Top 5 Legjobb és Top 5 Legrosszabb Anime Stúdió by Mangekyo022
2013.01.18. 18:04
Szegasztok!
Kicsit érdekesen néz ki ugye ez a toplista, mivel ugye a rovat címe Top 10, de mivel egyszerre írok a számomra 5 legjobb és 5 legrosszabb stúdiókról, ezért azt hiszem, megfelelően kijön a 10 (5+5 az 10, ugye?).
Íme hát a szerintem 5 legjobb és 5 legrosszabb anime stúdió!
Szerintem kezdjük az 5 legjobbal...
TOP 5 LEGJOBB ANIME STÚDIÓ
V.Helyezett = Ghibli
Sokan lenézik, mert animéik "gyerekesnek" látszanak, de ha jobban megnézzük, nem kevés mondanivalójuk van, főleg a Miyazaki féle ember-természet egyensúly és harmónia filmeikben (bár tény és való, hogy Miyazaki állítólag igen nagy "embergyűlölő", de ez csupán egyik haverom észrevétele, hogy valós-e vagy sem, pasz).
Eme stúdiót sokszor nevezik a "japán walt disney"-nek, s nem véletlenül. Az egyetlen különbség az, hogy amíg a Walt Disney már CGI-vel készíti egész estés rajzfilmjeit, addig a Ghibli továbbra is megmaradtak az "eredeti koncepciónál".
Olyan animációs filmeket tettek le az asztalra, mint a Szentjános Bogarak Sírja (mely ugye nyereményjátékunk egyik főnyereménye ;) ), A Macskák Királysága (videó bemutató itt), Laputa Az Égi Palota, A Vándorló Palota, A Vadak Úrnője és sok más nagyszerűen megalkotott film! Hátrányuk, hogy 90%-uk kb 2 és fél óra hosszúak...
Mindenesetre ők voltak azon stúdiók elsői között, akik megismertették a nyugati országokban. Ajánlott minimum 1 filmjük megnézése!
IV.Helyezett = Production I.G.
Egy remek anime stúdió, mely szintén nagyszerű animékkel büszkélkedhet! Csak egy pár cím: Ghost In The Shell film és annak sorozatai, Ghost Hound, Blade Of The Immortal, PaRappa The Rapper, The Prince Of Tennis és a Kuroko No Basuke, mely 2012 talán legjobb anime sorozata lett!
Érdemes az ő animéiket is megnézni, mert veszíteni semmit nem fogsz velük, csak nyerni!
III.Helyezett = TMS Entertainment
A TMS Entertainment stúdió nem véletlenül kapták meg a harmadik helyezést tőlem. Ugyanis amellett, hogy ők voltak az Akira film készítői, ők voltak továbbá olyan sorozatok készítői is, mint History's Strongest Disciple Kenichi, Attack no 1., Lupin III s annak filmjei, The Rose Of Versailles, Detective Conan, Fightning Beauty Wulong és sok más, szórakoztató animének is!
Én csak ajánlani tudom őket!
II.Helyezett = Sunrise
Gondolom jön a kérdés, miért ők és miért második? Azért, mert hihetetlenül nagy a választék és közben még a minőség is nagyszerű. Ha pl egy mangát adaptálnak animébe, azt megtudják oldani úgy, hogy ne menjen a franchise rovására!
Legismertebb animéik a Gin Tama, az Inuyasha, a Gundam, a Code Geass, az Accel World és talán mind közül a legjobban a Cowboy Bebop, amit mindenkinek muszáj legalább egyszer megnéznie!
S akkor jöjjön a stúdió, mely mindegyiket felülmúlta...
I.Helyezett = Madhouse (Chokito, ronda s hülye név, de finom)
Azt ugyan nem tudom, melyik idióta találta ki ezt a nevet (mad - dühös, dilinyós stb...), de hogy a minőség, amit felmutatnak, na az páratlan.
S most nem csupán arról beszélek, hogy ők azon nagyon kevés anime stúdiók egyike, akik szorosan együttműködnek az eredeti mangakával, de olyan emberekkel dolgoztak együtt, mint Naoki Urasawa és Satoshi Kon.
