae!! Ramenman, egyértelmű bizonyíték arra, hogy nem véletlenül ők az egyik leghíresebb mangakák a világon.

III.Helyezett = Youn In-Wan & Yang Kyung-Il

Youn In-wan & Yang Kyung-il.jpg

Igen, tudom, hogy koreaiak meg minden, de mégis csak mangakáként vannak bejegyezve, szóval jogilag nincs akadálya, hogy ne szerepeljenek itt. ;)

De természetesen nem kerültek volna fel a listára, pláne nem ilyen magas helyre, ha nem az ő kezeik közül kerültek ki olyan mangák, mint a legendás Shin Angyo Onshi és a szintén fantasztikusra sikerült Defense Devil. Ha a fentike hölgyikék a bizonyítékok, hogy nem csak férfiak tudnak jó mangákat írni, akkor ezek ketten a bizonyítékok, hogy nem csak japánok tudnak jó mangákat írni.

II.Osamu Tezuka

Tezuma Osaku.jpg

Tezuka nem csupán egy mangaka... ő minden mangaka "atyja".... de persze nem szó szerint, tehát még véletlenül sem olyan, mint Bach a Bleach-ben.... ;)

De komolyra fordítva a szót, Tezuka nem csupán olyan alkotásokkal áldotta meg a mangák és az animék világát, mint az Astro Boy, a Buddha, a Kimba The White Lion vagy a Black Jack, hanem megannyi mangakát és anime rendezőt (pl Miyazaki-t) inspirált nem csupán a mangaka pályára, hanem bizonyos művek létrehozásában, így nem véletlenül szerepel sokszor cameo szerepként a legtöbb mangában (lásd pl School Rumble).

Na és akkor jöjjön most az, aki mindig az első helyen fog trónolni, aki annyira beásta magát a "világ legjobb mangakája" titulusba, hogy még Darth Vader csillagrombolója sem lesz soha képes kirobbantani onnan.... ő pedig nem más, mint a lista első helyezettje, vagyis....

I.Helyezett = Naoki Urasawa

Naoki_Urasawa.jpg

Naoki nem egy mangaka... ő maga a mangaka! Sokszor úgy is hívják őt, mint a "Második Tezuka", s nem véletlenül, hiszen amellett, hogy rengeteg szakmai elismerést és díjat nyert...

 

Ezek mellett bizony olyan mangákat is letett nekünk olvasóknak, amelyekről csak úgy beszélhetünk, mint a mangák unikumai! Yawara!, Happy!, 20th Century Boys, Pluto és természetesen minden idők legjobb mangája, ami egyben a legjobb anime is a világon, a Monster!

Jelenleg a Billy Bat című mangán dolgozik, de ha éppen nem mangát ír/rajzol, akkor meg ezerrel nyomja a gitárt, s bizony nem csak a "Guitar Hero"-ban! ;)

Szóval ők volnának szerintem a legjobb mangakák, természetesen vannak mások is, akik nagy eséllyel átvehetnek egy pár helyet, de addig is ők nálam a legjobbak! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://animemangapalota.blog.hu/api/trackback/id/tr725785534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szofron (törölt) 2014.01.28. 00:47:28

Nem is tudtam hogy ennyi női mangaka van. Kubo vajon hanyadik lenne? Kisimoto gondolom valahol a 100. környékén :D

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2014.01.28. 02:33:55

Oda Eiichiro-t meg bele sem raktad? :D vagy nem ismered a One Piece-t? :D

Bár nekem Kaworu Watashiya is előkelő helyen van XD
(Kodomo no Jikan)

Mangekyo22 2014.01.28. 08:37:16

@viktor900: @Szofron:

Oda Eiichiro a 14 helyen áll, Tite Kubo pedig nem messze a 20-ik helyen áll.

Ismerem a One Piece-t, de ha akarnám se tudnám őt a legjobb 5-be berakni - esetleg a 10-ik vagy 9-ik helyet szerezhetné még meg nálam, de akkor meg Masaki Segawa is beelőzné. Kubo-nak pedig ugye csak a Zombie Powder és a Bleach van, melyből egy - sajnos - egy befejezetlen manga. Csak akkor tud feljebb menni a ranglétrán, ha készít néhány eredeti, minőségi és kiváló one-shot mangát vagy pedig újra neki ülne a Zombie Powder-nek.

Kaworu Watashiya nem lenne rossz, de a Komodo No Jikan-nal elvetette magát a 30-ik helyre.

Kishimoto pontosan a 65-ik helyen van - a Mario és Beck one-shot mangái mentették meg. ;)

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2014.01.28. 12:51:21

Oda-tól viszont ha azt nézed hogy nem tom hány kötet(50 kb, az animét nézem csak am) után még mindig hatalmas színvonalat hoz ugyanabban a művében, az azért nem semmi :D bár nem lehet mindenki akkora fanatikus One Piece-es.