Animéik pedig ha nem is mindegyik (mert ugye tökéletes nincs), bitang jók! Csak néhány cím: Monster, Yawara!, Master Keaton, Hunter X Hunter, Kaiba, Soten Koro, Needless, Trigun és sorolhatnám tovább, de ezek csak a sorozatok, ugyanis anime filmek terén is sokat tettek le, elég bármelyik Satoshi Kon filmre gondolni, vagy a Ninja Scroll-ra.
Szóval igen, minden hibájával együtt ők a legjobb japán animációs stúdió... csak ne lenne ilyen röhejes a nevük.
S akkor most jöjjenek az animu világ aljadékai...
TOP 5 LEGROSSZABB ANIME STÚDIÓ
V.Helyezett = J.C. Staff
Hogy miért kerültek ide? Igaziból eredetileg nem is akartam őket iderakni, csak eszembe jutott, hogy milyen szépen kiherélték a Slayers-t a Slayers Evolution-R-el, miközben olyan "szépségeket" adtak nekünk, mint pl a 2011-es év legrosszabb animéje, a Hidan No Aria illetve a többi retard, no-funny tsundere-loli girl animéik...
Lehet, hogy idővel lekerülnek, de amíg nem készítenek végre egy újabb jó animét, addig itt maradnak!
IV.Helyezett = Studio Deen
Nem véletlenül került fel a listára, ugyanis kb 2000 óta vagy "meleg animét" készítenek, vagy nagyon rossz animét, vagy Higurashi-t és Umineko-t, melyek ugyan közepesen a maguk módján jók, de nagyon overhype-oltak, illetve van a negyedik, amikor meleg és bűn rossz animét készítenek!
Olyan szörnyűségeket szabadítottak a világra, mint pl Princess Princess, Dragon Cirsis (a.k.a. pedosárkányok), Junjo Romantica és sorolhatnám. Ugyan volt egy Jigoku Shojo-juk, de szegényt sikerült jól megerőszakolniuk 2 felesleges és röhejes folytatással!
De ami a legrosszabb, hogy ő általuk született meg az "Animation Quality Fail", melyet egyedül már csak a Pierrot Stúdió tudott alulmúlni!
Szóval én kerülném a helyetekben, kivéve, ha nem éppen "meleg animét" akartok!
III.Helyezett = TNK
Eme "sikeres" helyezésüket egyetlen egy "híressé" vált animujukkal érték el, melyet az egész Anime Manga Palota száműzött a pokol bugyraiba a Paltonic Heart és a Princess Princess mellé, s ez nem más, mint a School Days (bemutató videók itt)!
Köszönjük kedves TNK eme "remeket", nyaljatok politikust...
II.Helyezett = Pierrot Studio
Hogy mivel érdemelte ki? Á, csak a szokásossal, méghozzá, hogy eme stúdió 2000 óta a Midori Days-ek kívül semmit nem tudott felmutatni, rajzolási és animációs tehetségük egyenlő a nullával, a nézőket hülyének nézik - nem is kicsit -, spórolnak az animéiken ahol tudnak, s hogy ma már egyedül csak a Naruto Shittuuden és a Rock Lee Shittuuden-ből tudnak megélni.
Szóval szerintem kicsit sem jogtalanul kapták eme "dobogós helyezést"!
No de lássuk, ki termeli ki a legtöbb szemetet magából! A legrosszabb anime stúdió nem más, mint a....
I.Helyezett = ARMS Corporation
Na kérem... eme stúdió olyan szép agypusztító szemetet dobtak elénk, mint a Queen's Blade, a közepesre de szintén érdemtelenül túlhype-olt Elfen Lied-et s minden idők legborzasztóbb animéjét, az anime ipar legrosszabb animéjét, mely nem más, mint a Platonic Heart! (bemutató videók itt)
Munkáikat randa rajzolás, gyenge zenék, orrba-szájba fanservice és idióta sztorik hada! Akinek csak egy kicsi kis jó ízlése van, kerüli! Minél messzebbre, minél távolabbra! Ha meg nagyon mazochista vagy, akkor is csak max a Elfen Lied-et, mert egyedül az az egyetlen anime, ami legalább egy gyenge közepest kitudott harcolni magának!