Amúgy csináltál egy 100as listát? XD úristen, én 10 mangaka nevét nem ismerem összesen :D ez azért is van mert animés vagyok

Mangekyo22 2014.01.28. 13:57:13

@viktor900: "Amúgy csináltál egy 100as listát?"

Na igen, volt miből összehozni... kb 3000 mangaka van összesen. ;)

"úristen, én 10 mangaka nevét nem ismerem összesen :D"

Viszont ezután a Top 10-es lista után most már tudsz minimum 10 mangakát. ;)

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2014.01.28. 14:16:19

@viktor900: annyit tudok írni erre, hogy Oda helyett én George Morikawát említeném meg, mivel a Hajime no Ippo :D sokkalta régebbi neverending, szerteágazóbb, és tartalmasabb manga,mint maga a one piece, ami csak önmagát ismétlik. Ugyanazokat a poénokat ellőve mindig és mindig és azért több mint 2 évtizede fut maga a manga is :) Ennek ellenére szerintem baromira jó listát állított össze az AnimeMangaPalota csapata:), nagyon tetszett ,hogy a FMA-t és Silver Spoont jegyző hölgyet is belarakták, megérdemelt helye van ,bár én egy picit előrébb raktam volna 1 hellyel,de szerintem egy korrekt és realis a lista.

Mangekyo22 2014.01.28. 14:42:14

@Palacsintaxx: Köszi... de hogy őszinte legyek, ez a lista nem véletlenül tartalmazza a "by Mangekyo022" nevet, mivel eme mangakák az én személyes "legjobbjaim". Lehet, hogy Roland-nak meg Wangood-nak más mangakák a "legjobbak". ;)

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2014.01.28. 17:27:25

@Palacsintaxx: Hajime no Ippo az tervben van :D One Piecebe van pár jellegzetessége egyes karaktereknek, amikkel többször is poénkodnak (pl Zoro mindig eltéved :D), sztem megunhatatlan. :D

HimuraHun 2014.01.28. 19:43:55

Ez tényleg elég szubjektív dolog, szerintem azért a Sailor Moonnál jobb és összetettebb mangát hozott össze például : Takehiko Inoue, Miura Kentarto vagy mondjuk Takeshi Obata. :)

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2014.01.28. 23:30:08

@viktor900: Viktor erre ismét csak azt tudom mondani, hogy olvasd el a Hajime no Ippo-t. Az anime is remek ,de a manga az ami megkoronázza az egészet. Azért valljuk be, nem sok mangaka van akinek az animéje 1989-óta fut töretlen sikerrel, úgy, hogy a színvonalát a történetnek folyamatosan tudta tartani hullámvölgyek nélkül. A One Piece-re azt mondom, hogy valóban egy tartalmas neverending shounen ,de néha vannak baromira unalmas részei. Az ,hogy az utóbbi nagyob Arc-ok mindig ugyanazon sémára épülnek fel. Pl szétosztja a csapattagokat a szigeten, mind külön részből indulnak el, majd a nagy végső csatára egyesülnek, és térképen lehet őket követni, baromira unalmassá teszi az egészet. Egyszer kétszer még jó ,de mostmár zsinórban alkalmazza ugyanazt. A karakterei minimális jellemfejlődésen mennek keresztül,külsőre ugyan megváltoznak, de mindig ugyanaz a gyermeki nézőpontjuk magad. Míg a Hajime no Ipponál, a főkarakter folyamatosan változik csiszolódik, a barátai kapcsolatok is változnak. A poénok is változnak,bármikor könnyesre tudják nevettetni az embert. Az ellenfelek pedig mindig személyiséggel rendelkeznek. Gyakran megismerhetjük a hátterüket,a harcok pörgősek és izgalmasak. Én bevallom a one piecét unom, mert a jelenlegi történet szálat is húzza, főleg ezzel a mini törp lényekkel idegesíti az embert. Az pl hogy Usopp karaktere még mindig gyáva a sok edzés után pedig szánalmas. Amikor megérkezett a szigetre picit Badass érzése volt az embernek, később mégis visszasüppedt a többi karakterrel együtt abba a gyermeki szintre ahonnan elindultak. Neki nincs itt a helye. Egy ilyen listán egyébként sem az számít, hogy ki hány mangát adott ki, meg hogyha 1 mangát annak hány fejezete van.
A minőség is számít. A többi mangakához képest pedig Oda nincs benne az első 10 ben:P,de Mangekyo jól megfogalmazta, egy ilyen lista szubjektív. Meg függ attól is, hogy aki írja ,hány mangát olvasott eddig, és kinek a munkáit ismeri. Reklámozhatok én bárkit pl neked, de ha nem ismered több mangaka munkáját ,akkor nem tudod kihez hasonlítani a másik felet. Odánál meg még ezt az erőltetett fanservicét is negatív tulajdonságként említeném. Pl a lányok jelleme nem ,de a mellméretük az évek alatt alaposan változott :D Kb ennyit fejlődtek.