Hát ezek lennének szerintem az 5 legjobb és 5 legrosszabb anime stúdiók! S nektek melyek a legjobbak és legrosszabbak? Írjátok meg kommentben véleményeteket!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
xxroland23 2013.01.18. 18:30:25
Nagyon fájó hogy a Gonzo nincs fönnt bár érthető hiszen az utóbbi években semmi érdemlegeset nem tettek le az asztalara. A Toei Animation viszont tényleg nem értem miért nem szerepel a listán hiszen a legtöbb jó anime hozzájuk köthető. A TMS helyére simán bemehetett volna.
A Többivel egyetértek.
Kvakond · http://animereview.freeblog.hu 2013.01.18. 19:18:06
@xxroland23: "a Gonzo (...) az utóbbi években semmi érdemlegeset nem tettek le az asztalara" feltehetőleg azért, mert eladták az asztalt is (értsd csődbe mentek)
Mangekyo22 2013.01.18. 20:27:34
Amúgy ez a Gonzo-s hír valóban érdekes, mert habár tudtuk, hogy anyagilag sz*rul áll (elnézést a kifejezésért), nem tudtuk, hogy csődbe ment. Bár mivel 2009 óta nem nagyon csináltak semmit... Hol találunk erről hírt?
xxroland23 2013.01.18. 20:55:17
De olvastam hogy besegítenek más stúdióknak szóval csak nem mentek csődbe.
Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2013.01.19. 00:45:13
TMS csontra ugyan az a kategória, mint a Toei, a Deen vagy a Pierrot. A régi animéik között akadnak valódi klasszikusok, de amit 2000 óta művelnek, az említésre se különösebben méltó.
Az ARMS valóban nem egy túl jó stúdió, de azért bőven akad náluk rosszabb is, például az ACC, vagy az Idea Factory.
Mangekyo22 2013.01.19. 07:42:13
S habár tény, múltuk jóval nagyobb s jelentősebb, mint jelenük, de amíg legalább ők kitudtak nyögni magukból 2000-2010 között néhány jól sikerült sorozatot (Kenichi, The Snow Queen, Gallery Fake, D.Gray-man ect...), addig a Deen meg a Pierrot valóban a béka feneke alatt vannak.
Idea Factory valóban rosszabb, mivel nem láttam tőlük 2 szemetüknél többet, nem mertem nyilatkozni róluk (főleg hogy elsősorban videojáték fejlesztők, anime stúdiók listázásánál pedig nem is szerepel a nevük). Talán ha láthatnám ama "műremeküket", amiről nem rég írtál, de sajnos nem találom sehol. :(
Ronin1337 2013.01.23. 16:03:47
Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2013.01.23. 21:50:31
Maga a One Piece számomra sose volt szimpatikus. Eleve nem szeretem a kalózos témájú dolgokat, a főhős irritált, az ordenáré grafika se épp nyerte el a tetszésem, és a gyerekes, sokszor Looney Tunest idéző színvonallal végleg kedvem szegte. Plusz az se épp jó pont, hogy akárcsak a Naruto, a One Piece is beállt abba a sorba, hogy "na nyúljuk le a DC, Marvel hősök képességeit".
Mangekyo22 2013.01.23. 22:03:14
Ronin1337 2013.01.23. 23:42:03
PS:Nem tudom, hogy Oda a Fantastic Four által lett-e megihletve, de ha ez is helyzet akkor sem érdekel mert (szerintem)a One Piece ezerszer szórakoztatóbb akármelyik DC képregénynél(ugyan technikailag a Sandman is egy DC képregény de az... hát nem mindig "szórakoztató").
Peter1989 · http://peter1989.wordpress.com/ 2013.01.24. 10:27:51
A kalózos témát nem utálom, csak nem szeretem, ami persze nem jelenti azt, hogy ne tudnám bizonyos formában befogadni. Például egy klasszikus kalózfilmet (nem az ilyen Karib-tenger Kalózai félét) alkalomadtán megnézek, vagy ott a Monkey Island sorozat, amivel anno nagyon el voltam.
Hogy szórakoztatóbb e, az meg ízlés kérdése. Spec nekem egy Justice League Unlimited jobban bejön, mint az OP. =)
Ronin1337 2013.01.24. 16:53:25
PS: Igaz, hogy a Naruto meg a Fehérítő sem új darabok már de ez lényegtelen abból a szempontból, hogy az a kettő összesen nincs olyan jó mint a One Piece önmagában.
Utolsó kommentek