@Mangekyo22: Igaz igaz az én hibám bocsi :D

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2014.01.29. 02:21:40

@Palacsintaxx: te aztán tudsz véleményt nyilvánítani :D olvastam a Member-Palacsintaxx Paks vitátokat xd

Animés vagyok, ha van anime azt nézem mindenképp :P mangát csak nagyon ritkán bújok.
One Pieceből eddig csak a time-warpig jutottam, vagy hogy hívják ezt amikor öregszenek egyet. Szünetet tartottam benne, gyűljenek a részek, de én a 20 éves fejemmel nem unom. Nem tom te mennyi vagy, bár nem teljesen ettől függ.

A csöcsök minden második mangába nőnek folyamatosan Xd
Lehet az igények miatt

Palacsintaxx · http://raven01988.wordpress.com/ 2014.01.29. 23:38:44

@viktor900: :D igen,tudok :P Bár az XD jel miatt, olyan mintha enyhén ironizálnál, ott membernek nem volt igaza :D Ez van :P tetszik nem tetszik :D Na de ,az a baj egyébként, hogy anime sokszor ront magán a manga történetén a filler részekkel. S az igénytelen rajzolásokkal, na meg az alternatív végkifejletekkel. Éppen ezért ha animés vagy, nem is értem ,hogy miért vitatkoztál azon, hogy oda miért nem került bele, hiszen ha nem olvastad a one piece mangát, akkor magáról a manga rajzolásáról, felosztásáról, a fillermentes történetről, az olyan apróságokról, amit pl oda nem pont úgy oldott meg mint az animében, fogalmad sem lehet . Nem kötözködésből írom, félre ne értsd ,meg nem is fejleharapásból ,csak hát na.

Igen, sajnos távolkeleten a nagy csöcsre van igény, bár azért poén, hogy mindig vizilufira csináljék, én még életemben nem láttam olyan melleket ,amiket a japánok rajzolnak, néha olyan mintha akik csinálnák az ilyen animálásokat, meg hát öhm rajzolásokat, az életükbe nem láttak volna, és nem is fogtak volna igazi női mellett (tisztelet a női animátoroknak) ,de lehet ez azért van ,mert olyanoknak készül, akik még nem fogtak, és nem is fognak fogni majd igazit :D

25 vagyok , és hamvas mint a barack jó? Meg erős és bátor :D

viktor900 · http://hunh.exp.hu/ 2014.01.30. 14:00:36

@Palacsintaxx: én is az atomerőmű mellett vagyok. Jól leírtad az egészet, pár részlet is kitisztult előttem.
Az animékből meg a filler részeket kihagyom, kivéve ha ilyen 12 részesekbe belecsempésznek 1-2őt. Tudom hogy az eredeti sztori a legjobb, de én a mozgóképekért vagyok oda, ez van :) Igénytelen rajzolást én sehol nem veszek észre, a grafika mindig tetszik a maga módján, ilyen igényeim nincsenek.
Oda története van az animében is, ugyanaz, fillert úgysem nézek belőle, rajzolás is szinte ugyanolyan, apróságokon meg nem akadok fenn :)
De értem mit mondasz, valószínűleg nem vagyok olyan igényes mint te.

Anatómiailag a 19 éves Nami melle nőhet 2 év alatt még, főleg akkor ha a testzsír százaléka is növekszik (bár derékra így sem hízott :D xd).

Félévente azért megnézek 1 hentait én is, nem gond nekem a rajzolt élvezet, csak már leszokóban vagyok xD

DasOmen 2014.01.31. 15:09:44

Nem egy rossz lista, bár szerintem a legzseniálisabb mangaka pont kiamradt belőle: Kubo Tite!

Jó persze dehogy, annyira még én sem vagyok Bleach fanatikus. Viszont Hiroya Oku akiről én beszélek. ő az szerintem, aki mangakaként a legtöbbet adta hozzá a világhoz a Gantzal. Annyira széles skálán amit összekomponált az emberi természet és érzések terén, na meg persze a hihetetlenül egyedi történettel, a szemkápráztató precíz rajzolással és a kényszerrel, ami gondolkodásra készteti az olvasót szerintem mindenidők legmagasabb szintű seinenjét alkotta meg modellező csapatával.

Természetesen ez nem Mangekyo hibája, ha jól tudom nem olvasta még a Gantzot (én viszont még mindig nem fejeztem be a Hokuto no Kent,,,,,). Tehát pótolni azt van mit. ;)

Amúgy én is meglepődtem milyen sok női mangaka van, mármint a híresek között. Elég megrázó a férfiakra nézve, hogy a legtartalmasabb shonen mangát (tehát az FMA-t [ami monumentalitását tekintve a DN felett van nálam, hiába élveztem utóbbit sokkal jobban) egy nő írta. :D
süti beállítások módosítása